altijd handig voor mede SMG rijders die de wens ook hebben, of gaan krijgen in de toekomst...

Dit heb ik laten doen bij Andre van Arkel in Geldermalsen.FabianS54 schreef:Sinds je en tevreden klant bent, zou je nog even het bedrijf willen vernoemen waar je het uit hebt laten voeren?
altijd handig voor mede SMG rijders die de wens ook hebben, of gaan krijgen in de toekomst...
Klopt, dus je hebt een complete swap, en geen omgebouwde. Ik heb om jou zelfde reden de swap gedaan. Succes het is meteen een hele andere auto.FabianS54 schreef:Hey,
Thanks!
Ik belde André net, in diezelfde zin omschreef hij het wel ja.
toch altijd even angstig, maar hij garandeerde mij dat er een originele M3 handbak onder komt met 6 verzetten.
verder inderdaad met pookje, hoesje, stuur.
Mijn SMG is dus afgelopen zondag in de Soep gegaan. Pomp kapot.
nieuwe pomp € 2.600,- inkoop + €500,- inbouw (duurder dan Handbak Swap), of een gebruikte / gereviseerde pomp van €750,-. + €500,- inbouw.
bij een gebruikte pomp alleen het risico dat je een week later weer staat.
Mijn SMG is getuned dus schakelde wel geweldig, maar die angst van stilstaan wil ik eigenlijk ook niet nog een keer.
Hiervoor heb ik altijd handbakken gereden, dus ik denk dat ik niet lang nodig heb om te wennen.
keus is gemaakt denk ik.
Groet
Fabian
Goede tip! Deze zit er nu bij mij sinds 3 weken in en schakelt weer feilloos! Vervangen is ook niet teveel moeite. Kan vanaf de bovenkant. Airbox, xenon voeding etc los en je bent er.
Dat is natuurlijk te controleren door de auto uit te lezencjjvisserM3 schreef:Het Burkhart setje is inderdaad een slimme keuze...als de SMG motor het probleem is. Echter als er een drukprobleem is, heeft het veel verschillende oorzaken. Vaak is de SMG motor wel de oorzaak, dan is dit setje echt ideaal. Je kan zelf de motor vervangen, zonder de airbox eraf te halen.
@ Fabian, heb je al je swap gedaan?
Momenteel is hij onder handen, gisteren begonnen. (bij v. Arkel)cjjvisserM3 schreef: @ Fabian, heb je al je swap gedaan?
Klopt, maar is niet specifiek genoeg. Als je de error No pressure (switch on time) krijgt, weet je nog steeds niet of het een lekkage betreft, kapotte motor, pressure accumulator, relay of actuators zijn. Deze onderdelen kunnen apart of gecombineerd de oorzaak zijn...en het zijn allen geen goedkope onderdelen, dat je even vervangt...(behalve de relay).boink schreef:Dat is natuurlijk te controleren door de auto uit te lezencjjvisserM3 schreef:Het Burkhart setje is inderdaad een slimme keuze...als de SMG motor het probleem is. Echter als er een drukprobleem is, heeft het veel verschillende oorzaken. Vaak is de SMG motor wel de oorzaak, dan is dit setje echt ideaal. Je kan zelf de motor vervangen, zonder de airbox eraf te halen.
@ Fabian, heb je al je swap gedaan?
FabianS54 schreef:Momenteel is hij onder handen, gisteren begonnen. (bij v. Arkel)cjjvisserM3 schreef: @ Fabian, heb je al je swap gedaan?
denk dat ik hem volgende week dinsdag / woensdag op kan halen.
vanmiddag val ik even bij hem binnen om de voortgang te bekijken.