Hallo allemaal,
Een kleine 2 maand terug heb ik een e39 gekocht. Aardig wat problemen gehad en heel wat geld in gestoken om hem weer redelijk te krijgen. Afgelopen zondag eindelijk een deur en bumper in kleur geplaatst. Echter wil de auto sinds zondag avond niet meer starten.
de auto heeft zondag tijdens de werkzaamheden te lang op contact gestaan waardoor de accu is ontladen. dus eerst de booster er op, de start motor ging echter niet rond. Daarna maar de accu aan de druppel lader en de accu van mijn broer zijn 330D er in. Maar nog altijd ging de startmotor niet rond. Dus de start motor door gemeten. Deze heeft echter gewoon stroom en is nog in goede staat doordat hij recent vervangen was.
uit eindelijk maar de auto gaan uitlezen. hierbij kwamen 2 fouten steeds weer terug: ''elektronische fahrzeug immobilisierung, Reset genarally, Codee:0000FF'' en ''elektronische fahrzeug immobilisierung, False changing code in key number 1/ keys no.1 invalid due to improper changing code. Code: 000012''
nu is dus het probleem dat ik maar 1 sleutel heb dus niet kan testen met een reserve sleutel. dus het idee was eerst om een ews 2 te zoeken met dus 2 sleutels, overzetten, chip over zetten en starten. echter was dit nergens voor een normale prijs te vinden. toen zij een kameraad die automonteur is ''laat je ews dan uit coderen''
zo gezegd zogedaan, iemand gezocht die hem kon uit coderen en dat laten doen alles weer in de auto gedaan, en je raad het al. de auto wil nog niet starten. de start motor gaat niet rond. nu lees ik allerlei verhalen van kabels doorknippen die naar de ews lopen en verbinden. of stekker 7 er uit halen bij de obd 1 ingang. echter vertelt elk stukje tekst wat anders. dus HELP! ik ben op het moment compleet radeloos.
extra auto info:
bmw 528i uit 1996
de benzine pomp bouwt druk op en spuit dit ook uit de injectoren. start motor krijgt stroom behalve stroom van de ews/ecu.
alles aan de auto werkt. geen storingen met stroom en bij de poging tot starten gebeurt alles zoals normaal, alleen de start motor geeft geen klick van vrijschakeling.
e39 528i start niet meer.
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 14 jul 2017, 20:40
e39 528i start niet meer.
E39 528i, m50 mod, Whc racing gasklep, cold air intake, bezig met steptronic ombouw.
E39 535i individual ,100% origineel
E39 535i individual ,100% origineel
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 14 jul 2017, 20:40
Re: e39 528i start niet meer.
update:
inmiddels wil de auto wel starten, bij het EWS kastje hebben we de 2 dikke kabels met elkaar verbonden. daarna wou de startmotor rond en kon hij dus starten. maar hij loopt erg slecht en onregelmatig en valt uit als je geen gas geeft. als je het gaspedaal een beetje intrapt loopt hij gelijk naar 5000 toeren.
tips zijn welkom!!
inmiddels wil de auto wel starten, bij het EWS kastje hebben we de 2 dikke kabels met elkaar verbonden. daarna wou de startmotor rond en kon hij dus starten. maar hij loopt erg slecht en onregelmatig en valt uit als je geen gas geeft. als je het gaspedaal een beetje intrapt loopt hij gelijk naar 5000 toeren.
tips zijn welkom!!
E39 528i, m50 mod, Whc racing gasklep, cold air intake, bezig met steptronic ombouw.
E39 535i individual ,100% origineel
E39 535i individual ,100% origineel
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 14 jul 2017, 20:40
Re: e39 528i start niet meer.
update:
de auto valt nog altijd uit en blijft niet stationair lopen, we hebben de gaskabel nu los en nu loopt hij niet meer hoog in de toeren op. dus gaskabel houders besteld bij de dealer welke morgen binnen komen. wat dan uiteindelijk het hoog in de toeren trekken zonder gas te geven oplost. maar de auto valt dus nog altijd uit met stationair lopen. en ik begin langzaam te twijfelen aan een vacuüm probleem. welke de auto voor dit voorval niet had. echter kan ik ook geen vacuüm lekken vinden. dus hopelijk lost dat probleem zich ook op met het vervangen van de gaskabel houders.
tips van andere mogelijkheden zijn nog altijd welkom!
de auto valt nog altijd uit en blijft niet stationair lopen, we hebben de gaskabel nu los en nu loopt hij niet meer hoog in de toeren op. dus gaskabel houders besteld bij de dealer welke morgen binnen komen. wat dan uiteindelijk het hoog in de toeren trekken zonder gas te geven oplost. maar de auto valt dus nog altijd uit met stationair lopen. en ik begin langzaam te twijfelen aan een vacuüm probleem. welke de auto voor dit voorval niet had. echter kan ik ook geen vacuüm lekken vinden. dus hopelijk lost dat probleem zich ook op met het vervangen van de gaskabel houders.
tips van andere mogelijkheden zijn nog altijd welkom!
E39 528i, m50 mod, Whc racing gasklep, cold air intake, bezig met steptronic ombouw.
E39 535i individual ,100% origineel
E39 535i individual ,100% origineel
- Marcel RSD
- Berichten: 958
- Lid geworden op: 24 mar 2010, 11:37
Re: e39 528i start niet meer.
Eigenlijk heb ik maar 1 tip.
Als je een laptop hebt, schaf dan voor € 50 een INPA kabel aan met adapter naar 20 pins ronde aansluiting (onder de motorkap). Dan zie je vanzelf waar de problemen liggen. Adapter wel apart naar vragen, zit er normaal niet bij.
https://www.marktplaats.nl/z.html?query ... distance=0
Ga voor de witte kabel en let erop dat pin 7+8 verbonden zijn of neem er 1 met switch. Kun je ook nieuwere modellen uitlezen.
Als je een laptop hebt, schaf dan voor € 50 een INPA kabel aan met adapter naar 20 pins ronde aansluiting (onder de motorkap). Dan zie je vanzelf waar de problemen liggen. Adapter wel apart naar vragen, zit er normaal niet bij.
https://www.marktplaats.nl/z.html?query ... distance=0
Ga voor de witte kabel en let erop dat pin 7+8 verbonden zijn of neem er 1 met switch. Kun je ook nieuwere modellen uitlezen.
Showroom:
viewtopic.php?f=104&t=26506
Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats
viewtopic.php?f=104&t=26506
Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 14 jul 2017, 20:40
Re: e39 528i start niet meer.
de kabel hebben we wel liggen alleen geen laptop met software. maar met uitlezen laat hij alleen 2 stappen motor fouten zien. maar die is dus net vervangen, maar daar ga ik komende week mee bezig. inmiddels blijft de gaskabel niet meer vast zitten en vliegt hij dus niet meer hoog in de toeren maar valt nu alleen nog gelijk uit na het starten.
tevens is er een harde backfire aanwezig bij gas geven ( tussen 1000-5000 toeren )
morgen gaan we eerst de krukas sensor vervangen hopelijk komen we dan iets verder.
tevens is er een harde backfire aanwezig bij gas geven ( tussen 1000-5000 toeren )
morgen gaan we eerst de krukas sensor vervangen hopelijk komen we dan iets verder.
E39 528i, m50 mod, Whc racing gasklep, cold air intake, bezig met steptronic ombouw.
E39 535i individual ,100% origineel
E39 535i individual ,100% origineel
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 14 jul 2017, 20:40
Re: e39 528i start niet meer.
update:
inmiddels is de auto weer rijdbaar. we hebben de krukas sensor vervangen en de carterventilatie, backfire is gestopt en het oplopen in toeren ook. echter loopt de motor nog beroerd en klinkt het als of er nog ergens een vacuüm lekkage is.
belangrijkste is de auto rijdt eerst weer.
inmiddels is de auto weer rijdbaar. we hebben de krukas sensor vervangen en de carterventilatie, backfire is gestopt en het oplopen in toeren ook. echter loopt de motor nog beroerd en klinkt het als of er nog ergens een vacuüm lekkage is.
belangrijkste is de auto rijdt eerst weer.
E39 528i, m50 mod, Whc racing gasklep, cold air intake, bezig met steptronic ombouw.
E39 535i individual ,100% origineel
E39 535i individual ,100% origineel