Willem - E39 525i

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
Willem Huinen

Willem - E39 525i

Bericht door Willem Huinen » 31 dec 2018, 17:24

Sinds een half jaar ben ik in het bezit van een BMW 525i automaat type e39 facelift uit 2000.
Ik kon deze overnemen van een kennis en na een proefrit was ik helemaal verkocht. Wat een uitzonderlijk fijne wagen is dit!
Inmiddels heb ik (als onderhoud) vele zaken vernieuwd en aangepast, waaronder de remmen, het complete koelsysteem, de multiriemen, het instrumentenpaneel (i.v.m. pixelverlies), een trekhaak gemonteerd etc.
Een waar genot om deze wagen te mogen rijden, ben er heel blij mee en hoop nog heel veel kilometers met deze limousine te mogen rijden. Ik had dit al vele jaren eerder moeten doen!
Ik ben 68 jaar, getrouwd, twee zoons, en heb als hobby al een leven lang gesleuteld. In principe doe ik alles (verantwoord!) zelf. Heb ook een oldtimer (Renault 4) en een camper (fiat Ducato) die ik al twintig jaar volledig zelf onderhoud.
Maar zo'n BMW is een geheel nieuwe uitdaging voor me. Vooral de electronica.... ik ben vrij goed thuis in de ICT, maar dit is toch een totaal nieuw terrein....
Daar liep ik al tegenaan met de montage van de afneembare trekhaak en de bijbehorende lichtmodule (computer) die ik moest aansluiten op de ECU
Geweldig leuk, ik hoop hier op dit forum ook een hoop kennis op te kunnen doen en te delen !
Laatst gewijzigd door Willem Huinen op 31 dec 2018, 17:32, 1 keer totaal gewijzigd.

witje

Re: Mijn eerste BMW in 47 jaar, maar WOW!, wat een wagen!

Bericht door witje » 31 dec 2018, 17:26

Foto's! :ja:

mieske90
BimmerPortal Team

Re: Willem - E39 525i

Bericht door mieske90 » 12 jan 2019, 16:22

Welkom Willem,

Altijd handig/leuk als je zelf kunt sleutelen aan je eigen auto's
Bespaar je ook een hele hoop centen

Was er al gevraagd naar foto's :whistle: ;)

Als je iets zoekt kun je het beste de zoekfunctie rechtsboven gebruiken.
Als er vragen of opmerkingen zijn over het forum neem gerust contact met een van ons, wij helpen je graag.

Vele veilige en probleemloze kilometers toegewenst
Veel plezier op het forum, hopelijk zien we jou en je E39 een keer op één van onze meetings/events.
Dus hou onze meeting topics goed in de gate voor de gezelligste meetings en events :driving:
Afbeelding
Volgende evenement:

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”