FaTaLiTy's E46 323i
FaTaLiTy's E46 323i
Alloa, daar ben ik weer!
Sinds mijn eerste BMW (een rode 316i compact), 2e E36 316i coupe en 3e E46 318i sedan nog 2 andere auto's gehad (een Golf 5 diesel en een Alfa Romeo 156 sportwagon) nu één die ik van plan ben écht op te knappen en voor langere tijd te houden.
Ik maak minder kilometers (dichterbij werk gaan wonen) waardoor een 6-cilinder me een leuke optie leek
Laat ik maar aftrappen met de foto's (even snel geschoten)
Al gedaan: (nog niet veel, heb hem pas 1,5 week geloof ik):
Luchtfilter & luchtmassameter. (Liep een beetje beroerd onderin de toeren, uitgelezen, kwam LMM uit.
Raamschakelaar rechterzijde. (Raam RV werkte eerst prima, tot het raam op een gegeven moment naar beneden was en het begon te regenen; wilde niet meer omhoog. Met nieuwe schakelaar opgelost)
To-do:
Nokkenassensor. (Geeft 'ie nu aan, 2 dagen na de LMM vervangen was; startte vandaag ineens wat moeilijk en toen met uitlezen gaf die dit aan. Onderdeel is besteld.)
Beurt geven. (Dit besteed ik uit)
Velgen? <-- dit komt als de auto verder technisch goed is, geen prio voor mij.
Schroefset? Zelfde verhaal als met velgen.
Op termijn even een keer de motorkap laten (bij?)spuiten, beginnen wat plekjes blanke lak los te laten.
Dit was het voor nu wel even! Suggesties altijd welkom
Edit: Oh ja, en de koplampen zijn een beetje dof. Wellicht op termijn setje angel eyes erin (hate it or love it)
Sinds mijn eerste BMW (een rode 316i compact), 2e E36 316i coupe en 3e E46 318i sedan nog 2 andere auto's gehad (een Golf 5 diesel en een Alfa Romeo 156 sportwagon) nu één die ik van plan ben écht op te knappen en voor langere tijd te houden.
Ik maak minder kilometers (dichterbij werk gaan wonen) waardoor een 6-cilinder me een leuke optie leek
Laat ik maar aftrappen met de foto's (even snel geschoten)
Al gedaan: (nog niet veel, heb hem pas 1,5 week geloof ik):
Luchtfilter & luchtmassameter. (Liep een beetje beroerd onderin de toeren, uitgelezen, kwam LMM uit.
Raamschakelaar rechterzijde. (Raam RV werkte eerst prima, tot het raam op een gegeven moment naar beneden was en het begon te regenen; wilde niet meer omhoog. Met nieuwe schakelaar opgelost)
To-do:
Nokkenassensor. (Geeft 'ie nu aan, 2 dagen na de LMM vervangen was; startte vandaag ineens wat moeilijk en toen met uitlezen gaf die dit aan. Onderdeel is besteld.)
Beurt geven. (Dit besteed ik uit)
Velgen? <-- dit komt als de auto verder technisch goed is, geen prio voor mij.
Schroefset? Zelfde verhaal als met velgen.
Op termijn even een keer de motorkap laten (bij?)spuiten, beginnen wat plekjes blanke lak los te laten.
Dit was het voor nu wel even! Suggesties altijd welkom
Edit: Oh ja, en de koplampen zijn een beetje dof. Wellicht op termijn setje angel eyes erin (hate it or love it)
BMW E46 Sedan 323i - viewtopic.php?f=29&t=58370
Re: FaTaLiTy's E46 323i
Iemand ervaring met dit schroefsetje?
https://bimmerproducts.nl/Webwinkel-Pro ... _6-S2VyZsU
En is het iemand ook bekend of universele garages b.v. dit willen monteren?
Ik heb 1 bedrijf bij me in de buurt die aangeeft schroefsets te monteren maar levert zelf kneiters dure sets en montage vanaf €240,-.
