Melding Geluid UIT te zetten ?

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
tom_il

Re: Melding Geluid UIT te zetten ?

Bericht door tom_il » 25 sep 2018, 19:38

Geen probleem met de mijne, geen foutmelding of lichtflitsen.
525d E61 2007 pre-LCI

BMWonder

Bericht door BMWonder » 26 sep 2018, 19:29

Had voor ik ook maar iets gedaan had aan de auto (100% origineel) had ik weleens rechtsvoor een defecte stadslicht en als ik ging kijken brande die gewoon.
Met de andere verlichting had ik meer van die meldingen, de canbus ontstoorder tenspijt.
Ik had ook idd van die Ghost flickering bij het aanzetten van de auto (verlichting uit en toch die leds die snel knipperen vanwege de canbus test) en ik was er snel klaar mee.

Al die check lampjes bende uitgezet, hup weg ermee.
Met de E30 320i had ik een boordcomputer boven bij de binnenspiegel en ook die 'loog' weleens tegen me als ik een check deed.
Leuk die systemen als ze werken maar ik ben realistisch en mijn auto is inmiddels zo goed als een youngtimer (2004) en eigelijk begint het een oude bak te worden gezien de leeftijd en km's (326dkm !).
Ik vind het prima zo ... Nooit die checks nodig gehad en rijd eigenlijk mijn leven al zonder dat soort zaken.
Als ik achter een auto sta in de file zie ik snel genoeg of de verlichting werkt en bij het ontgrendelen zie ik ook wat verlichting zijn werk doen en met de coming home lights zie ik ook vrijwel alle achterlampjes hun werk doen.
Kortom, ik zal niet snel dagen met defecte lampjes rijden want dat heb ik snel genoeg door, zoals ik dat al decennia lang doe.

ehombie

Bericht door ehombie » 26 sep 2018, 22:47

Gelukkig....Dan ben ik niet de enige die zo naar z'n verlichting kijkt/controleerd...:)
Laatst ook maar mijn 3e remlicht vervangen...zag niet meer uit met enkele defecte leds...(volgens mij ook een e61 kwaaltje)
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”