
Dutchie's E46 320i | Stanced Daily | Fancy pics
Re: Dutchie's E46 320i | Daily | Interieur update!
Laatst nog maar wat overblijfselen van de driftauto overgezet, aangezien de voorkant van deze auto alle kanten op ging, behalve rechtdoor..
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr

320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: Dutchie's E46 320i | Daily | Onderhoud
Maar eens de tijd nemen om wat simpel onderhoud aan de auto te doen:
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
Allereerst begonnen met de lekkende kleppendeksel pakking, deze was helemaal uitgedroogd. Nou is foto's hiervan maken niet heel boeiend, wat mij wel boeide was hoe schoon de motor was onder de kleppendeksel! zeker na 260k km ervaring.
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
Tevens de standaart business radio eruit getrokken om nu tijdelijk mijn enkel-din te monteren, voordat ik de stap maak naar een dubbel-din.
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
Aardige verrassing, een van de eigenaren heeft waarschijnlijk ooit een aftermarket radio gemonteerd, waarbij een verloopstekker nodig was. Ik verwacht dat een latere eigenaar terug wilde naar de business radio, dus die heeft daarop weer een verloopstekker naar de originele stekker geplaatst. vervolgens heeft naar het schijnt nog een eigenaar besloten een verloopstekker naar een aftermarket radio te plaatsen, en vervolgens is er weer een verloopstekker voor de business radio gemonteerd...
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
Ook hing hier nog een Parrot GPS module aan. Dit allemaal heb ik verwijderd, en enkel de verloopstekker naar aftermarket radio gemonteerd, samen met de radio.
Wat een gigantisch verschil in kwaliteit, geluidstechnisch. Daarnaast fijn om weer zelf te kunnen bepalen welke muziek zich afspeelt
Enkel visueel geen gezicht, maar een dubbel-din zal niet lang op zich laten wachten
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr

Allereerst begonnen met de lekkende kleppendeksel pakking, deze was helemaal uitgedroogd. Nou is foto's hiervan maken niet heel boeiend, wat mij wel boeide was hoe schoon de motor was onder de kleppendeksel! zeker na 260k km ervaring.

Tevens de standaart business radio eruit getrokken om nu tijdelijk mijn enkel-din te monteren, voordat ik de stap maak naar een dubbel-din.

Aardige verrassing, een van de eigenaren heeft waarschijnlijk ooit een aftermarket radio gemonteerd, waarbij een verloopstekker nodig was. Ik verwacht dat een latere eigenaar terug wilde naar de business radio, dus die heeft daarop weer een verloopstekker naar de originele stekker geplaatst. vervolgens heeft naar het schijnt nog een eigenaar besloten een verloopstekker naar een aftermarket radio te plaatsen, en vervolgens is er weer een verloopstekker voor de business radio gemonteerd...

Ook hing hier nog een Parrot GPS module aan. Dit allemaal heb ik verwijderd, en enkel de verloopstekker naar aftermarket radio gemonteerd, samen met de radio.
Wat een gigantisch verschil in kwaliteit, geluidstechnisch. Daarnaast fijn om weer zelf te kunnen bepalen welke muziek zich afspeelt

Enkel visueel geen gezicht, maar een dubbel-din zal niet lang op zich laten wachten


320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: Dutchie's E46 320i | Daily | Onderhoud
Inmiddels een ander diff geregeld, en deze meteen even een kuurtje gegeven.
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
cover gestraald, bouten weer als nieuw gemaakt..
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
Diff zelf gespoten, cover gemonteerd met verse vloeibare pakking, en klaar voor montage
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr

cover gestraald, bouten weer als nieuw gemaakt..

