ik heb vorige week mijn BMW 316i E46 touring (bj 2004) naar het kuuroord gebracht voor nieuwe klepseals, de kop is eraf geweest, omdat i.v.m. div. olielekkage ook alle pakkingen etc zijn vervangen. Daarnaast is de airco gerepareerd (nieuwe compressor) maar ik verwacht dat dat in dit verhaal niet relevant is.
Ik merk bij de eerste rit dat vanuit stilstand de auto echt overduidelijk inhoudt. Echt het gevoel van: Waar blijf je nou? En dan pas komt de gang erin. Daarnaast merk ik dat stationair de koppeling een lichte trilling heeft die ik voorheen volgens mij niet had. Als ik overigens scheutiger met het gaspedaal ben lijkt er geen probleem met wegtrekken, maar dat is natuurlijk niet de oplossing en ik weet niet of dat toeval is of consequent. Inmiddels heeft de garage er 30 - 40 km mee gereden voor de testrit, ik zelf nog ongeveer 60 in 4 ritten.
Zojuist heb ik met de garage gebeld en deze verwacht een mengsel-probleem en zegt dat de auto misschien nog moet inleren en dat dat even kan duren. Ernstiger problemen zouden bij de testrit opgevallen moeten zijn dus dat klinkt niet zorgwekkend.
Ik ga zelf later vandaag kijken of ik een foutcode kan uitlezen (mocht die er zijn) maar was stiekem al benieuwd naar jullie oordeel. Is het inderdaad zo dat deze mobiel dit soort zaken automatisch inleert? Enig idee op welke interval dat gebeurt? (km's?)
Wat er geknutseld is;
De- en montage colinderkop
Koppakking vervangen
Klepseals vervangen
Inlaat- en uitlaatspruitstukpakkingen vervangen
Pakkingen / O-ringen vacuumpomp vervangen
Pakkingen oliefilterhuis en warmte wisselaar vervangen
Motorolie ververst + oliefilter vervangen
Draagarmrubbers voorste draagarmen vervangen
Aircocompressor vervangen + airco service
Koelvloeistof verversen
Ik zal later updaten als ik een foutcode vind. Alvast dank voor jullie interesse/reactie(s) if any.
![gek doen :gekdoen:](./images/smilies/gekdoen.gif)
Mark