E91 2009 CIC Combox upgrade
E91 2009 CIC Combox upgrade
Hallo allemaal,
Deze vraag zal wel eens vaker gevraagd zijn, en ik heb de meesten al gezien. Maar ik zou graag bluetooth, usb onder de armsteun, online en spraakherkenning een fijne optie vinden. Maar ik heb geen unit in de kofferbak liggen wat ik wel bij deze allemaal zie die een DIY hebben gemaakt. Nu is mijn vraag heeft iemand al een keer met deze optie lijst kwa Audio systeem:
S609A Navigation System Professional
S698A AreaCode 2 For DVD
Ik kan niet meer vinden kwa opties. Ik heb wel een aux maar die is aangesloten via de hoofdunit. Weet iemand of het mogelijk is om hier mee te retrofitten?
Groet Bram
Deze vraag zal wel eens vaker gevraagd zijn, en ik heb de meesten al gezien. Maar ik zou graag bluetooth, usb onder de armsteun, online en spraakherkenning een fijne optie vinden. Maar ik heb geen unit in de kofferbak liggen wat ik wel bij deze allemaal zie die een DIY hebben gemaakt. Nu is mijn vraag heeft iemand al een keer met deze optie lijst kwa Audio systeem:
S609A Navigation System Professional
S698A AreaCode 2 For DVD
Ik kan niet meer vinden kwa opties. Ik heb wel een aux maar die is aangesloten via de hoofdunit. Weet iemand of het mogelijk is om hier mee te retrofitten?
Groet Bram
-
Re: E91 2009 CIC Combox upgrade
Voor alleen de USB in armsteun kan je ook gewoon de USB aansluiting op eBay kopen en deze achter in je cic steken i.p.v. die in je dashboard kastje dacht ik
Hallo, dit is niet helemaal de bedoeling, heb wel muziek op de schijf staan maar ik zou graag kunnen streamen en werken met bmw onlineTimothydevisser schreef:Voor alleen de USB in armsteun kan je ook gewoon de USB aansluiting op eBay kopen en deze achter in je cic steken i.p.v. die in je dashboard kastje dacht ik
Gr Bram
- PorschefanRoel
De combox is zoiezo aan te sluiten op een CIC systeem, het kan zijn dat de software versie van de CIC geupdate moet worden, wanneer je 1 van de eerste CIC systemen hebt. De Combox is namelijk pas in (volgens mij) 2010 gekomen, dus wanneer je een CIC hebt met software uit 2008, dan zal deze software de Combox niet kennen.
Ik heb zelf een Combox in mijn auto gebouwd, dit was in een E60, welke officieel de Combox niet eens ondersteund heeft (Wel had ik al een bluetooth module liggen, dus dat heeft wat kabels trekken gescheeld).
Dus ik zou zeggen heb je een CIC dan moet het kunnen.
Gezien jij geen Bluetooth module achterin je auto hebt liggen, zou het kunnen zijn dat je naast een aantal extra kabels trekken, de MOST bus uit moet bereiden.
Je zou kunnen kijken of er een connector achterin je klep ligt met een aantal groene stekkers eraan. Dan zou de Combox daarbij aangesloten kunnen worden. Connector is aangegeven met de 1 in de afbeelding hieronder:

Misschien dat je hier nog wat aan hebt (is mijn Combox retrofit topic)
forum/viewtopic.php?f=123&t=55623&hilit=combox&start=15
En verder zou je voor je bedradingsschema's op https://www.newtis.info het een en ander kunnen vinden.
Ik heb zelf een Combox in mijn auto gebouwd, dit was in een E60, welke officieel de Combox niet eens ondersteund heeft (Wel had ik al een bluetooth module liggen, dus dat heeft wat kabels trekken gescheeld).
Gezien jij geen Bluetooth module achterin je auto hebt liggen, zou het kunnen zijn dat je naast een aantal extra kabels trekken, de MOST bus uit moet bereiden.
Je zou kunnen kijken of er een connector achterin je klep ligt met een aantal groene stekkers eraan. Dan zou de Combox daarbij aangesloten kunnen worden. Connector is aangegeven met de 1 in de afbeelding hieronder:

En verder zou je voor je bedradingsschema's op https://www.newtis.info het een en ander kunnen vinden.
Laatst gewijzigd door PorschefanRoel op 20 feb 2019, 10:09, 2 keer totaal gewijzigd.
PorschefanRoel schreef:De combox is zoiezo aan te sluiten op een CIC systeem, het kan zijn dat de software versie van de CIC geupdate moet worden, wanneer je 1 van de eerste CIC systemen hebt. De Combox is namelijk pas in (volgens mij) 2010 gekomen, dus wanneer je een CIC hebt met software uit 2008, dan zal deze software de Combox niet kennen.
Dat ga ik straks eens belijken, bedankt alvast!
- PorschefanRoel
Dit is het aansluitschema van de Combox op newtis:
https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e91- ... m/CkXCJAUo
https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e91- ... m/CkXCJAUo