Alarmprogrammering - welke mogelijkheden?

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Richard

Alarmprogrammering - welke mogelijkheden?

Bericht door Richard » 16 okt 2008, 21:08

Wie kan mij vertellen wat de mogelijkheden zijn om bepaalde functies in je alarm te laten programmeren :? , zoals bijvoorbeeld:

-automatisch sluiten van je ramen bij vergrendelen/alarm inschakelen
-knipperlichten aan/uit bij het inschakelen en uitschakelen van het alarm
-follow me home verlichting
-sluiten cabrio kap
-what else?
-????

Bedankt!

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Re: Alarmprogrammering - welke mogelijkheden?

Bericht door bjornc » 16 okt 2008, 21:13

Richard schreef:Wie kan mij vertellen wat de mogelijkheden zijn om bepaalde functies in je alarm te laten programmeren :? , zoals bijvoorbeeld:

-sluiten cabrio kap
-what else?
-????

Bedankt!
Kijk, daar ben ik ook wel benieuwd naar.
Ramen sluiten bv. wil ze wel eens vergeten... (|

zimbab

Bericht door zimbab » 16 okt 2008, 21:42

Ik weet niet of het bij jullie gaat lukken, maar destijds met de E34 van mij pa ging alles (ramen/dak) dicht als je de knop 2 seconden ingedrukt hield.

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 16 okt 2008, 21:43

En daar denk jij altijd aan... ?? :roll: ;) Ik zou het ook wel relax vinden als mijn auto dat idee zelf zou bedenken als ik hem op slot doe ;)

(werkt namelijk op mijn E46 ook perfect, en toch laat ik soms het dakraam wel eens onbewust open staan... :+)

Dnl

Bericht door Dnl » 16 okt 2008, 21:44

Even contact op nemen met Speek :!..
Die kan precies vertellen wat wel en niet mogelijk is..

Steven S

Bericht door Steven S » 16 okt 2008, 23:09

Ik ben ook reuze benieuwd

zimbab

Bericht door zimbab » 17 okt 2008, 10:07

Griffendahl schreef:En daar denk jij altijd aan... ?? :roll: ;) Ik zou het ook wel relax vinden als mijn auto dat idee zelf zou bedenken als ik hem op slot doe ;)

(werkt namelijk op mijn E46 ook perfect, en toch laat ik soms het dakraam wel eens onbewust open staan... :+)
Ik houd niet zo van apparaten die te veel voor mij gaan denken. Daarom heb ik ook geen windows. ;) En geen automaat. :P

Maar serieus....het is soms wel fijn om je auto op slot te doen, maar je ramen en je dak op een kiertje te laten. Ik vind het persoonlijk fijner als een auto wat doet als ik zeg dat hij wat moet doen.

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 17 okt 2008, 10:49

zimbab schreef:Ik houd niet zo van apparaten die te veel voor mij gaan denken. Daarom heb ik ook geen windows. ;)
Slecht voorbeeld, een van de sterke punten van een Mac zijn juist de Smart directories, Time Machine en Automator, allemaal dingen die ervoor zorgen dat jij niet te veel mis kan doen en die een hoop denkwerk van de gebruiker overnemen... Maar genoeg offtopic

:on:

De vraag is denk ik of het kan, als jij het niet wil laat je het lekker zoals het is... Voor de mensen, zoals ik, die wel graag een soort van vangnet willen hebben voor als ze wat vergeten is het namelijk WEL van belang of zoiets mogelijk is... Dus als iemand daar alsnog een antwoord op heeft... ??

Farl

Bericht door Farl » 17 okt 2008, 10:52

Richard schreef:Wie kan mij vertellen wat de mogelijkheden zijn om bepaalde functies in je alarm te laten programmeren :? , zoals bijvoorbeeld:

-sluiten cabrio kap
-what else?
-????
Gaat dit topic nu over wat je in je auto kan programmeren, in je sleutel kan programmeren of wat je met je alarm allemaal kan? Dit zijn verschillende dingen.

In je auto kun je bepaalde voorkeursinstellingen programmeren, zoals Speek ook doet.

In je sleutel kun je voorkeursinstellingen per sleutel programmeren, dit zijn volgens mij alle voorkeursinstellingen die je ook in je auto kan programmeren (zie Speek hierboven).

Het alarm heeft ook enkele functies die te bedienen zijn via de sleutel:
  • Interieurbeveiliging en hellingshoek uitzetten: Druk twee keer op vergrendelen op de afstandbediening
  • Bij het onderbreken van de comfort sluiten van de ramen binnen de 1e 10 seconden wordt het alarmsysteem uitgeschakeld
  • Door het gebruiken van toets 3 op de afstandsbediening wordt de achterklep geopend en blijft het alarm verder actief. Bij het sluiten wordt de achterklep weer beveiligd.

zimbab

Bericht door zimbab » 17 okt 2008, 13:42

Griffendahl schreef:
zimbab schreef:Ik houd niet zo van apparaten die te veel voor mij gaan denken. Daarom heb ik ook geen windows. ;)
Slecht voorbeeld, een van de sterke punten van een Mac zijn juist de Smart directories, Time Machine en Automator, allemaal dingen die ervoor zorgen dat jij niet te veel mis kan doen en die een hoop denkwerk van de gebruiker overnemen... Maar genoeg offtopic
[offtopic]Klopt, maar die staan niet standaard aan...die moet je zelf aanzetten. Net zoals het 2 seconden lang indrukken van je knopje. Maar het was gewoon een beetje plagen richting windowsgebruikers, vandaar ook de smiley. ;)
[/offtopic]

En dan nu voor mij ook weer :on: !!

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”