aanschaf e60

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
m43

aanschaf e60

Bericht door m43 » 16 mar 2019, 15:39

Hoi allemaal ik ga de stap zetten vanwege afscheid e39 523i naar een goede e60.De vraag luid waar ik allemaal op moet letten kwa aanschaf e60 wil wel de 6 cylinder uitvoering welke motor is de beste waar je niet zo nauw hoef te kijken.Ben zeer benieuwt wat jullie reacties hier op mogen zijn.Bedankt weer alvast dierbare colegas mvg m43 :///m:

jos528

Re: aanschaf e60

Bericht door jos528 » 20 mar 2019, 20:31

als je niet zo nauw wilt kijken kun je beter je E 39 houden
dan heb je minder problemen

frazz

Bericht door frazz » 20 mar 2019, 21:07

m43 schreef: 16 mar 2019, 15:39 Hoi allemaal ik ga de stap zetten vanwege afscheid e39 523i naar een goede e60.De vraag luid waar ik allemaal op moet letten kwa aanschaf e60 wil wel de 6 cylinder uitvoering welke motor is de beste waar je niet zo nauw hoef te kijken.Ben zeer benieuwt wat jullie reacties hier op mogen zijn.Bedankt weer alvast dierbare colegas mvg m43 :///m:
Benzine of Diesel?

Ralph

Bericht door Ralph » 03 apr 2019, 15:30

Even aangeven wat je wilt gaan kopen?
Benzine/Diesel
Automaat/Handgeschakeld
etc
BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!

Bart70
Contacteer:

Bericht door Bart70 » 03 apr 2019, 16:26

Hier vind je al veel info :

viewtopic.php?f=123&t=57513

m43

Bericht door m43 » 07 apr 2019, 20:33

hoi sorry van mijn late reactie beste bmw drivers.het zou wel een benzinne moeten zijn en kwa schakel maakt het mij niet veel uit wand mijn huidige e39 is een automaat.maar wat bedoelen jullie precies? dat ik beter mijn e39 kan houden vanwege problemen volg graag adviesen op.is de e60 dan zo minder als de e39?? verneem het heel graag

frazz

Bericht door frazz » 08 apr 2019, 11:24

m43 schreef: 07 apr 2019, 20:33 hoi sorry van mijn late reactie beste bmw drivers.het zou wel een benzinne moeten zijn en kwa schakel maakt het mij niet veel uit wand mijn huidige e39 is een automaat.maar wat bedoelen jullie precies? dat ik beter mijn e39 kan houden vanwege problemen volg graag adviesen op.is de e60 dan zo minder als de e39?? verneem het heel graag
Nee, elke auto heeft zo zijn problemen, en ook BMW E60 heeft zijn problemen.
Voordat je zo een auto koopt moet je het e.e.a. weten over de soorten motoren en uitvoeringen.
Uiteindelijk gaat het om èèn factor... geld. Hoeveel kost het om een auto te onderhouden en hoe goed zijn ze gebouwd en welke motoren/uitvoeringen zijn het beste.

De eerste vraag die je jezelf moet stellen is wat kan ik allemaal zelf doen aan mijn auto. Het kan je namelijk heel veel geld schelen.
Zelfs als je het kan betalen, ik doe het nl liever zelf, waarom? het scheelt in de kosten, het is leuk en je leert er van, zo leer je dus ook preventief maatregelen te nemen en ook de beste middelen/onderdelen te gebruiken voor de langste levensduur.

Als je zaken zoals; remblokken, remschijven, thermostaten, spoorstangen, spoorstangeinden, schokbrekers, electronica (bekabeling/stekkers) kan vervangen en weet hoe je de sensoren kan meten met ene multimeter dan valt het reuze mee.

Interieur van een E60 is goed gebouwd, er kan na een aantal jaren wel wat vervellen zoals stuur en middenconsole, ook knoppen kunnen vervagen, maar dat is goed te fixen.
Neem vooraal LCI (LifeCYcle Improvement) m.a.w. facelift versie. Die zijn vaak beter gebouwd, kinderziekten zijn verwijderd etc.

