abs sensoren vervangen
abs sensoren vervangen
Iemand tips betreft ABS sensors vervangen zowel links als rechts is kapot dus heb nu geen km teller en geen asc/abs.
De linker is nu afgebroken en geprobeerd er uit te trekken met een boortje met linkse schroefdraad(als ik het goed zeg) maar dat mocht niet baten. Nu moet ik die vanuit de naaf er uit tikken mij werd geadviseerd om dan meteen wiellager mee te pakken, omdat je toch de hele aandrijfas er uit moet halen.
Nu is mijn vraag wat voor gereedschap heb je hier zeker voor nodig??
De linker is nu afgebroken en geprobeerd er uit te trekken met een boortje met linkse schroefdraad(als ik het goed zeg) maar dat mocht niet baten. Nu moet ik die vanuit de naaf er uit tikken mij werd geadviseerd om dan meteen wiellager mee te pakken, omdat je toch de hele aandrijfas er uit moet halen.
Nu is mijn vraag wat voor gereedschap heb je hier zeker voor nodig??
Re: abs sensoren vervangen
Heel herkenbaar. ik heb ze beide achter gedaan.
Als het goed is zijn ze net niet rond. Als het boutje los is, is eruit draaien geen optie.
Je moet recht omhoog wrikken om ze eruit te krijgen.
Mochten ze afbreken, wat mij ook gebeurd is, kan je het beste er een schroef in draaien en vervolgens hieraan trekken.
Succes!
Als het goed is zijn ze net niet rond. Als het boutje los is, is eruit draaien geen optie.
Mochten ze afbreken, wat mij ook gebeurd is, kan je het beste er een schroef in draaien en vervolgens hieraan trekken.
Succes!
tot nu toe geen succes gehad met er uit wrikken ben bang dat ik ze van uit de naaf moet tikkenDennisJ schreef:Heel herkenbaar. ik heb ze beide achter gedaan.
Succes!
Ze breken heel vaak af bij het proberen eruit te halen. Als het enigzins gaat is van binnen uit eruit tikken inderdaad een makkelijke oplossing.
In dit geval zou ik de oude echter uitboren.. is een stuk minder werk.
Zit je dan niet met stukjes die naar binnen vallen??minarox schreef:Ze breken heel vaak af bij het proberen eruit te halen. Als het enigzins gaat is van binnen uit eruit tikken inderdaad een makkelijke oplossing.
Zit je dan niet met stukjes van de sensor die in de naaf vallen?minarox schreef:Ze breken heel vaak af bij het proberen eruit te halen. Als het enigzins gaat is van binnen uit eruit tikken inderdaad een makkelijke oplossing.
die stukjes vallen op de aandrijfas, wanneer je deze rond draait vallen de stukjes op de grond. Is geen gesloten ruimte