BMW 130i LCI High Executive. From now on: San Marino Blue
- jwbakkenes
- Berichten: 821
- Lid geworden op: 14 okt 2015, 22:47
Re: BMW 130i LCI High Executive. New wheels - Style 313!
Kun je rekenen? Reken daar maar niet op haha! Inderdaad een zomerset, prachtige velgen mijn inziens.
Re: BMW 130i LCI High Executive. New wheels - Style 313!
na aper!!!
Spy.
Spy.
mijn album : viewtopic.php?f=134&t=47790
Re: BMW 130i LCI High Executive. New wheels - Style 313!
Ik zie helemaal niets meer in je topic
Dit zijn 3 serie varianten, dus ET35(8J) en ET38(8,5J).
Terwijl jij ET49(7,5J) en ET52(8,5J) hebt dacht ik?
Zelfde velgen, maar net effe wat anders. Maar het is niet voor niets een populaire velg onder heel veel 3 series.
Dit zijn 3 serie varianten, dus ET35(8J) en ET38(8,5J).
Terwijl jij ET49(7,5J) en ET52(8,5J) hebt dacht ik?
Zelfde velgen, maar net effe wat anders. Maar het is niet voor niets een populaire velg onder heel veel 3 series.
Laatst gewijzigd door mieske90 op 03 jan 2018, 21:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het qouten van een vorig bericht is onnodig en is dus niet toegestaan.
Reden: Het qouten van een vorig bericht is onnodig en is dus niet toegestaan.
Re: BMW 130i LCI High Executive. New wheels - Style 313!
Nee fu*king photobucket ....pffff
rare is dat op andere sites mijn fotos nog wel te zien zijn...
Maar ik heb 7,5j en 8,5j idd...
Staat echt top!!
Spy.
rare is dat op andere sites mijn fotos nog wel te zien zijn...
Maar ik heb 7,5j en 8,5j idd...
Staat echt top!!
Spy.
Laatst gewijzigd door mieske90 op 03 jan 2018, 21:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het qouten van een vorig bericht is onnodig en is dus niet toegestaan.
Reden: Het qouten van een vorig bericht is onnodig en is dus niet toegestaan.
mijn album : viewtopic.php?f=134&t=47790
Re: BMW 130i LCI High Executive. New wheels - Style 313!
Mooi project!! Leuk om te zien hoe je alles zelf doet.. ben ik bij mijn eigen project ook van plan zolang de special tools niet te duur worden
Re: BMW 130i LCI High Executive. New wheels - Style 313!
Inmiddels zijn we al even verder en zijn er allerlei dingen gebeurd.
Gelukkig de foto's via Samsung cloud kunnen terug halen, daar mijn telefoon gecrashed is..
- Aandrijf assen vervangen (personal error)
- Transmissie service
- Olie filterhuis + koeler pakking
- 200K km gepasseerd!
BMW GA6L45R Service Kit by Richard Hilverts, on Flickr
BMW 1er GA6L45R by Richard Hilverts, on Flickr
BMW 1er GA6L45R by Richard Hilverts, on Flickr
BMW 1er GA6L45R by Richard Hilverts, on Flickr
Toen maar even gewassen en zo zal de auto nog wel een tijdje blijven
BMW 1er Reihe by Richard Hilverts, on Flickr
BMW N52 130i by Richard Hilverts, on Flickr
Gelukkig de foto's via Samsung cloud kunnen terug halen, daar mijn telefoon gecrashed is..
- Aandrijf assen vervangen (personal error)
- Transmissie service
- Olie filterhuis + koeler pakking
- 200K km gepasseerd!
BMW GA6L45R Service Kit by Richard Hilverts, on Flickr
BMW 1er GA6L45R by Richard Hilverts, on Flickr
BMW 1er GA6L45R by Richard Hilverts, on Flickr
BMW 1er GA6L45R by Richard Hilverts, on Flickr
Toen maar even gewassen en zo zal de auto nog wel een tijdje blijven
BMW 1er Reihe by Richard Hilverts, on Flickr
BMW N52 130i by Richard Hilverts, on Flickr
- Robbert E87
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 06 jul 2018, 15:08
- Locatie: den helder
Re: BMW 130i LCI High Executive. New wheels - Style 313!
