Carly

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
m.h.

Carly

Bericht door m.h. » 16 jul 2018, 06:10

Ik ben misschien van plan Carly aan te schaffen, iemand die er ervaring mee heeft?

Heb eerst gekeken voor een echte OBD computer, maar vind ze erg prijzig voor "hobby".

Ik heb een beetje rond gekeken op de site van Carly. Je zou naast live data ook bijvoorbeeld de handrem kunnen openen en sluiten, dpf regeneren, accu aanmelden en coderen.

http://support.mycarly.com/knowledge-ba ... -my-model/

Ben benieuwd of jullie ervaring hebben met Carly of een ander systeem

Melf11

Re: Carly

Bericht door Melf11 » 16 jul 2018, 09:16

Beste m.h.

ik gebruik zelf BimmerCode en ben hier zeer tevreden mee. Via google zijn er diverse "bimmercode vs carly"-posts te vinden. Bimmercode zal al met al wat goedkoper in het gebruik zijn.

Live data heb je met BimmerCode echter niet.

barttigges

Bericht door barttigges » 17 jul 2018, 07:18

Wat wil je precies kunnen doen?

Als het je gaat om wat coderen en uitlezen, dan is de aanschaf van een Enet kabel veel voordeliger.
De benodigde software (e-sys en ISTA+) is op genoeg plaatsen te vinden als download en kan uit eindelijk veel meer dan carly of bimmercode.

Ja, het is iets meer inlees werk, maar stukken goedkoper.

CarlosF11

Bericht door CarlosF11 » 17 jul 2018, 10:55

Ik gebruik zowel Carly als de echte BMW software (ISTA D/P, E-sys etc). Voordeel van de Carly app is dat je 'm snel aangesloten en up-and-running hebt. Voor wat het kan werkt Carly prima. Uitlezen en makkelijk onderhoud resetten etc. Plus nog wat extra opties zoals Nox regenereren, wat ik deze week voor het eerst gedaan heb op onze N43 3-serie.

Als je echter gedetailleerd storing wilt zoeken, of modules programmeren dan heb je de echte BMW software nodig..

m.h.

Bericht door m.h. » 18 jul 2018, 10:23

Interresante tips, ik wil eigenlijk vooral kunnen uitlezen, storingen resetten, en inderdaad een keer dpf regenereren of de automatische handrem bedienen kan handig zijn.

Coderen vind ik niet zo belangrijk, enige wat ik eventueel zou willen is start-stop memory functie inschakelen en radio uit die motor af. (verder stoor ik me nergens aan.......).

Ik ga er me nog even verder in verdiepen, bedankt tot zover

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (F07 / F10 / F11) Techniek”