Lees van anderen dat dit goedkoper moet kunnen.
https://bimmerproducts.nl/Webwinkel-Pro ... _6-S2VyZsU
En is het iemand ook bekend of universele garages b.v. dit willen monteren?
Ik heb 1 bedrijf bij me in de buurt die aangeeft schroefsets te monteren maar levert zelf kneiters dure sets en montage vanaf €240,-.
Lees van anderen dat dit goedkoper moet kunnen.
BMW E46 Sedan 323i - viewtopic.php?f=29&t=58370
Re: FaTaLiTy's E46 323i
Ik heb geen ervaring met deze specifieke schroefset maar let wel op dat goedkope schroefsets vaak heel stug zijn, de vraag is of je daarop zit te wachten. Als je de auto wat lager wilt hebben zou ik verlagingsveren of een vaste set van bv Bilstein te pakken. Als je echt een schroefset wil zou ik gaan voor een die in hardheid verstelbaar is maar dan kom je wel op prijzen van minimaal €1000. Het monteren kan vaak wel bij universele garages maar daarvoor kun je het beste gewoon een aantal garages opbellen.
Re: FaTaLiTy's E46 323i
Waarom niet zelf doen die schroefsets plaatsen? Heb ik ook gedaan, is niet moeilijk, je hebt geen speciaal gereedschap nodig, enkel een krik, steunen en wat sleutels.
The most dangerous nut in my car is the one that holds the throttle, me!
Daily fun: Golf 7 GTI Performance 312pk Beek auto racing tuning
Track fun: BMW e46 328 Touring & Ducati 996SPS.
Ex trackday; BMW e46 325CI
Daily fun: Golf 7 GTI Performance 312pk Beek auto racing tuning
Track fun: BMW e46 328 Touring & Ducati 996SPS.
Ex trackday; BMW e46 325CI
Re: FaTaLiTy's E46 323i
Hardheid had ik begrepen, vind ik niet erg. Hou ik juist wel van.
Zelf monteren zou ik kunnen proberen. Echter ben ik geen handige piet en zou ik wel graag willen dat het veilig gebeurt
En is het niet zo dat het best wel een dingetje is om de veren los te krijgen? (I.v.m. hoge kracht wat erop staat, dat ze weg kunnen schieten?)
Thx voor jullie reacties
Zelf monteren zou ik kunnen proberen. Echter ben ik geen handige piet en zou ik wel graag willen dat het veilig gebeurt
En is het niet zo dat het best wel een dingetje is om de veren los te krijgen? (I.v.m. hoge kracht wat erop staat, dat ze weg kunnen schieten?)
Thx voor jullie reacties
BMW E46 Sedan 323i - viewtopic.php?f=29&t=58370
Re: FaTaLiTy's E46 323i
Wat je in je openings post laat zien zijn complete sets, dat is plug en play, dus los schroeven in zijn geheel eruit halen en nieuwe terug monteren. IK heb zelf bij Vogtlands rechtstreeks in Duitsland besteld, in NL onbekend merk, in Amerika groot. Ik gebruik mijn e46 hoofdzakelijk voor op het circuit maar op de openbare weg vind ik ze niet te hard.
The most dangerous nut in my car is the one that holds the throttle, me!
Daily fun: Golf 7 GTI Performance 312pk Beek auto racing tuning
Track fun: BMW e46 328 Touring & Ducati 996SPS.
Ex trackday; BMW e46 325CI
Daily fun: Golf 7 GTI Performance 312pk Beek auto racing tuning
Track fun: BMW e46 328 Touring & Ducati 996SPS.
Ex trackday; BMW e46 325CI
Re: FaTaLiTy's E46 323i
@surfroy01 Ik heb een bevriende monteur gevraagd en die het wilt doen! (Was even vergeten dat hij dat ook kon :') ) Ik heb even wat filmpjes zitten kijken en acht mezelf er niet handig genoeg voor
Dus, binnenkort deel ik hier mijn ervaringen met de set die ik gepost heb!