Dikke Bimmer zeg en die velgen maken hem hellemaal af !!! 18 inch ??
Wil onder mijn E87 dezelfde velgen zetten 18 Inch en dan zwart hopelijk gaat dat niet aanlopen oid
Wil onder mijn E87 dezelfde velgen zetten 18 Inch en dan zwart hopelijk gaat dat niet aanlopen oid
BMW 1 E87 2004
Re: BMW 130i LCI High Executive. New wheels - Style 313!
Bedankt heren .
- Airco condensor en druksensor vervangen
- Thermisch expansieventiel en verschillende aircoleidingen gecontroleerd op vervuiling.
- Oliekoelerpakking en oliefilterhuis pakking
- Hierdoor moest eventueel ook het inlaatspruitstuk los
- Nieuwe inlaatspruitstuk pakkingen
- Nieuwe grote en kleine DISA kleppen
- E88 LCi koplampen
- Vloeistoffen zoals olie en koelvloeistof vervangen
- Airco na werkzaamheden direct laten vullen met 600gr R134a.
Al met al in de vrije uurtjes een tijd zoet mee geweest. Gelukkig ben ik niets tegen gekomen wat me echt tegenviel, alles ging los, alles was in nette staat en de inlaat kanalen zijn brandschoon na 200d km. Port injection FTW!
Hier wat foto's van het proces.
Olie lekkage, wat in de volksmond zweten wordt genoemd. Het is nog niet op het stadium dat de hele motor besmeurd is of dat er druppels ontstaan.
E87 N52 oil leakage by Richard Hilverts, on Flickr
Ruimte waar dit gemonteerd zit zo goed mogelijk gereinigd.
E87 N52 Engine by Richard Hilverts, on Flickr
Oliefilter behuizing is volledig gereinigd net als de oliekoeler extern schoon gemaakt is.
E87 by Richard Hilverts, on Flickr
Dit ook schoon gemaakt natuurlijk
E87 N52 throttle body by Richard Hilverts, on Flickr
Waar het eigenlijk allemaal mee begon;
- Geen werkende airco (achteraf is de sensor hiervan waarschijnlijk de oorzaak)
- Slechte airflow door condensor en radiateur.
E87 Condensor unit by Richard Hilverts, on Flickr
Montage gebeurd natuurlijk met origineel spul..
E87 Bolts and screws by Richard Hilverts, on Flickr
Goed, toen liep ik een prachtige set F22 remmen tegen het lijf. Dus die kwamen er ook op
E87 by Richard Hilverts, on Flickr
E87 M235i brake calipers by Richard Hilverts, on Flickr
En een set E82/E88 koplampen.
E88/82 Headlights by Richard Hilverts, on Flickr
E87 by Richard Hilverts, on Flickr
Helaas door sluitertijd de linker LED's niet op de foto
E87 by Richard Hilverts, on Flickr
Tot slot heb ik de invoer vanaf nieren naar de koelers zwart gespoten en de onderste grill is op inspiratie van Spy ook zwart gespoten. In plaats van vaal-zwart is dit gespoten met semi-gloss black en hierna blanke lak erover. Een al met al mooi geheel van het grote contrast wit-zwart.
Nou, tot de volgende!
( dat wordt de carterpanpakking want die lekt toch wel een beetje, meer dan zweten).
Tevens lijkt het me leuk om met Autoweek aan de rubriek mee te doen 'Klokje Rond'. De auto is naar mijn mening goed onderhouden en lijkt me leuk om te horen wat ze ervan te zeggen hebben, keer wat anders dan een behoorlijk afgesleten wagen.
' The devil is in the details'.
Reeds zijn er weer een aantal zaken aangepakt. Dit keer behoorde de dagen sleutelen tot;- Airco condensor en druksensor vervangen
- Thermisch expansieventiel en verschillende aircoleidingen gecontroleerd op vervuiling.
