118i M-pakket, E81, 2007
118i M-pakket, E81, 2007
Maar 's een account bij Imgur aangemaakt, speciaal voor hier.
Bij deze een paar pics van de "nieuwe" aanwinst... Mijn eerste BMW! - pakket laat 'm sneller ogen dan-ie is, maar ik ben ook geen woeste rijder. Sinds aanschaf (van particulier) al een kleine 2 mille in gestoken, maar alle investeringen pakken tot nog toe goed uit. Belangrijkste waren een lekkende vacuümpomp, ontdekt bij de grote beurt - en een gierend differentieel. Tevens waren de achterbanden bijna glad (plm. 2 mm) - waanzin dat mensen daarmee rond rijden.
Dat differentieel begon net op te spelen toen ik de auto overnam; viel me onvoldoende op tijdens de (lange) proefrit, dacht toen aan de interieur-ventilatie... Schijnt tussen de 1 en anderhalve ton een standaard-issue te zijn bij deze 1-serie. Via een differentieel-specialist in Kruiningen zeer goed, en relatief voordelig, geholpen. Ze gebruiken betere lagers dan BMW zelf. Valt aardig op, zie de foto...! Ook de bak-olie laten doen. Meteen gaat-ie veel beter in z'n 1, en z'n achteruit - die laatste was echt een probleem. Is gewoon helemaal over nu.
Distributie is pakweg 30000 km oud, kan ik voorlopig nog mee door. Auto heeft nu 155000 gelopen. Olieverbruik (was plm. 1 op 2200) lijkt door 5-in-1 toe te voegen fors verminderd; zou me wat zijn, een "additive" die waar maakt wat ze beloven... Was me jaren terug al aanbevolen door een echte petrol-head - collega.
In het interieur vooral eerst heel grondig schoongemaakt, pedaalrubbers en pookknop/hoes vervangen (M-badge schakelpatroon overgezet), matten waren nog erg netjes en waarschijnlijk niet zo oud. Gehele exterieur in de was gezet, en daarvoor eerst nog motorkap en dak met Comandant 4 gedaan. Er zit nog een plekje op de linkerheup, bij het achterwiel - wordt een professionele spot-repair een dezer weken/maanden. Zat er al. Tips daarvoor welkom...!
Auto staat hier binnen, in mijn eigen garage - vorstvrij en met elektra en water. Garage was aanvankelijk bedoeld - en gebruikt voor - een oldtimer die ik vele jaren gehad heb. Liep er helaas teveel op leeg. Ik voeg daarvoor nog even een foto toe die ik maakte op de dag van de laatste rit die ik er mee maakte - hij is nu van een Belg. Meteen benieuwd wie merk en type herkent...!
Rijdt nu echt heerlijk, een echte kilometervreter; en ook opvallend stil. Ik kom uit een 1,4 Polo uit 2003 (100PK, dat wel) met een erg op stadsverkeer toegesneden 5-bak. De BMW draait bij dezelfde snelheid 800 toeren minder in z'n 6. Ik haal inmiddels, met wat langere afstanden tussendoor, rond de 1 op 12,5.
Bij deze een paar pics van de "nieuwe" aanwinst... Mijn eerste BMW! - pakket laat 'm sneller ogen dan-ie is, maar ik ben ook geen woeste rijder. Sinds aanschaf (van particulier) al een kleine 2 mille in gestoken, maar alle investeringen pakken tot nog toe goed uit. Belangrijkste waren een lekkende vacuümpomp, ontdekt bij de grote beurt - en een gierend differentieel. Tevens waren de achterbanden bijna glad (plm. 2 mm) - waanzin dat mensen daarmee rond rijden.
Dat differentieel begon net op te spelen toen ik de auto overnam; viel me onvoldoende op tijdens de (lange) proefrit, dacht toen aan de interieur-ventilatie... Schijnt tussen de 1 en anderhalve ton een standaard-issue te zijn bij deze 1-serie. Via een differentieel-specialist in Kruiningen zeer goed, en relatief voordelig, geholpen. Ze gebruiken betere lagers dan BMW zelf. Valt aardig op, zie de foto...! Ook de bak-olie laten doen. Meteen gaat-ie veel beter in z'n 1, en z'n achteruit - die laatste was echt een probleem. Is gewoon helemaal over nu.
Distributie is pakweg 30000 km oud, kan ik voorlopig nog mee door. Auto heeft nu 155000 gelopen. Olieverbruik (was plm. 1 op 2200) lijkt door 5-in-1 toe te voegen fors verminderd; zou me wat zijn, een "additive" die waar maakt wat ze beloven... Was me jaren terug al aanbevolen door een echte petrol-head - collega.
In het interieur vooral eerst heel grondig schoongemaakt, pedaalrubbers en pookknop/hoes vervangen (M-badge schakelpatroon overgezet), matten waren nog erg netjes en waarschijnlijk niet zo oud. Gehele exterieur in de was gezet, en daarvoor eerst nog motorkap en dak met Comandant 4 gedaan. Er zit nog een plekje op de linkerheup, bij het achterwiel - wordt een professionele spot-repair een dezer weken/maanden. Zat er al. Tips daarvoor welkom...!
Auto staat hier binnen, in mijn eigen garage - vorstvrij en met elektra en water. Garage was aanvankelijk bedoeld - en gebruikt voor - een oldtimer die ik vele jaren gehad heb. Liep er helaas teveel op leeg. Ik voeg daarvoor nog even een foto toe die ik maakte op de dag van de laatste rit die ik er mee maakte - hij is nu van een Belg. Meteen benieuwd wie merk en type herkent...!
