E46 330ci | project circuit | Transm. Oliekoeler
Re: E46 330ci | project circuit | Te grote drukgroep?
Ik heb het even zitten googelen, en volgens mij is het een E30 lightweight flywheel, hij lijkt er erg veel op.
De drukgroepen die ze voor een E30 gebruiken zijn niet 'self adjusting' dus zit geen pre-load spanning op. Ik denk dat je de drukgroep daarom niet herkent.
De drukgroepen die ze voor een E30 gebruiken zijn niet 'self adjusting' dus zit geen pre-load spanning op. Ik denk dat je de drukgroep daarom niet herkent.
e91 325d bj 2008, daily
e46 330ci bj 2002, circuit auto
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic.php?f=29&t=39482
If everything seems under control, you're not going fast enough.
e46 330ci bj 2002, circuit auto
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic.php?f=29&t=39482
If everything seems under control, you're not going fast enough.
Re: E46 330ci | project circuit | Te grote drukgroep?
Dat zal dan inderdaad een OEM enkelmassa M20 vliegwiel zijn, worden vaak gebruikt als optie tegenover een dubbelmassa.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: E46 330ci | project circuit | Te grote drukgroep?
Dutchie,
Had jij toevallig deze besteld?
https://gripforce.com/fx-racing-stage-4 ... 28-e39-z3/
En hoe lang duurde het ongeveer voordat je t binnen had?
Had jij toevallig deze besteld?
https://gripforce.com/fx-racing-stage-4 ... 28-e39-z3/
En hoe lang duurde het ongeveer voordat je t binnen had?
e91 325d bj 2008, daily
e46 330ci bj 2002, circuit auto
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic.php?f=29&t=39482
If everything seems under control, you're not going fast enough.
e46 330ci bj 2002, circuit auto
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic.php?f=29&t=39482
If everything seems under control, you're not going fast enough.
Re: E46 330ci | project circuit | Te grote drukgroep?
Deze heb ik (zelfde set maar lichter vliegwiel):
https://gripforce.com/fx-racing-stage-4 ... 528-530-z3
Ik kan het me niet exact meer herinneren, maar volgens mij binnen een week.
https://gripforce.com/fx-racing-stage-4 ... 528-530-z3
Ik kan het me niet exact meer herinneren, maar volgens mij binnen een week.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: E46 330ci | project circuit | Te grote drukgroep?
Mooi project, wil je laten weten welke je besteld en hoe hij bevalt. In de toekomst zal mijn wagen ook wel aan de beurt komen voor een lichtvliegwiel. Ik had al eens zitten kijken voor een m20 vliegwiel maar het probleem is dat hij veel korter is dus dan heb je een andere drukgroep nodig maar welke..... en met een set weet je zeker dat je goed zit
Re: E46 330ci | project circuit | Te grote drukgroep?
He Leo, mooie build tot nu toe!! Weet je wat je huidige gewicht is vd auto?
Re: E46 330ci | project circuit | Te grote drukgroep?
Ik heb de E46 in de loods moeten laten staan tijdens mijn vakantie aangezien ik het niet klaar kreeg;
Dus toen ik terug kwam van vakantie, meteen maar alles weer in elkaar gezet.
Ook meteen een spaghetti spruitstukje eronder gezet. Maar wel een hele goedkope . Aangezien ik er toch of een geblazen blokje van maak of een ander blok in zet in de toekomst, had ik geen zin om 500e uit te geven aan een iets beter spruitstuk. De heren van Van Vught Tuning gaven ook aan dat een ebay spruitstuk prima was voor in ieder geval 15pk extra.
Het einge probleem zit hem in dit;
Gelukkig heb ik die tweede lambda sensor ook niet nodig, maar het zal wel een nare trilling geven denk ik. Anders flex ik hem er alsnog af.
Het blokje zat er echt binnen een half uur weer in;
Valt echt reuzen mee om zo'n blok eruit te halen, maakt alles ook veel makkelijker.
