Raar geluid verwarming/airco
-
Raar geluid verwarming/airco
Jongens de laatste tijd heb ik precies herhaaldelijk raar geluid dat uit de verwarming/airco komt. Precies dat er een blaadje de toevoer verstopt maar evengoed kan het mss ook de ketting zijn die op punt staat om vervangen te worden. Ik weet het niet.
Hoe kun je eig zien/horen als ketting moet vervangen worden en als het kapot is?
Komt dit jullie bekend voor?
Ps: de kachelmotor is al vervangen geweest.
Hoe kun je eig zien/horen als ketting moet vervangen worden en als het kapot is?
Re: Raar geluid verwarming/airco
Nog niet geweten dat de ketting van de 6 cyl vervangen moet worden.
Verwarming als eens afgezet ? Stopt het geluid dan komt het uit de verwarming.
525d E61 2007 pre-LCI
-
Zou aircopomp kunnen zijn. Die brommen ook welleens!
Die van mij bromt al jaren, maar werkt nog redelijk. Dus ik neem het brommen voor lief...
Die van mij bromt al jaren, maar werkt nog redelijk. Dus ik neem het brommen voor lief...
Laatst gewijzigd door Martijn van Tilburg op 28 mei 2018, 17:56, 1 keer totaal gewijzigd.
De mijne ook, is een zeurend geluid. Zou ik echt niet omschrijven als een blaadje.
525d E61 2007 pre-LCI
-
Dat is wel goed nieuws dan dat de ketting onbreekbaar is! Was er wat bang voor.tom_il schreef:Nog niet geweten dat de ketting van de 6 cyl vervangen moet worden.
Zal het morgen eens testen met verwarming af te zetten en mss ook alleen de airco. Kan zijn dat het puur van de airco is.
Ja idd! Het is meer 'brommen' eig! Heb het wat verkeerd geformuleerd!Martijn van Tilburg schreef:Zou aircopomp kunnen zijn. Die brommen ook welleens!
Die van mij bromt al jaren, maar werkt uistekend. Dus ik neem het brommen voor lief...
Ik heb een gereviseerde aircopomp nog maar vorig jaar laten steken. Het was een bedrijf die niets anders deed dan aircopomps reviseren.
Ja idd! 'Zeurend'/'Brommend'.. is beter uitgedrukt dan een blaadje!tom_il schreef:De mijne ook, is een zeurend geluid. Zou ik echt niet omschrijven als een blaadje.
-
Zolang alles goed werkt, zou ik overal vanaf blijven...Bmw 525 Berline schreef:Jongens de laatste tijd heb ik precies herhaaldelijk raar geluid dat uit de verwarming/airco komt. Precies dat er een blaadje de toevoer verstopt maar evengoed kan het mss ook de ketting zijn die op punt staat om vervangen te worden. Ik weet het niet.
Want voor je het weet gaan er tijdens dem/montage andere zaken kapot!
-
Ja ja jongens.. die geluid was toch het begin van iets! Men(gereviseerde) aircopomp die ik nog maar vorig jaar had laten opzetten heeft het begeven en al die groen spul enzo ligt op de bodem! Eergisteren toen ik airco opzette kwam er geen koude lucht waarop ik mijn garagist belde om eens te kijken want in één jaar tijd kan airco gas gewoonweg niet op gaan! Ook al staat hij het hele jaar op!?
Ik heb nog wat geluk dat er garantie op de pomp is, 't is te zeggen of het ook onder garantie gaat vallen natuurlijk! Ik moet hem nog laten afhalen, binnenbrengen, en dan gaan ze kijken wat het probleem was!
Zelfs als het onder garantie valt is het weer een hoop kosten voor mij! Dat laten demonteren, paar keer op en af naar antwerpen, terug laten monteren, terug vullen+filter+riem.... man man man toch!!! Miserie!
Nu begrijp ik waarom ze zeggen dat je soms beter nieuw en origineel koopt! Nu ben ik de aankoopprijs van de pomp weer kwijt wat zelfde is als een ORIGINELE pomp!!
Ik heb nog wat geluk dat er garantie op de pomp is, 't is te zeggen of het ook onder garantie gaat vallen natuurlijk! Ik moet hem nog laten afhalen, binnenbrengen, en dan gaan ze kijken wat het probleem was!
Zelfs als het onder garantie valt is het weer een hoop kosten voor mij! Dat laten demonteren, paar keer op en af naar antwerpen, terug laten monteren, terug vullen+filter+riem.... man man man toch!!! Miserie!
Nu begrijp ik waarom ze zeggen dat je soms beter nieuw en origineel koopt! Nu ben ik de aankoopprijs van de pomp weer kwijt wat zelfde is als een ORIGINELE pomp!!
Ik heb het probleem ook gehad bij mij was de lager van poelie kapot
-
[vimeo][/vimeo]
hebben jullie dit geluid op elke stand? Ik heb namelijk ook een geluid alsof een blaandje vastzit en dan alleen op stand 1 van de ventilator.Zodra ik op stand 2 of hoger zet is het weg. Echter ook alleen als ik stil sta met de auto, rijdend geen last.Muammer schreef:Ik heb het probleem ook gehad bij mij was de lager van poelie kapot
530i G30 M-performance
-
Ik had ook deze lichte brom...
Vorige week airco laten nakijken/vullen, en weg is de brom!
Was ook alweer 6 jaar geleden volgens de boekjes.
Er zat overigens nog maar 350 van de 800 gram koudemiddel in het systeem, dus nu koelt hij weer als een malle!
Het is een feit dat je ongeveer 10% koudemiddel per jaar verliest! Dus nakijken is geen overbodige luxe...
Er zat overigens nog maar 350 van de 800 gram koudemiddel in het systeem, dus nu koelt hij weer als een malle!
Het is een feit dat je ongeveer 10% koudemiddel per jaar verliest! Dus nakijken is geen overbodige luxe...
-
Lager van krukaspoelie of van de aircocompressor??Muammer schreef:Ik heb het probleem ook gehad bij mij was de lager van poelie kapot
Ze hebben mij verteld dat als er een geluid begint dat je moet oppassen en laten nakijken. Het is wss dat het kapot begint te gaan. Maar ja als ik dan sommigen hier hoor dat ze al zoveel jaar met zo'n geluid rondrijden terwijl er niets gebeurt weet ik het ook niet...Black_Beamer schreef:[vimeo][/vimeo]hebben jullie dit geluid op elke stand? Ik heb namelijk ook een geluid alsof een blaandje vastzit en dan alleen op stand 1 van de ventilator.Zodra ik op stand 2 of hoger zet is het weg. Echter ook alleen als ik stil sta met de auto, rijdend geen last.Muammer schreef:Ik heb het probleem ook gehad bij mij was de lager van poelie kapot
Ik had mijn gereviseerde pomp nog maar vorig jaar laten opzetten en vullen.Martijn van Tilburg schreef:Ik had ook deze lichte brom...
Ps: heeft iemand hier ervaring met "Hella" aircopompen??
Lager van airco compressor ik had de geluid constant airco op of uit geen verschil bij mij was de probleem ook te zien als de motor draait dan draait de poelie van airco niet recht het schommelde heel hard
https://youtu.be/xckP5RuSe5A
Zon lawaai had ik
Zon lawaai had ik
-
Zo hard was die lawaai bij mij niet hoor..Muammer schreef:https://youtu.be/xckP5RuSe5A
Zon lawaai had ik