Hetgeen waar ik op zou letten:

- LCI (Zonder twijfel)
- Leeren bekleding
- Als je er een gaat proberen, neem een laptop mee met INPA of ISTA D en maak er korte metten mee op de snelweg, neem hem zo een 20 min mee. Lees hem dan uit.
- Zonnedak? Let op de afdichting en geluid tijdens het openen en sluiten van de zonnedak, mag niet ratelen of tikken
- Parkeersensoren, verwarmde stoelen testen
- Comfort seats? Test alle knoppen.
- Bij LCI achterlichten, check de behuizing en de stekkers, er is vaak bij LCI niet genoeg aarde en dat zorgt voor overhitting van de contacten waarbij soms de stekker smelten. Dit is makkelijk op te lossen door extra aarde.

Meeste betrouwbare bezine motoren: M54 en N52, 6 cylinder.
- 520i / 2.2 l, 6 cilinder, 170 PK / 210Nm (M54)
- 523i / 2.5 l, 6 cilinder, 177 PK / 230Nm (N52)
- 525i / 2.5 l, 6 cilinder, 192 PK / 245Nm (M54)
- 525i / 2.5 l, 6 cilinder, 218 PK / 250Nm (N52)
- 530i / 3.0 l, 6 cilinder, 231 PK / 300Nm (M54)
- 530i / 3.0 l, 6 cilinder, 258 PK / 300Nm (N52)

Deze hebben geen directe inspuiting.
Motoren met directe injectie kunnen kampen met vervuiling van de inlaatkleppen, je kan hierdoor misfires krijgen, defecte injectoren etc.
Maar laat je niet afschrikken, je hebt olie met additieven hiervoor die kunnen helpen. Als je je auto goed onderhoud dan is het uitaard geen probleem.
Maar zeker een punt om te overwegen bij je aankoop. Soms wil je over bepaalde dingen niet te veel nadenken.

Zie:
https://www.youtube.com/watch?v=FW0wCl-O7oY[/youtube]

Swirl flaps, zitten enkel in de diesel motoren, deze zorgen voor een efficiëntere mengel bij lage snelheden.
Deze kunnen na een tijd afbreken en in je motor vallen, en zelfs door je turbo gejaagd kunnen worden, waardoor deze allemaal stuk kunnen gaan.

Neem je een Sedan of Touring? A.d.h.v. van deze keuze zijn er nog meerdere dingen waar je op moet letten.

Opties die interessant zijn:
- Automaat (Vind ik een must bij de E60, super automaat bak)
- Headup Display
- Comfort seats (Als je kan, neem ze, ze zijn het paradepaardje van de E60, heerlijke stoelen, alles is (individueel) verstelbaar)
- Comfort Access (Erg fijn)

Als je kan ga voor de 6 cilinder, ik vind deze persoonlijk een van de beste 6 cilinder auto's ooit gebouwd.

Bart70
Contacteer:

Bericht door Bart70 » 08 apr 2019, 17:23

Bovenstaande is een mooi overzicht, maart ook erg persoonlijk aangelegd.

Pre LCI is niets mis mee, en goedkoper dan een LCI, aangezien je benzine wilt, de 525i en 530i zijn betrouwbare blokken, Comfort stoelen zijn heerlijk en een erg mooie optie, vooral als je wat lagere afstanden gaat rijden, ga je dit erg waarderen. De rest is allemaal een beetje bijzaak, mooi, maar niet echt nuttig in de zin van dat je dat moet hebben, op de bekerhouders na, die ontbreken ook vaak en als je graag wat drinkt in de wagen, zou ik hier op letten.

Ik heb mijn wagen graag in de garage voor onderhoud, aantoonbaar voor een eventuele koper, garantie en bij de goede garage weet je zeker dat het goed gebeurd.

Als je een gebruikte wagen koopt, let dan goed op de onderhoudshistorie.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”