Gasveer rechterzijde kofferbak E60

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
meljansen

Gasveer rechterzijde kofferbak E60

Bericht door meljansen » 19 mei 2019, 10:23

Goedemorgen,

De kofferbak van mijn E60 5.20I 2005 schiet open. Heb op internet al rond gekeken en blijkt dat de gasveer vervangen dient te worden.
Nu vind ik alleen de gasveer met veer erom heen, weet iemand waar ik alleen de gasveer kan kopen en niet de hele set?

Alvast bedankt.

Kubilay

Re: Gasveer rechterzijde kofferbak E60

Bericht door Kubilay » 19 mei 2019, 12:07

Hallo,

Ik geloof niet dat de gasveer en de veer eromheen apart verkocht zullen worden aangezien het 1 onderdeel is. Ik had nog mijn oude gasveer liggen en zag net ff dat de fabrikant en onderdeelnummer op de gasveer staan als je door de veer heen kijkt. Je zou dus op zoek kunnen gaan op het internet met die gegevens.
Ikzelf had toentertijd de mijne origineel laten vervangen. Het is best prijzig. Misschien dat je daarom alleen de gasveer wilt vervangen. Als je een goedkoop alternatief zoekt, kan ik je de Chinese Ali site wel suggereren. Met verzending ~€30 zag ik. Dat scheelt al bijna €100 wat ik toentertijd bij de dealer gaf.
Ikzelf zou het als 1 onderdeel kopen aangezien het een heel gedoe kan zijn om die veer van de gasveer eraf te halen (tenzij je de gereedschap daarvoor hebt).

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”