Thanks voor je info
Dus, binnenkort deel ik hier mijn ervaringen met de set die ik gepost heb!
Thanks voor je info
BMW E46 Sedan 323i - viewtopic.php?f=29&t=58370
Re: FaTaLiTy's E46 323i
Auto vorige maand ook nog even wat liefde gegeven, verse olie, oliefilter, luchtfilter, benzinefilter, en nieuwe draagarmrubbers of poten, weet ik veel hoe dat heet.
Het bleek dat dat niet voor z'n tijd was
Vorige eigenaar heeft hem 3 a 4 jaar gehad, en ik denk dat de beste meneer alleen bij de garage kwam voor defecten en APK, en verder alleen getankt heeft.
Afijn, rijdt wel wat beter met die nieuwe rubbers.
Binnenkort denk ik even langs Pmotorsport voor Vanos revisie.
Ik heb momenteel een verbruik van 1 op 6-7 waar ik niet van schrik, maar zou lekker zijn als dat iets omhoog (of omlaag, net hoe je het bekijkt) gebracht kan worden. Buiten dat niet heel veel power onderin de toeren.
Ik meld me als er weer veranderingen plaats gevonden hebben
Oh ja, over een week of 2-3 komt er een nieuw bekleed M-stuur in. Ook een fijne upgrade t.o.v. mijn huidige stuur, waar de nodige slijtage al op te vinden is.
Het bleek dat dat niet voor z'n tijd was
Vorige eigenaar heeft hem 3 a 4 jaar gehad, en ik denk dat de beste meneer alleen bij de garage kwam voor defecten en APK, en verder alleen getankt heeft.
Afijn, rijdt wel wat beter met die nieuwe rubbers.
Binnenkort denk ik even langs Pmotorsport voor Vanos revisie.
Ik heb momenteel een verbruik van 1 op 6-7 waar ik niet van schrik, maar zou lekker zijn als dat iets omhoog (of omlaag, net hoe je het bekijkt) gebracht kan worden. Buiten dat niet heel veel power onderin de toeren.
Ik meld me als er weer veranderingen plaats gevonden hebben
Oh ja, over een week of 2-3 komt er een nieuw bekleed M-stuur in. Ook een fijne upgrade t.o.v. mijn huidige stuur, waar de nodige slijtage al op te vinden is.
BMW E46 Sedan 323i - viewtopic.php?f=29&t=58370
Re: FaTaLiTy's E46 323i
Weet niet hoe je rijdt, maar mijn 325 doet 1:10 en dan rij ik best wel stevig door als het kan.
The most dangerous nut in my car is the one that holds the throttle, me!
Daily fun: Golf 7 GTI Performance 312pk Beek auto racing tuning
Track fun: BMW e46 328 Touring & Ducati 996SPS.
Ex trackday; BMW e46 325CI
Daily fun: Golf 7 GTI Performance 312pk Beek auto racing tuning
Track fun: BMW e46 328 Touring & Ducati 996SPS.
Ex trackday; BMW e46 325CI
Re: FaTaLiTy's E46 323i
Tsja.. stevige rijstijl (mits goed warm uiteraard), en aardig wat stad/buitenwegen.
Heb zelfs een Alfa Romeo 156 1.6 TS gehad waar ik ook 1 op 6 mee haalde zonder heel gek te doen, dus wat dat betreft mag ik niet klagen.
Heb zelfs een Alfa Romeo 156 1.6 TS gehad waar ik ook 1 op 6 mee haalde zonder heel gek te doen, dus wat dat betreft mag ik niet klagen.
Laatst gewijzigd door Bart70 op 07 mei 2019, 09:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is onnodig en niet toegestaan.
Reden: Quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is onnodig en niet toegestaan.
BMW E46 Sedan 323i - viewtopic.php?f=29&t=58370
Re: FaTaLiTy's E46 323i
Met de 330 zit ik inderdaad ook ongeveer 1 op 10-11 gemiddeld, waarbij het grootste deel binnendoor en stadsverkeer is. Zodra de motor goed warm is gaat het gas er meestal toch ook wel op.