Diff zelf gespoten, cover gemonteerd met verse vloeibare pakking, en klaar voor montage


320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: Dutchie's E46 320i | Daily | Wielen!
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: Dutchie's E46 320i | Daily | Wielen!
Die velgen 

Re: Dutchie's E46 320i | Daily | Wielen!
Begonnen met het polijsten van de randen
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
Daarnaast komende week de 330 stabi achter monteren
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr

Daarnaast komende week de 330 stabi achter monteren


320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: Dutchie's E46 320i | Daily | Wielen!
Welke verf gebruik je om je diff te spuiten?
e91 325d bj 2008, daily
e46 330ci bj 2002, circuit auto
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic.php?f=29&t=39482
If everything seems under control, you're not going fast enough.
e46 330ci bj 2002, circuit auto
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic.php?f=29&t=39482
If everything seems under control, you're not going fast enough.
Re: Dutchie's E46 320i | Daily | Wielen!
Hoogglans zwart van de Action 

320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: Dutchie's E46 320i | Daily | Meer onderhoud!
Weer een klein beetje onderhoud gedaan:
De onderkant van de auto is helaas een beste bende na 20 jaar en 265.000km
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
Een aantal 'lelijke' dingen gedemonteerd.
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
Als eerst de brug onder de versnellingsbak gestraald, gespoten en voorzien van nieuwe baksteunen.
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
De kap over de brandstofpomp kreeg dezelfde kuur.
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
De brace onder het voorste subframe mooi laagje zwart.
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
En dit ziet er alweer een stuk beter uit
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
De onderkant van de auto is helaas een beste bende na 20 jaar en 265.000km


Een aantal 'lelijke' dingen gedemonteerd.

Als eerst de brug onder de versnellingsbak gestraald, gespoten en voorzien van nieuwe baksteunen.

De kap over de brandstofpomp kreeg dezelfde kuur.

De brace onder het voorste subframe mooi laagje zwart.

En dit ziet er alweer een stuk beter uit


320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: Dutchie's E46 320i | Daily | Meer onderhoud!
Ziet er er beter uit en nieuwe baksteunen zijn meestal een must have
maar wie kijkt er in vredesnaam nu onder je auto. Wat maakt het nou uit of het mooi of lelijk is?

Re: Dutchie's E46 320i | Daily | Meer onderhoud!
Dat is meer voor mijn eigen gemoedsrust
Daarnaast is het in de toekomst veel makkelijker sleutelen.

320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: Dutchie's E46 320i | Daily | Aandrijflijn revisie
Inmiddels begonnen aan het "reviseren" van vrijwel de complete aandrijflijn.
Ik heb van begin af aan al een hoop geluiden in de aandrijflijn, en daarnaast ook bonkjes, vibraties, en alles door elkaar heen.
Begin dit jaar de achteras rubbers en diff rubbers al gedaan, waardoor het al een stuk minder werd.
Afgelopen weekend het diff zelf maar gedaan.
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
Oud links, gereviseerd rechts. Het oude diff kon ik met de hand nauwelijks ronddraaien, leek alsof deze bijna vast zat. Deze week maar eens open maken om te kijken wat er mis mee was.
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
"Nieuw" diff gemonteerd.
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
En gelukkig weer een merkbare verbetering in de aandrijflijn! echter nog steeds vibraties, maar de bonk is weg.
Daarnaast gemerkt dat de homokineten van de aandrijfassen ook speling hebben, dus deze staan ook op het lijstje erbij, echter ga ik eerst aan de koppeling beginnen, het dubbelmassa vliegwiel lijkt overleden te zijn.
Aangezien ik geen behoefte heb aan bijna 550 euro voor een complete koppelingsset + vliegwiel, heb ik besloten om een set te monteren van een E36 316i, Hier heb ik nog een vliegwiel van liggen, deze is enkelmassa (en daarnaast ook 2,5kg lichter, maar daar doe ik het niet voor), en dus "onderhoudsvrij". Een Sachs koppelingsset is daarnaast 80 euro voor deze setup.
Enig nadeel is dat ik dan van een 228mm koppelingsplaat, naar een 215mm plaat ga. Maar gezien deze auto een daily is, en een 320i daarnaast ook niet supersnel is, moet dit meer dan voldoende zijn voor deze auto. Ik vond de koppeling van de 316i E36 ook een stuk prettiger rijden dan deze van de 320i.
Ik heb van begin af aan al een hoop geluiden in de aandrijflijn, en daarnaast ook bonkjes, vibraties, en alles door elkaar heen.
Begin dit jaar de achteras rubbers en diff rubbers al gedaan, waardoor het al een stuk minder werd.
Afgelopen weekend het diff zelf maar gedaan.

