Cilinder van slot kapot, deur gaat niet open.

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Oxellaar

Cilinder van slot kapot, deur gaat niet open.

Bericht door Oxellaar » 10 feb 2019, 13:58

Ik heb een lastig probleem met mijn Touring uit 2004.

De afstandbediening deed het al een poosje niet meer, dit komt door een fout in het alarmsysteem.
Het probleem zit niet in de sleutels, maar in de auto zelf ergens.
Dus deden wij vanaf toen de deur met de sleutel open, de centrale vergrendeling werkte nog wel gewoon.

Totdat gisteren bij het op slot draaien van de auto, de cilinder kapot ging.
De sleutel draait nu vrij rond, zonder dat het mechanisme erachter meegaat.

Ik kan dus de auto niet meer in. De handgreep aan de binnenkant van de deur is ontkoppelt als de deuren op slot zitten. We hebben al gehengeld naar deze greep, maar deze werkt niet.
En ook de knop op het middenconsole werkt (volgens mij) niet als de auto met afstandbediening of sleutel word vergrendeld.

Om de cilinder te kunnen repareren met het bekende revisie set, MOET de deur open. De schroef om de cilinder los te maken zit namelijk op de kopse kant van de deur. Zelfs bij het intikken van een ruit krijg je de deur niet open.

Heeft iemand nog een helder idee?
٩(๏̯͡๏)۶ Showroom ٩(๏̯͡๏)۶

Oxellaar

Re: Cilinder van slot kapot, deur gaat niet open.

Bericht door Oxellaar » 18 feb 2019, 17:26

Er is eigenlijk maar één oplossing.
En dan weet je direct hoe veilig je spullen liggen in een E46, maar waarschijnlijk nagenoeg iedere auto.
Absoluut niet veilig dus.
Als eerste bestel je bij de BMW dealer: Slot met code links 51217019973. Kopie eigendomsbewijs en rijbewijs erbij.

Het duurt ongeveer 2 minuten en je bent binnen.
Accuboormachine met boor van 10 tot 13mm.
Je boort voorzichtig het slot uit, niet te hard duwen,
anders breekt je boor. En oppassen dat je het meegespoten kunststof niet beschadigt wat over het slot zit.
Zodra je 5 cm diep zit ongeveer, valt het gedeelte achter de cilinder in de deur.
Als in het gat kijkt met een zaklicht zie je een opening waar een grote schroevendraaier in past.
Steek de schroevendraaier in het gat en maak dezelfde beweging als met de sleutel..... En de auto is open en ook weer te sluiten.

Heb net het nieuwe slot binnen, dus morgen is de auto weer gefixt.
٩(๏̯͡๏)۶ Showroom ٩(๏̯͡๏)۶

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”