Welke banden?
Re: Welke banden?
Tja daar ken ik je helaas niet mee helpen
* Nissan Sunny 1.4 16v bj 1994*
* Opel astra 1.6 8v bj 2001*
* Bmw 320d bj 2001*
* Audi A3 1,9 TDI bj 2005*
* Bmw 320d bj 2001*
Dat dacht ik wel!!(dat het lijstje bekend zou zijn) Idd goed om een oproep te doen naar 19" rijders met hun ervaringen.
Daar kan je wat mee, helaas ben ik bang dat de spoeling dun zal zijn, maar alle beetjes helpen
Daar kan je wat mee, helaas ben ik bang dat de spoeling dun zal zijn, maar alle beetjes helpen
Ik moet ook nieuwe achterbanden .. Maar zou het liefst platte banden willen..
Alleen probleem is .. Voor zitten nog goede (fulda, geloof ik) .. Dan kan ik het beste ook die achterbanden nemen? Toch? en in de zelfde dikte/hoogte?
Alleen probleem is .. Voor zitten nog goede (fulda, geloof ik) .. Dan kan ik het beste ook die achterbanden nemen? Toch? en in de zelfde dikte/hoogte?
volgens mij maakt voor en achter niet uit,
b.v. een 225 40 18 van fulda en een 225 40 18 van michelin zouden de zelfde maat moeten hebben.
weet alleen dat voor de apk per as dezelfde band moet zitten
b.v. een 225 40 18 van fulda en een 225 40 18 van michelin zouden de zelfde maat moeten hebben.
weet alleen dat voor de apk per as dezelfde band moet zitten
Ik wil het liefst wel van het zelfde merk alle banden hebben.
Al heb ik wel eigen ervaring met de michelin´s .. Het is wel breedte set .. Dus misschien toch maar weer michelin achter.
Al heb ik wel eigen ervaring met de michelin´s .. Het is wel breedte set .. Dus misschien toch maar weer michelin achter.
john1987 schreef:wat vinden jullie van de bridgetone's turanza er300 (lijn profiel) heeft iemand hier ook ervaring mee .
mn vriendin heeft ze nu namelijk ook op dr astra gtc en ze rijden best goed en volgens tests komt hij toch best goed tevoren en de prijs valt ook reuze mee .
maar ik heb de maat 195/65/r15 91h er nu op liggen maar merk ik nu veel verschil als ik i.p.v 91h nu 91v zou pakken maar is dat ook nodig
en nog een vraag ik zie op de bridgetone site dat ze ook de maat 205/60 R15 91V : hebben en zou dat beter rijden als de maat banden die ik nu heb
ik weet dat t veel vragen zijn maar ik weet dus nog niet echt veel van banden/maten :?
kan iemand me helpen ik heb ze binnen paar dagen nodig
bedankt alvast voor de reacties
Laatst gewijzigd door john1987 op 13 okt 2008, 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.
* Bmw 320d bj 2001*
* Bmw 320d bj 2001*
Dat zou wel moeten, maar is zeker niet zo... Doordat de vorm van de wang van elke band anders is zijn er toch wel kleine verschillen tussen de merken. Als je op het randje gaat (9,5J velgen ofzo) dan zijn dat wel de verschillen die gaan tellen...Pegasus schreef:b.v. een 225 40 18 van fulda en een 225 40 18 van michelin zouden de zelfde maat moeten hebben.
Op mijn vorige auto bijvoorbeeld liep 195/45 R16 van Good Year niet aan en Uniroyal liep wel aan...
weten jullie geen andwoord op mn vraag???????
* Bmw 320d bj 2001*
* Bmw 320d bj 2001*
Kijk hier maar eens:john1987 schreef:weten jullie geen andwoord op mn vraag???????
http://www.autobandentest.com/pkw_somme ... index.html
Hoe groter de velg (inch) of hoe breder de band (255) hoe `platter` de band oogt, de rolomtrek moet ongeveer hetzelfde blijven(afwijking van luttele mm´s), moet uit de lengte of de breedte komen (velg of band)Dnl schreef:Ik moet ook nieuwe achterbanden .. Maar zou het liefst platte banden willen..
Figuurlijk gesproken dan
Ik ga gewoon voor het zelfde merk voorband, als achterband.
Dan klopt het .. En als deze af zijn .. Stap ik wel weer over op Michelin .
Ik rijd nu op de Turanza er300 en ben er niet echt tevreden over. Maar hier moet ik wel bijzeggen dat het een flink aantal jaar terug was dat ik op zulke smalle bolle banden heb gereden (ook 195/65/45). Ik vind de grip op natte ondergrond erg tegenvallen. Ik ben ook geen bandenexpert, maar ik verwacht niet dat je enig verschil gaat merken tussn 91h en 91v. Misschien is de v iets stugger.john1987 schreef:wat vinden jullie van de bridgetone's turanza er300 (lijn profiel) heeft iemand hier ook ervaring mee .
maar ik heb de maat 195/65/r15 91h er nu op liggen maar merk ik nu veel verschil als ik i.p.v 91h nu 91v zou pakken
en nog een vraag ik zie op de bridgetone site dat ze ook de maat 205/60 R15 91V : hebben en zou dat beter rijden als de maat banden die ik nu heb
Ja, laat de Good year links liggen, waardeloze band. (ervaring gebaseerd op 17")Griffendahl schreef:Mijn trilemma is nu de volgende:
* Good Year Eagle Assymmetric
* Dunlop Sport Max
* Michelin Pilot Sport 2
Iemand suggesties ??
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Ik heb ook Fulda op de 2e 'auto' .Dnl schreef:Ik ga gewoon voor het zelfde merk voorband, als achterband.
Valt erg tegen. moet ze alweer uitbalanceren.
Luidruchtig, en niet erg slijtvast.
Ãk rij nu met de m3 op michelin pilot sport ( 235-35-19 ) (265-30-19 ) en moet zeggen ze bevallen me erg goed.
IN hoeverre ze slijtvast zijn geen idee daarvoor heb ik te weinig gereden, maar mag hopen dat ik voorlopig geen nieuwe banden hoef want heb van de week even naar de prijzen gekeken dat is dus echt niet normaal hahaha
IN hoeverre ze slijtvast zijn geen idee daarvoor heb ik te weinig gereden, maar mag hopen dat ik voorlopig geen nieuwe banden hoef want heb van de week even naar de prijzen gekeken dat is dus echt niet normaal hahaha