- Oliekoelerpakking en oliefilterhuis pakking
- Hierdoor moest eventueel ook het inlaatspruitstuk los
- Nieuwe inlaatspruitstuk pakkingen
- Nieuwe grote en kleine DISA kleppen
- E88 LCi koplampen
- Vloeistoffen zoals olie en koelvloeistof vervangen
- Airco na werkzaamheden direct laten vullen met 600gr R134a.
Al met al in de vrije uurtjes een tijd zoet mee geweest. Gelukkig ben ik niets tegen gekomen wat me echt tegenviel, alles ging los, alles was in nette staat en de inlaat kanalen zijn brandschoon na 200d km. Port injection FTW!
Hier wat foto's van het proces.
Olie lekkage, wat in de volksmond zweten wordt genoemd. Het is nog niet op het stadium dat de hele motor besmeurd is of dat er druppels ontstaan.
E87 N52 oil leakage by Richard Hilverts, on Flickr
Ruimte waar dit gemonteerd zit zo goed mogelijk gereinigd.
E87 N52 Engine by Richard Hilverts, on Flickr
Oliefilter behuizing is volledig gereinigd net als de oliekoeler extern schoon gemaakt is.
E87 by Richard Hilverts, on Flickr
Dit ook schoon gemaakt natuurlijk
E87 N52 throttle body by Richard Hilverts, on Flickr
Waar het eigenlijk allemaal mee begon;
- Geen werkende airco (achteraf is de sensor hiervan waarschijnlijk de oorzaak)
- Slechte airflow door condensor en radiateur.
E87 Condensor unit by Richard Hilverts, on Flickr
Montage gebeurd natuurlijk met origineel spul..
E87 Bolts and screws by Richard Hilverts, on Flickr
Goed, toen liep ik een prachtige set F22 remmen tegen het lijf. Dus die kwamen er ook op
E87 by Richard Hilverts, on Flickr
E87 M235i brake calipers by Richard Hilverts, on Flickr
En een set E82/E88 koplampen.
E88/82 Headlights by Richard Hilverts, on Flickr
E87 by Richard Hilverts, on Flickr
Helaas door sluitertijd de linker LED's niet op de foto
E87 by Richard Hilverts, on Flickr
Tot slot heb ik de invoer vanaf nieren naar de koelers zwart gespoten en de onderste grill is op inspiratie van Spy ook zwart gespoten. In plaats van vaal-zwart is dit gespoten met semi-gloss black en hierna blanke lak erover. Een al met al mooi geheel van het grote contrast wit-zwart.
Nou, tot de volgende!
( dat wordt de carterpanpakking want die lekt toch wel een beetje, meer dan zweten).
Tevens lijkt het me leuk om met Autoweek aan de rubriek mee te doen 'Klokje Rond'. De auto is naar mijn mening goed onderhouden en lijkt me leuk om te horen wat ze ervan te zeggen hebben, keer wat anders dan een behoorlijk afgesleten wagen.
Laatst gewijzigd door -Richard- op 20 jul 2018, 12:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: BMW 130i LCI High Executive. New wheels - Style 313!
Dik duimpje omhoog Richard!
- Robbert E87
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 06 jul 2018, 15:08
- Locatie: den helder
Re: BMW 130i LCI High Executive. New wheels - Style 313!
Je bent gaande weg lekker bezig richard .. je heb dalijk een nieuwe wagen !!
BMW 1 E87 2004
- mieske90
- BimmerPortal Team
- Berichten: 5559
- Lid geworden op: 04 okt 2013, 20:20
- Locatie: Noord-Brabant
Re: BMW 130i LCI High Executive. New wheels - Style 313!
Goed bezig Richard, lekker aan de hobby zo
Re: BMW 130i LCI High Executive. New wheels - Style 313!
goed bezig man!!!
Ik wil zelf even mijn grote DISA controleren...hoe was die van jou? speling?...
Spy.
Ik wil zelf even mijn grote DISA controleren...hoe was die van jou? speling?...
Spy.
mijn album : viewtopic.php?f=134&t=47790