Ook zorgde het er voor dat ik alle vloeistoffen weer eens kan gaan vervangen
@Lex-e46 koppelingsset bestaat uit;
E30 325i performance vliegwiel
E30 325i drukgroep 623 0327 00
E30 startmotor
6 puck koppelingsplaat
Maar zo'n gripforce set lijkt me ook meer dan prima.
@Nurdt ik heb hem nog nooit op een weegschaal gehad. In totaal heb ik ongeveer 150kg eruit getrokken en 80 kilo erin gezet (kooi en stoelen).
Leeg weegt hij 1405kg - 150 + 80 = 1335
En dan nog de vloeistoffen, 10kg aan KVS, wat stuurbekrachtigingsvloeistof en motorolie zit je op 20kg excl benzine. Dus 1350 kilo.
Echter ben ik wel van plan om de ramen te vervangen voor lexaan, en de deuren, kofferklep, motorkap van fiberglas te monteren. Dat scheelt in totaal zo'n 75 kilo.
Dus toen ik terug kwam van vakantie, meteen maar alles weer in elkaar gezet.
Ook meteen een spaghetti spruitstukje eronder gezet. Maar wel een hele goedkope . Aangezien ik er toch of een geblazen blokje van maak of een ander blok in zet in de toekomst, had ik geen zin om 500e uit te geven aan een iets beter spruitstuk. De heren van Van Vught Tuning gaven ook aan dat een ebay spruitstuk prima was voor in ieder geval 15pk extra.
Het einge probleem zit hem in dit;
Gelukkig heb ik die tweede lambda sensor ook niet nodig, maar het zal wel een nare trilling geven denk ik. Anders flex ik hem er alsnog af.
Het blokje zat er echt binnen een half uur weer in;
Valt echt reuzen mee om zo'n blok eruit te halen, maakt alles ook veel makkelijker.
Ook zorgde het er voor dat ik alle vloeistoffen weer eens kan gaan vervangen
@Lex-e46 koppelingsset bestaat uit;
E30 325i performance vliegwiel
E30 325i drukgroep 623 0327 00
E30 startmotor
6 puck koppelingsplaat
Maar zo'n gripforce set lijkt me ook meer dan prima.
@Nurdt ik heb hem nog nooit op een weegschaal gehad. In totaal heb ik ongeveer 150kg eruit getrokken en 80 kilo erin gezet (kooi en stoelen).
Leeg weegt hij 1405kg - 150 + 80 = 1335
En dan nog de vloeistoffen, 10kg aan KVS, wat stuurbekrachtigingsvloeistof en motorolie zit je op 20kg excl benzine. Dus 1350 kilo.
Echter ben ik wel van plan om de ramen te vervangen voor lexaan, en de deuren, kofferklep, motorkap van fiberglas te monteren. Dat scheelt in totaal zo'n 75 kilo.
e91 325d bj 2008, daily
e46 330ci bj 2002, circuit auto
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic.php?f=29&t=39482
If everything seems under control, you're not going fast enough.
e46 330ci bj 2002, circuit auto
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic.php?f=29&t=39482
If everything seems under control, you're not going fast enough.
E46 330ci | project circuit | Transm. Oliekoeler
Eindelijk een dagje tijd gehad om alles weer aan te sluiten en de oliekoeler voor de bak te installeren;
Ik ben eigenlijk op zoek naar zoiets;
Maar 150 euro (incl verzending) vind ik redelijk aan de prijs voor een blokje chinees aluminium, op Aliexpress kon ik hem niet vinden.
Iemand een goed alternatief?
- Spoiler: Laat zien
- Spoiler: Laat zien
Ik ben eigenlijk op zoek naar zoiets;
Maar 150 euro (incl verzending) vind ik redelijk aan de prijs voor een blokje chinees aluminium, op Aliexpress kon ik hem niet vinden.
Iemand een goed alternatief?
e91 325d bj 2008, daily
e46 330ci bj 2002, circuit auto
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic.php?f=29&t=39482
If everything seems under control, you're not going fast enough.
e46 330ci bj 2002, circuit auto
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic.php?f=29&t=39482
If everything seems under control, you're not going fast enough.