[E46] Remblokken voor daily en trackday
[E46] Remblokken voor daily en trackday
Ik rijd met mijn daily ook track day's alleen worden mijn remmen na een minuut of 5-6 zo warm dat de auto door begint te glijden. Wat voor blokken zou ik het best kunnen leggen zodat ik dat niet meer heb maar die ook goed zijn voor dagelijks gebruik. Of is het beter om iedere keer de blokken te wisselen voor en na een trackday. 

Re: Remblokken voor daily en trackday
Zo te lezen kun je ook kijken naar andere schijven. Ebc brakes heeft goede straat/track blokken. Slijten wel 'snel'. Sneller dan normale remblokken omdat ze een stuk beter happen in de schijven.
Dot 5.1 vloeistof helpt ook de fading tegen te gaan.
Dot 5.1 vloeistof helpt ook de fading tegen te gaan.
Ik heb die dot 5.1 er al in zitten en de schijven zijn 1 jaar oud dus daar kan ook weinig mis mee zijn. Het zijn echt de blokken die warm worden en dan hun remkracht verliezen
Ferodo blijkt erg goede blokken te hebben, maar EBC brakes (yellowstuff remblokken) zijn ook erg fijn, heb deze ook onder de drifter, doen het prima als ze koud zijn, en bijten erg goed als ze warm zijn.
Misschien een upgrade naar 330 remmerij aan de voorzijde?
Misschien een upgrade naar 330 remmerij aan de voorzijde?
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Ik ga denk ik eerst een yellowstuff remblokken proberen 10 maart word de eerste keer dit jaar dat de bimmer het circuit op gaat eens kijken wat hij dan doet 

Re: [E46] Remblokken voor daily en trackday
330 Set , wat moet er allemaal vervangen worden?
wat voor uprates zijn er voor de std remmen van een 2004 318 touring?
wat voor uprates zijn er voor de std remmen van een 2004 318 touring?
330 remklauwen, beugels, schijven en blokken.
Dat is plug & play.
Dat is plug & play.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
-
IK heb op mijn 328i tracktool een 330i setje gezet i.c.m. ATE Powerdisc schijven & Hawk HT10 blokken en stalen remleidingen. Hawk HT10 kan tot 800 graden aan. Nooit geen fading, altijd super remmen op o.a. Zandvoort, Assen en de ring. Echt een aan te raden setje.
Volgende die ik ga proberen is Ferrodo DS3000, die zijn wat minder prijzig dan Hawk HT10.
Volgende die ik ga proberen is Ferrodo DS3000, die zijn wat minder prijzig dan Hawk HT10.
Over EBC heb ik veel negatieve dingen gelezen (slijtage). Daily en track day is altijd lastig, want dan moet 'ie ook met koude remmen nog remmen, en zonder gepiep. Ik zou de Ferodo DS2000 proberen. Je kunt ook nadenken over betere ventilatie van de remmen.
Op de BMW nog geen ervaring mee maar ik had hiervoor op de Fiesta Ferodo DS2500 blokken en was hier zeer tevreden mee. Als de remmen van mijn E46 aan vervanging toe zijn zou ik dus ook weer bij Ferodo gaan kijken.
Dat komt omdat mensen met negatieve ervaringen vaker en sneller in de pen klimmen. Ik heb ze op mijn e46 die ik voor track en daily gebruik en ben er uiterst tevreden over. Enige minpuntje, veel stof, maar op mijn GTI heb ik ander merk blokken en ook daar veel last van stof......
The most dangerous nut in my car is the one that holds the throttle, me!
Daily fun: Golf 7 GTI Performance 312pk Beek auto racing tuning
Track fun: BMW e46 328 Touring & Ducati 996SPS.
Ex trackday; BMW e46 325CI
Welke EBC blokken heb je? En hoeveel km circuitgebruik houden deze vol, met welke schijven?
De gele, ik heb er nu denk ik 30 sessies van 20 minuten op Zandvoort mee opzitten en een 5,000km op straat en zijn nog steeds goed, standaard BMW schijven..
The most dangerous nut in my car is the one that holds the throttle, me!