Hallo,
Bij mijn E46 facelift model zijn de koplampen afgekeurd bij de APK. Reden hiervoor is omdat de kamp geen goed beeld geeft. Heb het even op de schuurdeur bekeken en indd geen strakke lijn te zien, het licht beeld is wijd en ook hoog. Ik heb al nieuwe hallogeen (h7) lampen ingezet en geprobeerd af te stellen, helaas zonder succes. De lenzen zijn niet dof, alles behalve .
Iemand enig idee wat het onscherpe beeld veroorzaakt?
Alvast bedankt.
Koplampen afgekeurd / onscherp beeld
Re: Koplampen afgekeurd / onscherp beeld
Hoi, zou kunnen dat het plastic/koplamp glas dof is geworden door verwering e.d ze zijn (dacht ik) uit elkaar te halen om bv schoon te maken. Als dat niet lukt misschien twee nieuwe kopen?
-
als de lenzen en reflectoren verder goed zijn dan zou ik alleen nog kunnen bedenken dat de h7 niet recht in de fitting zit. Afstellen heeft alleen betrekking op de richting die de lamp schijnt, niet op het geprojecteerde beeld.
Weet je zeker dat het lipje aan de rand van de h7 lamp precies in de uitsparing zit van je koplamp?
Weet je zeker dat het lipje aan de rand van de h7 lamp precies in de uitsparing zit van je koplamp?
onderstuur is als je de muur met de voorkant raakt,
overstuur is als je de muur met de achterkant raakt
paardenkracht is hoe hard je de muur raakt
en koppel is hoe ver je de muur meesleept.
overstuur is als je de muur met de achterkant raakt
paardenkracht is hoe hard je de muur raakt
en koppel is hoe ver je de muur meesleept.
Hallo,
Weer even een update op dit topic, ik ben er nog niet helemaal uit.
Ter info, dit is een aftermaket lamp (LED) wat ik er in heb gezet na dat de halogeen lamp een keer was door gebrand.
Voor de zekerheid heb ik even een halogeen lamp geplaatst en helaas was dit niet de oplossing.
Ik merkte wel dat het een ander beeld geeft dan de LED lamp, maar niet per se beter.
De lens zelf ziet er prima uit ( voor zover het met het blote oog te zien is )
Ik zal vanmiddag anders even een foto maken hoe de lens er nu bij zit.
Weer even een update op dit topic, ik ben er nog niet helemaal uit.
Ter info, dit is een aftermaket lamp (LED) wat ik er in heb gezet na dat de halogeen lamp een keer was door gebrand.
Voor de zekerheid heb ik even een halogeen lamp geplaatst en helaas was dit niet de oplossing.
Ik merkte wel dat het een ander beeld geeft dan de LED lamp, maar niet per se beter.
De lens zelf ziet er prima uit ( voor zover het met het blote oog te zien is )
Ik zal vanmiddag anders even een foto maken hoe de lens er nu bij zit.
Heel vreemd, een originele (Standaard) H7 lamp in de houder zou toch echt een aardig lichtbeeld moeten geven.
Dat led niet klopt is vaak al te raden.
Mag ik vragen welke LED lamp je erin had zitten?
Dat led niet klopt is vaak al te raden.
Mag ik vragen welke LED lamp je erin had zitten?
Dit was van Chinese makelaardij, ik dacht dat het geen kwaad kon vandaar, dus niet een bepaald merk of iets. Weet ook niet zo goed wat ik nu moet doen, vind het zonde om complete units te kopen, vind het een hoop geld, en ik wil altijd liever repareren dan vervangen