Foto is nog van de adv ...
Ik heb de auto nog niet, kan hem eind komende week ophalen.
Andere EV's gereden,
Ja heb ik een Nissan Leaf gereden (huidige model).
Ook in een renault Kangoo gereden (maar das een grijs kenteken bakkie).
Tja wat heeft de doorslag gegeven,
Ten 1e is het een BMW een merk dat mij aanstaat (dit wordt mijn 5e BMW). De huidige Nisaan Leaf lijkt meer auto maar de rij ervaring vergeleken met de i3 geeft duidelijk dat ook elektrisch BMW toch veel meer een rijders auto is. Elektrisch rijden heeft iets dat je in andere auto's niet aantreft zoals veel koppel en vermogen altijd beschikbaar, verder is de auto lekker stil en dat bevalt mij wel. Ook de nwe techniek staat mij aan maar tja de nadelen kennen we, actieradius en duurtijd stroom tanken maar die moet je voor lief nemen als je zo'n keuze maakt. Ik heb ook nog een benzine auto ernaast beschikbaar dus kan overstappen wanneer tijd een rol speelt op wat langere afstanden. Met de EV moet je toch wat langere ritten echt plannen omdat de actieradius nou eenmaal is wat het is, onderweg opladen al is dat bij een snellader ong 20 min voor deze auto dus valt nog wel mee. Zal de i3 hoofdzakelijk gebruiken voor woon-werk verkeer, kan als het goed is net heen en weer met deze 22KWh versie maar zal op de echte koude dagen toch wel moeten laden maar dat kan op de zaak. Verder zal ik de auto privé ook gebruiken, enkel op langere ritten zal ik overwegen de benzine auto te pakken.
Een andere reden, kan nu een gebruikt model betalen nieuw kopen privé vind ik te gortig.
Verder vind ik de i3 een apart model maar zeker de techniek en opbouw (alu frame en carbon body) mooi en een hebbeding. Model/uiterlijk valt over te twisten maar ik vind hem wel eigenzinnig, interieur vind ik erg mooi en van vele gemak voorzien.
Daarnaast geeft een EV naast ongemak op langere afstanden ook een stukje gemak en dat is financieel, lagere brandstof kosten, geen MRB(uiteraard tot zolang dat duurt) en een verwachte lagere onderhoudskosten en verwachting dat deze technisch duurzamer is (gaat langer mee zonder echte zware onderhoud zaken)