Oud links, gereviseerd rechts. Het oude diff kon ik met de hand nauwelijks ronddraaien, leek alsof deze bijna vast zat. Deze week maar eens open maken om te kijken wat er mis mee was.

"Nieuw" diff gemonteerd.

En gelukkig weer een merkbare verbetering in de aandrijflijn! echter nog steeds vibraties, maar de bonk is weg.
Daarnaast gemerkt dat de homokineten van de aandrijfassen ook speling hebben, dus deze staan ook op het lijstje erbij, echter ga ik eerst aan de koppeling beginnen, het dubbelmassa vliegwiel lijkt overleden te zijn.
Aangezien ik geen behoefte heb aan bijna 550 euro voor een complete koppelingsset + vliegwiel, heb ik besloten om een set te monteren van een E36 316i, Hier heb ik nog een vliegwiel van liggen, deze is enkelmassa (en daarnaast ook 2,5kg lichter, maar daar doe ik het niet voor), en dus "onderhoudsvrij". Een Sachs koppelingsset is daarnaast 80 euro voor deze setup.
Enig nadeel is dat ik dan van een 228mm koppelingsplaat, naar een 215mm plaat ga. Maar gezien deze auto een daily is, en een 320i daarnaast ook niet supersnel is, moet dit meer dan voldoende zijn voor deze auto. Ik vond de koppeling van de 316i E36 ook een stuk prettiger rijden dan deze van de 320i.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: Dutchie's E46 320i | Daily | Groot onderhoud..
Gezien ik door de bomen het bos niet meer zag qua aandrijflijn problemen, maar besloten ALLES te gaan doen, dus zie hier...
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
Meteen maar begonnen met de schoonmaak, dit is de voor situatie:
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
En dit is na:
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
Vervolgens aan de onderzijde verder gegaan met de undercoating.
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
En vervolgens het E36 316i vliegwiel geprepareerd.
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr





Meteen maar begonnen met de schoonmaak, dit is de voor situatie:

En dit is na:


Vervolgens aan de onderzijde verder gegaan met de undercoating.



En vervolgens het E36 316i vliegwiel geprepareerd.

320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: Dutchie's E46 320i | Daily | Groot onderhoud..
Bonken = niet leuk.
Tussenlager en flex schijf nog in orde?
Tussenlager en flex schijf nog in orde?
Re: Dutchie's E46 320i | Daily | Groot onderhoud..
Hardyschijf had ik eerder dit jaar al vervangen, als laatst ook het diff...
Maar...
Dubbelmassa vliegwiel is versleten, tussenas lager is versleten, achterste kruiskoppeling van de cardan heeft speling, beide aandrijfassen hebben speling. Het ergste waar ik achter kwam is dat de cardanas niet 'op tijd' stond, waardoor de cardan niet gebalanceerd is. zou mij niks verbazen als daardoor de rest ook gaar geworden is ivm vibraties.
Maar...
Dubbelmassa vliegwiel is versleten, tussenas lager is versleten, achterste kruiskoppeling van de cardan heeft speling, beide aandrijfassen hebben speling. Het ergste waar ik achter kwam is dat de cardanas niet 'op tijd' stond, waardoor de cardan niet gebalanceerd is. zou mij niks verbazen als daardoor de rest ook gaar geworden is ivm vibraties.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact