Oud en nieuw E61/Sold
Re: Oud en nieuw E61/Bekende dingetjes
Even opgezocht, had 125Euro betaald incl bezorgkosten voor een Varta Silver Dynamic 12V/100Ah H3. Maar dit is ondertussen reeds 3j geleden.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: Oud en nieuw E61/Bekende dingetjes
Hebben mensen hier zelf weleens de accu aangemeld ?
Re: Oud en nieuw E61/Changes
Denk ik wel, als je Carly of iets hebt dan kun je dat zelf ook denk ik BMWonder.
Re: Oud en nieuw E61/Changes
Vorige week ritje Limburg naar Marcel, paar irritaties weg en wat upgrades.
Mijn achterlichten waren groen, en kreeg ik niet netjes schoon, deze week eens proberen om nog een keer schoon te krijgen nu ze er uit zijn. Ondertussen een nieuw setje er in, weer lekker fris
Tevens vond ik de nep LCI pook niet meer mooi, deze gewijzigd voor de M performance pook van een E90, hij was korter dan de bestaande nep pook, echter past desondanks perfect, mooie upgrade vind ik zelf :
Oude LCI look pook
Nieuwe M performance pook
Tevens een setje hoogglans zwarte raamlijsten en stijlen gescoord, deze week even netjes oppoetsen en volgende week dinsdag monteren :
Het dak moet een keer opnieuw worden gewrapt, hier is ooit volgelpoep ingevreten en op een verkeerde manier door mij verwijderd Ik denk dat ik deze nu hoogglans zwart laat wrappen.
Ook langs geweest bij Richard Homann, de welbekende airbag storing. Ik dacht dat dit de stoelmat was, echter dacht de wagen dat mijn stoelen een zij-airbag hadden, not dus, deze dus er uit gecodeerd en de storing is ook weg, alleen krijg ik nu nog de gordelmelding
Deze week hier eens naar laten kijken door Richard.
Mijn achterlichten waren groen, en kreeg ik niet netjes schoon, deze week eens proberen om nog een keer schoon te krijgen nu ze er uit zijn. Ondertussen een nieuw setje er in, weer lekker fris
Tevens vond ik de nep LCI pook niet meer mooi, deze gewijzigd voor de M performance pook van een E90, hij was korter dan de bestaande nep pook, echter past desondanks perfect, mooie upgrade vind ik zelf :
Oude LCI look pook
Nieuwe M performance pook
Tevens een setje hoogglans zwarte raamlijsten en stijlen gescoord, deze week even netjes oppoetsen en volgende week dinsdag monteren :
Het dak moet een keer opnieuw worden gewrapt, hier is ooit volgelpoep ingevreten en op een verkeerde manier door mij verwijderd Ik denk dat ik deze nu hoogglans zwart laat wrappen.
Ook langs geweest bij Richard Homann, de welbekende airbag storing. Ik dacht dat dit de stoelmat was, echter dacht de wagen dat mijn stoelen een zij-airbag hadden, not dus, deze dus er uit gecodeerd en de storing is ook weg, alleen krijg ik nu nog de gordelmelding
Deze week hier eens naar laten kijken door Richard.
Re: Oud en nieuw E61/Changes
Weer lekker bezig geweest! Die pook van de E90 vind ik ook mooier dan die nep-LCI pook .
Re: Oud en nieuw E61/Changes
Thanks, ja, vind ik ook hahahaha, ook stukken mooier dan de standaard pook die er in zit ;-)
Re: Oud en nieuw E61/End
Na veel mods, en mods die eigenlijk nog op de planning staan, heb ik toch besloten om deze trouwe wagen in de verkoop te doen.
Beetje een dubbel gevoel bij, maar dat is altijd zo.
Mijn zakelijke wagen komt halverwege volgend jaar in aanmerking voor de youngtimer regeling, en is daarmee zeer interessant om prive te zetten, zodat ik ook met de caravan overal kan komen waar ik wil en weer gewoon met 100 km/h de steile hellingen kan nemen
Uiteraard moet er wel weer een BMW voor de deur komen, dus op zoek naar een E91, wel iets kleiner, minder comfort, maar voor die 5000 km per jaar die ik nog ga rijden, als ik dat al haal, prima zat.
Nu wil ik wel meteen eens wat vermogen in het vooronder hebben, dus mijn voorkeur gaat uit naar een 335i , alleen lees ik nogal wat verschillende verhalen hierover, inlaattraject dat vervuilt, injectoren, en meer van dit soort dingen. Het zal in ieder geval een heel erg lastige zoektocht gaan worden, gelukkig heb ik de tijd.
Beetje een dubbel gevoel bij, maar dat is altijd zo.
Mijn zakelijke wagen komt halverwege volgend jaar in aanmerking voor de youngtimer regeling, en is daarmee zeer interessant om prive te zetten, zodat ik ook met de caravan overal kan komen waar ik wil en weer gewoon met 100 km/h de steile hellingen kan nemen
Uiteraard moet er wel weer een BMW voor de deur komen, dus op zoek naar een E91, wel iets kleiner, minder comfort, maar voor die 5000 km per jaar die ik nog ga rijden, als ik dat al haal, prima zat.
Nu wil ik wel meteen eens wat vermogen in het vooronder hebben, dus mijn voorkeur gaat uit naar een 335i , alleen lees ik nogal wat verschillende verhalen hierover, inlaattraject dat vervuilt, injectoren, en meer van dit soort dingen. Het zal in ieder geval een heel erg lastige zoektocht gaan worden, gelukkig heb ik de tijd.
Re: Oud en nieuw E61/End
Geen goed reputatie die 335i. Toevallig daarnet een YouTube filmpje gezien over de minst betrouwbare 3 series. De E90 335i stond de eerste plaatst voor de M3 E90.
Niet direct de beste motor die BMW gemaakt heeft die 35i.
Niet direct de beste motor die BMW gemaakt heeft die 35i.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: Oud en nieuw E61/End
Facelift is een prima motor. Paar minpunten waar je op moet letten, maar dat is bij elke motor wel.
Re: Oud en nieuw E61/Sold
Het is allemaal sneller gegaan dan ik gedacht had, de wagen is vanmiddag aan een ware liefhebber verkocht en komt gelukkig goed terecht.
Re: Oud en nieuw E61/Sold
Heb je hem/haar ook je hud verkocht of had je deze al ingebouwd?
- jwbakkenes
- Berichten: 821
- Lid geworden op: 14 okt 2015, 22:47
Re: Oud en nieuw E61/Sold
De verkoop van je bimmer is idd lekker snel gegaan, ben wel benieuwd welke 335i er terug gaat komen. Zijn blokken die je wel lekker kan aanpakken qua pk's en koppel. Succes Bart met je zoektocht.
Re: Oud en nieuw E61/Sold
Thanks, ja, idd veel sneller gegaan dan gedacht vooraf.
Of ik hem ga kietelen weet ik nog niet, zal afhangen van km-stand, ik ga er sowieso al een klap op vooruit qua pk's en koppel, al zal dat wel weer snel wennen, maar eerst maar kijken wat ik kan vinden voor mijn budget, en uiteraard het liefst eentje waar ik geen mods aan hoef uit te voeren
Of ik hem ga kietelen weet ik nog niet, zal afhangen van km-stand, ik ga er sowieso al een klap op vooruit qua pk's en koppel, al zal dat wel weer snel wennen, maar eerst maar kijken wat ik kan vinden voor mijn budget, en uiteraard het liefst eentje waar ik geen mods aan hoef uit te voeren