Hallo,
Ik heb een 523i 6 cylinder van 07/2011. Ik heb onlangs een 6WB cluster gekocht, deze is virginised, en door een coder al op mijn VIN geprogrammeerd. Nu heb ik wat vragen, wellicht heeft iemand hier al ervaring mee.
1. de coder zegt dat ik hem nu gewoon moet inbouwen, en klaar is kees. Ik dacht dat na inbouw, toch met E-sys ook wat dingen gecodeerd moesten worden aan de auto ?
2. Ik heb gelezen dat bij bepaalde i-step versies (voor 07-2012) de cruise control het dan niet meer zou doen. Heeft iemand dit al gehad, en zo ja, moet je dan de complete auto laten updaten ?
En indien een complete update nodig is, wat is dan de volgorde. Eerst flashen met oude cluster nog ingebowud, en dan 6wb inbouwen, of eerst 6wb inbouwen en dan i-step level updaten ?
Alvast bedankt,
Gr,
Richard
6WB inbouw
Re: 6WB inbouw
Nou,
Inmiddels heb ik hem zelf ingebouwd, was heel simpel. Alles werkt perfect coderen was niet nodig aangezien de 6wb kombi al gecodeerd was voor mijn vin.
Wel is een software update nodig, als je auto een i-step level van voor 07/2012 heeft. Wat bij mij dus zo was. cruise control zal niet werken als je een i-step level hebt die te oud is.
Ik heb dus de auto laten updaten naar de laatste i-step level van 2018 bij Gijsbertsen. Deze update lukt trouwens alleen als de oude kombi tijdelijk weer in de auto zit. Na de update kan de 6wb er dan weer in, en werkt cruis control ook weer.
Deze upgrade is echt aan te raden!
Inmiddels heb ik hem zelf ingebouwd, was heel simpel. Alles werkt perfect coderen was niet nodig aangezien de 6wb kombi al gecodeerd was voor mijn vin.
Wel is een software update nodig, als je auto een i-step level van voor 07/2012 heeft. Wat bij mij dus zo was. cruise control zal niet werken als je een i-step level hebt die te oud is.
Ik heb dus de auto laten updaten naar de laatste i-step level van 2018 bij Gijsbertsen. Deze update lukt trouwens alleen als de oude kombi tijdelijk weer in de auto zit. Na de update kan de 6wb er dan weer in, en werkt cruis control ook weer.
Deze upgrade is echt aan te raden!
Mooi dat alles functioneert.
Ik zou ook wel een 6WB willen maar vind het iets te duur, ik neem aan dat je sws rond de 1100 euro zit?
Merk je aan andere dingen in de auto nog verbetering met de nieuwste i-level?
Ik zou ook wel een 6WB willen maar vind het iets te duur, ik neem aan dat je sws rond de 1100 euro zit?
Merk je aan andere dingen in de auto nog verbetering met de nieuwste i-level?
F10 N57N
`Het is niet goedkoop, maar ik heb ook niet de hoofdprijs betaald. Ik heb de 6wb inclusief wissen EEPROM en coderen op mijn VIN en incl. verzendkosten uit Duitsland 850 Euro betaald, en dan nog 100 Euro voor de i-level update. Dus totaal 950 Euro. Maar het is geen weggegooid geld naar mijn mening. Als ik ooit de auto van de hand doe, zal ik de oude kombi terugbouwen en de 6wb weer verkopen.
Wat betreft je vraag of ik nog andere dingen merk aan de auto met de nieuwste i-level, geen idee, kan zijn dat de automaat nog beter schakelt, maar kan ook tussen mijn oren liggen. Ik heb trouwens een benzine auto.
Indien je een diesel rijdt, zou ik wel oppassen met het updaten van je i-step level, ik lees veel verhalen op het duitse F10 forum, dat men na een update opeens veel meer brandstofvebruik heeft, omdat BMW via software update de AGR werking heeft aangepast om beter aan emissie eisen te voldoen. Benzine auto's hebben daar geen last van natuurlijk.
Wat betreft je vraag of ik nog andere dingen merk aan de auto met de nieuwste i-level, geen idee, kan zijn dat de automaat nog beter schakelt, maar kan ook tussen mijn oren liggen. Ik heb trouwens een benzine auto.
Indien je een diesel rijdt, zou ik wel oppassen met het updaten van je i-step level, ik lees veel verhalen op het duitse F10 forum, dat men na een update opeens veel meer brandstofvebruik heeft, omdat BMW via software update de AGR werking heeft aangepast om beter aan emissie eisen te voldoen. Benzine auto's hebben daar geen last van natuurlijk.
Bedankt voor je reply.
Dat is dan nog een aanvaardbare totaalprijs.
Als ik wist welke modules/segmenten een verbetering zouden hebben met laatste firmware zou ik die inderdaad individueel doen en de rest achterwege laten.
Dat is dan nog een aanvaardbare totaalprijs.
Als ik wist welke modules/segmenten een verbetering zouden hebben met laatste firmware zou ik die inderdaad individueel doen en de rest achterwege laten.
F10 N57N