Elektronisch Probleem Leeft Een Eigen Leven!

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Kleptomanix

Elektronisch Probleem Leeft Een Eigen Leven!

Bericht door Kleptomanix » 02 apr 2019, 13:53

Ik ben ten einde raad, het begon allemaal met een airbag lampje dat ging branden een aantal maanden geleden, soms aan soms uit dat was verder geen probleem heb er niet de nodige aandacht aan geschonken verder de auto draait top hij had net zijn apk gehad dus dacht dat zit wel goed, maar nu begon het lampje langzaam te dimmen en weer sterker te branden alsof het leeft zegmaar.. en toen begon de ellende :bang: cruisecontrole/toeter deed het niet meer, de verlichting op het stuur was weg, de radio ging niet meer aan en bleef uit, zolang het lampje niet fel branden maar een beetje dimmend zegmaar. alleen als het lampje weer fel ging branden sprong alles aan en werkte mijn radio weer en toeter enzvoort, maar dus vandaag ging hij weer een stap verder en het lampje bleef dus uit en ik dacht yaaay! maar nee dat was niet het verhaal... spontaan na 10min rijden ging mijn ABS/DSC lampje branden zonder melding of piep.. ik denk sh** wat is dit ik doe de auto aan en uit en daar was het airbag lampje weer volledig fel en begon alles weer te werken, toen naar huis gegaan daar even een kop koffie gepakt toen weer de auto in en bij het starten was het airbag lampje weer weg, na 10min rijden weer dezelfde ABS/DSC melding dus ik rij een stuk door komt er een meneer naast mij staan en verteld dat mijn remlichten continu branden, ik gestopt aan de kant van de weg en inderdaad hij had gelijk ze stonden gewoon aan terwijl de auto in P stond zonder ingedrukte rem, dus ook dat nog.. :s mijn garage heb het erg druk dus ik kan niet zo 1 2 3 terecht en moet dus even wachten... klote dus want zonder je auto is een hoop lastig ;) is er misschien iets dat niet goed werkt waardoor de rest word aangestoken?? misschien een regelaar dat in mijn stuur zit dat had ik ergens gelezen op een forum, ik hoop dat iemand dit ook heeft meegemaakt en mij een beetje een richting in kan sturen! :driving:

Het gaat om een prachtige topas metallic blauwe bmw e39 in top conditie

F.P.

Re: Elektronisch Probleem Leeft Een Eigen Leven!

Bericht door F.P. » 02 apr 2019, 14:04

Hi Kleptomanix, naar verhaal zeg! Heb je de interieurfilter behuizing al eens losgehaald en gekeken of er geen water in de elektronica kast is gekomen?
Als je voor de auto staat is het de linkerinterieurfilterbehuizing waar die onder zit en deze kan nogal eens vollopen met water als er niet veel aandacht geschonken wordt aan het "afvoersysteem" van het regenwater.

Kleptomanix

Bericht door Kleptomanix » 02 apr 2019, 15:03

ik hou dat regelmatig schoon, maar het zou altijd kunnen gebeuren natuurlijk, ik heb een youtube video gevonden waarbij het voor gedaan word en dat zal ik vandaag of morgen even gaan nakijken, bedankt!

F.P.

Bericht door F.P. » 03 apr 2019, 07:58

Graag gedaan uiteraard! Heel belangrijk om het afwatersysteem in de gaten te houden (ook de andere kant is van belang uiteraard).
Ik heb zelf een heel ruitenwissermechanisme moeten vervangen (gelukkig alleen dat) aangezien de motor hiervan onder water stond.
Op youtube kan je een hoop vinden hierover, heb ik zelf ook gedaan en zo alles zelf gerepareerd en onderhouden.

Bart70
Contacteer:

Bericht door Bart70 » 03 apr 2019, 09:00

Denk niet dat dit de oorzaak van alles is, maar ik zou ook even je accu checken, een slechte accu kan namelijk ook de vreemdste storingen veroorzaken.

F.P.

Bericht door F.P. » 18 apr 2019, 09:16

Kleptomanix weet je al wat meer inzake dit probleem?

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Techniek”