Muziek bluethoot, aux of bluethoot?

Alles met betrekking tot iDrive, bluetooth, audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
Ger91

Muziek bluethoot, aux of bluethoot?

Bericht door Ger91 » 26 dec 2018, 18:51

Dag beste leden,

Ik heb sinds kort een 525D Business executive uit 2005.
Nu zou ik graag via mijn iphone muziek af willen spelen maar weet niet precies wat de beste optie is.
Wss is dit topic al 100x voorbij gekomen maar ik weet niet precies wat ik moet aanschaffen en doen.

Mag via aux, bluethoot of lightning kabel.

Mijn auto heeft een telefoon in de armleuning, cd wisselaar in het dashboard kastje en bluethoot om te bellen.
Ook zie ik dat er onder de armleuning een plastic schuifje zit met daaronder een rond gaatje (lijkt op een aux ingang) maar zover ik kan zien is het een leeg gat.

Wie kan mij helpen met een oplossing?

Groeten,

Gerald.
525D

Bart70
Contacteer:

Re: Muziek bluethoot, aux of bluethoot?

Bericht door Bart70 » 09 jan 2019, 09:07

Je kunt je wisselaar vervangen voor een Fiscon bluetooth, dan kun je streamen, of een Dension inbouwen.

Goedkoper is via Aux, maar wat je daarvoor exact nodig heb weet ik niet, ik weet dat BMW Tweaks dit levert en inbouwt, stelt niet veel voor dacht ik.

Ger91

Bericht door Ger91 » 09 jan 2019, 21:22

Bart70 schreef:Je kunt je wisselaar vervangen voor een Fiscon bluetooth, dan kun je streamen, of een Dension inbouwen.

Goedkoper is via Aux, maar wat je daarvoor exact nodig heb weet ik niet, ik weet dat BMW Tweaks dit levert en inbouwt, stelt niet veel voor dacht ik.
Ja het nadeel is alleen dat ze erg prijzig zijn die modules, dan kan ik ook een android scherm kopen. Ik denk dat ik dan even ga kijken voor een aux kabel

Bedankt voor de tip iig
525D

janjoker

Bericht door janjoker » 10 jan 2019, 19:18

Is dit misschien wat? https://nl.aliexpress.com/item/12-v-Blu ... 2e0esCm2IB
Heb er geen ervaring mee, maar leek mij wel wat.

Ralph

Bericht door Ralph » 16 jan 2019, 16:39

Je kan een aux kabel (laten) installeren. Dan kun je op deze kabel zelf kiezen of je die rechtstreeks op je geluids-drager aansluit, of dat je een goedkope BT module aansluite op deze kabel.
Ik heb al heel veel van deze kabels ingebouwd.
BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Audio, navigatie en iDrive”