Re: FaTaLiTy's E46 323i
Dan moet ik eens even gaan kijken of er een oorzaak voor mijn verbruik is, maar ik denk toch echt mijn rechtervoet.
BMW E46 Sedan 323i - viewtopic.php?f=29&t=58370
- Hakanpower
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 14 apr 2019, 15:29
Re: FaTaLiTy's E46 323i
Mijn 323ci cabrio kom ik ook niet boven de 1 op 9.8 gecombineerd op de boordcomputer uit. Die is ook nog een stuk zwaarder dan de sedan met een rijklaargewicht van 1615kg en zware breedset eronder.
Verbruik kan hem in kleine dingen zitten. Vacuumlek of bougies of bobines die niet optimaal meer zijn. Tank overigens zelf uitsluitend 98. Hoeft niet iets heel geks te zijn.
Weet nog bij mijn ibiza 20vt had ik mijn bobines vervangen voor die van een R8. Die hebben een sterkere vonk en presteren beter onder zwaardere belasting. En ipv dat ik 350km reed op een tank reed ik 100km meer. Elke keer weer zo veel verschil had dat. De bobines die erin zaten waren ook de originele.
Verbruik kan hem in kleine dingen zitten. Vacuumlek of bougies of bobines die niet optimaal meer zijn. Tank overigens zelf uitsluitend 98. Hoeft niet iets heel geks te zijn.
Weet nog bij mijn ibiza 20vt had ik mijn bobines vervangen voor die van een R8. Die hebben een sterkere vonk en presteren beter onder zwaardere belasting. En ipv dat ik 350km reed op een tank reed ik 100km meer. Elke keer weer zo veel verschil had dat. De bobines die erin zaten waren ook de originele.
Mijn E46 Cabrio showroom: viewtopic.php?f=29&t=58811
Re: FaTaLiTy's E46 323i
Heb een hele poos V-power 98 getankt, toen de benzineprijzen zo achterlijk gingen doen dacht ik "ach, laat ik eens gewoon 95 gaan tanken"
en ik merk eigenlijk geen verschil in vermogen en verbruik.
Vacuumlek zou nog wel eens kunnen, ik heb als ik gas geef in zijn vrij dat het toerental heel langzaam zakt. Dit heb ik overigens niet altijd.. lijkt vooral met koude motor minder te zijn en nog wel is beter te trekken in lage toeren. Probeer ik natuurlijk niet te vaak
Maar ja, waar begin ik met zoeken.. alle lucht slangen die ik met de kap open kan zien zien er prima uit.
en ik merk eigenlijk geen verschil in vermogen en verbruik.
Vacuumlek zou nog wel eens kunnen, ik heb als ik gas geef in zijn vrij dat het toerental heel langzaam zakt. Dit heb ik overigens niet altijd.. lijkt vooral met koude motor minder te zijn en nog wel is beter te trekken in lage toeren. Probeer ik natuurlijk niet te vaak
Maar ja, waar begin ik met zoeken.. alle lucht slangen die ik met de kap open kan zien zien er prima uit.
Laatst gewijzigd door Bart70 op 08 mei 2019, 06:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is onnodig en niet toegestaan.
Reden: Quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is onnodig en niet toegestaan.
BMW E46 Sedan 323i - viewtopic.php?f=29&t=58370
Re: FaTaLiTy's E46 323i
Toch kan het verraderlijk zijn, ook ik had een vacuüm lek in een slang die er op het oog goed uit zag!
The most dangerous nut in my car is the one that holds the throttle, me!
Daily fun: Golf 7 GTI Performance 312pk Beek auto racing tuning
Track fun: BMW e46 328 Touring & Ducati 996SPS.
Ex trackday; BMW e46 325CI
Daily fun: Golf 7 GTI Performance 312pk Beek auto racing tuning
Track fun: BMW e46 328 Touring & Ducati 996SPS.
Ex trackday; BMW e46 325CI