Rijdt nu echt heerlijk, een echte kilometervreter; en ook opvallend stil. Ik kom uit een 1,4 Polo uit 2003 (100PK, dat wel) met een erg op stadsverkeer toegesneden 5-bak. De BMW draait bij dezelfde snelheid 800 toeren minder in z'n 6. Ik haal inmiddels, met wat langere afstanden tussendoor, rond de 1 op 12,5.
- mieske90
- BimmerPortal Team
- Berichten: 5559
- Lid geworden op: 04 okt 2013, 20:20
- Locatie: Noord-Brabant
Re: 118i M-pakket, E81, 2007
hele nette wagen, mooi kleurtje ook
Een M-pakket is altijd een pluspunt bij een bmw
Een M-pakket is altijd een pluspunt bij een bmw
Re: 118i M-pakket, E81, 2007
Thanks! Over die kleur begint iedereen - ik was ook meteen "om", terwijl ik nooit perse een blauwe auto heb willen hebben. Er zit echt wat diepte in de kleur, die iets verloopt al naar gelang je er tegenaan/langs kijkt.
Er komen nog smoke-kleurige LED zijknippers op; en naast de nieuwe pookknop krijgt-ie ook een nieuwe handremgreep. Ook weer in perfo-leer. Beide items al onderweg. Ook lichtgrijze zonnekleppen - wordt het interieur net wat minder donker van - komen er aan; als het goed is NewOldStock, maar we gaan 't zien.
Ik zit niet op Facebook, gaat niet gebeuren ook (juist nu iedereen z'n account opzegt) - mocht ik via een andere route bij de 1-serie Club kunnen komen, hoor ik 't graag.
Er komen nog smoke-kleurige LED zijknippers op; en naast de nieuwe pookknop krijgt-ie ook een nieuwe handremgreep. Ook weer in perfo-leer. Beide items al onderweg. Ook lichtgrijze zonnekleppen - wordt het interieur net wat minder donker van - komen er aan; als het goed is NewOldStock, maar we gaan 't zien.
Ik zit niet op Facebook, gaat niet gebeuren ook (juist nu iedereen z'n account opzegt) - mocht ik via een andere route bij de 1-serie Club kunnen komen, hoor ik 't graag.
- mieske90
- BimmerPortal Team
- Berichten: 5559
- Lid geworden op: 04 okt 2013, 20:20
- Locatie: Noord-Brabant
Re: 118i M-pakket, E81, 2007
Een andere weg om bij BMW 1-Serie Club NL te komen is er niet, wij zijn puur een facebook club.
We hebben wel 12 mei een meeting, misschien kun je daar bij zijn
We hebben wel 12 mei een meeting, misschien kun je daar bij zijn
Re: 118i M-pakket, E81, 2007
Lancia Fulvia Coupe! Fraaie auto, de bimmer ook overigens.
The most dangerous nut in my car is the one that holds the throttle, me!
Daily fun: Golf 7 GTI Performance 312pk Beek auto racing tuning
Track fun: BMW e46 328 Touring & Ducati 996SPS.
Ex trackday; BMW e46 325CI
Daily fun: Golf 7 GTI Performance 312pk Beek auto racing tuning
Track fun: BMW e46 328 Touring & Ducati 996SPS.
Ex trackday; BMW e46 325CI
Re: 118i M-pakket, E81, 2007
Gefeliciteerd met de E81, mooie uitvoering!
Kleur en M-pakket staan erg goed!
Veel plezier en veilige kilometers.
Kleur en M-pakket staan erg goed!
Veel plezier en veilige kilometers.
Re: 118i M-pakket, E81, 2007
Nou weer een gaar wiellager rechtsvoor. Ze loopt lekker in de papieren, mijn Sabine.
Google maar even op BMW en Sabine en je begrijpt de naam. Misschien dat ze, nu ze een naam heeft, wat aardiger voor me wordt...
Dank voor de reacties! Haar linkerheup heeft een plekje, het deukje wordt uitgeklopt en de hele flank overgespoten binnenkort. Ben ik meteen nog een paar ondiepe, maar wel zichtbare krassen kwijt.
Google maar even op BMW en Sabine en je begrijpt de naam. Misschien dat ze, nu ze een naam heeft, wat aardiger voor me wordt...
Dank voor de reacties! Haar linkerheup heeft een plekje, het deukje wordt uitgeklopt en de hele flank overgespoten binnenkort. Ben ik meteen nog een paar ondiepe, maar wel zichtbare krassen kwijt.
Re: 118i M-pakket, E81, 2007
Voor en na-pics.
Alweer een tijdje terug dat ik het achterscherm liet overspuiten. Wat een vakwerk, mensen - echt NIETS van te zien, GEEN kleurverschil, zelfde mate van glans, oppervlaktestructuur, geen collateral damage. Scherm dus helemaal meegenomen, vanaf de A-stijl. Oudshoorn & Ruygt in Pijnacker. Niet overdreven duur ook, zeker voor dit resultaat.
Sabine snort er inmiddels vrolijk op los; heb zoals eerder geschreven 5-in-1 toegevoegd aan de olie - nu eindelijk iets verbruik zichtbaar op het dashboard; na 3000 km heb ik er 150 ml bijgegoten. Omgerekend zit ik nu hooguit aan zo'n 1 op 15000 km. Was 1 op 2200. Ik meld het maar even...
Benzineverbruik blijft rond de 1 op 12,5. Is ook best iets beter dan voor de eerder genoemde toevoeging; zat toen nog op 1 op 11,5.