Sem: BMW 523i 1997 aangeschaft: 1e probleem.
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 13 mei 2015, 08:02
Sem: BMW 523i 1997 aangeschaft: 1e probleem.
Hallo,
Ik ben Sem, 24 en kom uit gelderland.
Heb eigenlijk altijd Honda gereden, her en der wat anders waaronder 1x een 318i e36.
Na nu 1.5 jaar in een civic sedan te hebben gereden wou ik wat meer comfort. Veel autos bekeken en afgelopen woensdag geslaagd! Het is geworden een schitterende BMW 523i automaat in het zilver. Foto hebben jullie nog tegoed.
Hij heeft 206.000km gelopen, schade en roestvrij en staat er keurig bij. Over 3 weken gaat ie naar de garage voor een beurtje en aircoonderhoud (pomp slaat aan maar hij geeft geen koude lucht).
Echter al 2 probleempjes tegen gekomen:
- melding funkschlussel batterie oid. Lijkt mij op een lege batterij in mijn sleutel? Kan ik deze gewoon wisselen en klaar is kees?
- minder fijn probleem: sochtends als ik de auto open doe maakt hij i het interieur een heel raar krakend/zoemend geluid vanaf het kachelpaneel. Ook als ik hem start doet hij dit voor +- 2/3 minuten. Daarna is het over en heb ik er de hele rit geen last meer van. Ik las al over de egel maar dan zou de kachel helemaal niet goed regelbaar zijn toch? Let op: hij maakt dit geluid ook als de blower op 0 staat. Betreft een e39 met gescheiden climate L+R.
Waar kan dit aan liggen?
Tevens heb ik een yatour interface gekocht zodat ik sd/usb kan luisteren via mijn orginele rds business radio.
Ik zal hier wel updaten als er nieuwe dingen zijn.
Sem
Ik ben Sem, 24 en kom uit gelderland.
Heb eigenlijk altijd Honda gereden, her en der wat anders waaronder 1x een 318i e36.
Na nu 1.5 jaar in een civic sedan te hebben gereden wou ik wat meer comfort. Veel autos bekeken en afgelopen woensdag geslaagd! Het is geworden een schitterende BMW 523i automaat in het zilver. Foto hebben jullie nog tegoed.
Hij heeft 206.000km gelopen, schade en roestvrij en staat er keurig bij. Over 3 weken gaat ie naar de garage voor een beurtje en aircoonderhoud (pomp slaat aan maar hij geeft geen koude lucht).
Echter al 2 probleempjes tegen gekomen:
- melding funkschlussel batterie oid. Lijkt mij op een lege batterij in mijn sleutel? Kan ik deze gewoon wisselen en klaar is kees?
- minder fijn probleem: sochtends als ik de auto open doe maakt hij i het interieur een heel raar krakend/zoemend geluid vanaf het kachelpaneel. Ook als ik hem start doet hij dit voor +- 2/3 minuten. Daarna is het over en heb ik er de hele rit geen last meer van. Ik las al over de egel maar dan zou de kachel helemaal niet goed regelbaar zijn toch? Let op: hij maakt dit geluid ook als de blower op 0 staat. Betreft een e39 met gescheiden climate L+R.
Waar kan dit aan liggen?
Tevens heb ik een yatour interface gekocht zodat ik sd/usb kan luisteren via mijn orginele rds business radio.
Ik zal hier wel updaten als er nieuwe dingen zijn.
Sem
- Marcel RSD
- Berichten: 958
- Lid geworden op: 24 mar 2010, 11:37
Re: Sem: BMW 523i 1997 aangeschaft: 1e probleem.
Op dit paneel zit een ven die de lucht aanzuigt voor de sensoren. Kan een droog/versleten lagertje zijn. Haal maar eens los en dan zul je zien dat er in al die jaren toch aardig wat stof/vuil aanwezig is. Wellicht met schoonmaken en een beetje WD40 kun je nog wel vooruit.
Showroom:
viewtopic.php?f=104&t=26506
Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats
viewtopic.php?f=104&t=26506
Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 13 mei 2015, 08:02
Re: Sem: BMW 523i 1997 aangeschaft: 1e probleem.
Ga ik dat is proberen. Neem aan dat ik er prima bijkan als de radio eruit ligt? Mocht het schoonmaken niet werken moet ik dan een nieuwe unit daar of is se ventilator los te vervangen?
Is er btw een how to voor het verwijderen van een business radio?
Is er btw een how to voor het verwijderen van een business radio?
- Marcel RSD
- Berichten: 958
- Lid geworden op: 24 mar 2010, 11:37
Re: Sem: BMW 523i 1997 aangeschaft: 1e probleem.
Ik weet niet of je een midi hebt. Zo ja, dan knop eraf halen en daarchter zit een torx boutje. daarmee haal je de midi los en druk je je clima bediening naar buiten. Afkoppelen en dan kun je hem uit elkaar schroeven. recht toe recht aan karweitje, maar voorzichtig met je LCD strip
Showroom:
viewtopic.php?f=104&t=26506
Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats
viewtopic.php?f=104&t=26506
Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 13 mei 2015, 08:02
Re: Sem: BMW 523i 1997 aangeschaft: 1e probleem.
Yatour heb ik gisteren ingebouwd en werkt perfect.
Tevens de climate unit uit elkaar gehaald. Zat inderdaad erg veel zooi in. Alles netjes schoongemaakt en het ventilatortje gesmeerd met wat wd40.
Geluid blijft echter nog steeds bestaan. Hoe is dit op te lossen?
Tevens de climate unit uit elkaar gehaald. Zat inderdaad erg veel zooi in. Alles netjes schoongemaakt en het ventilatortje gesmeerd met wat wd40.
Geluid blijft echter nog steeds bestaan. Hoe is dit op te lossen?
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 13 mei 2015, 08:02
Re: Sem: BMW 523i 1997 aangeschaft: 1e probleem.
Gisteren op het werk ging ineens mijn alarm af.
Niks te zien aan de auto.
Wat zou dit kunnen zijn?
Niks te zien aan de auto.
Wat zou dit kunnen zijn?
- LarsBrugman
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 18 nov 2017, 16:11
Re: Sem: BMW 523i 1997 aangeschaft: 1e probleem.
Motorkapsensor wil nog wel eens kapotgaan en dan het alarm af laten gaan.sem_maatkamp schreef:Gisteren op het werk ging ineens mijn alarm af.
Niks te zien aan de auto.
Wat zou dit kunnen zijn?