Lex_b3' 325ti M / Racingdiffs Sperdiff
Re: Lex_b3' 325ti M
Haha, een Lareneesch!
Is dat de zekeringkast onder dashboardkastje of in motorruim?
De monteur heeft 'm uitgelezen en doorgemeten. Geen storingen, geen lekstroom.. En motormanagement heeft zichzelf opgelost..
Is dat de zekeringkast onder dashboardkastje of in motorruim?
De monteur heeft 'm uitgelezen en doorgemeten. Geen storingen, geen lekstroom.. En motormanagement heeft zichzelf opgelost..
Re: Lex_b3' 325ti M
ha ja! dus toch eens goed opletten
Was de zekering kast onder het dashboard, als je je kastje er uit schroeft, kan je die los halen, en bij de dikke plus kabel komen die uit je motorruim komt.
Was de zekering kast onder het dashboard, als je je kastje er uit schroeft, kan je die los halen, en bij de dikke plus kabel komen die uit je motorruim komt.
E46 320D sedan
E36 328I cabrio
Re: Lex_b3' 325ti M
Aangezien ik niet zoveel meer kan bedenken voor de compact behalve een engine swap en een nieuwe GM module aansluiten/inleren voor de reeds geïnstalleerde uitzetraampjes, ben ik mij gaan focussen op een nieuwe hobby, waarbij ik inmiddels in een hoop ellende ben gedoken
Onlangs motorrijbewijs gehaald, mooi casual pakkie gescoord en meteen de eerste motor aangeschaft.
Nu ruim 2 maanden in bezit, 30 km mee kunnen rijden en hij heeft pas 2 dagen voor de deur gestaan.
Hij heeft wat aandacht nodig gehad, maar we kijken tegen het einde aan!
Het is helaas geen BMW geworden..
Een Honda vfr700f uit '86
Onlangs motorrijbewijs gehaald, mooi casual pakkie gescoord en meteen de eerste motor aangeschaft.
Nu ruim 2 maanden in bezit, 30 km mee kunnen rijden en hij heeft pas 2 dagen voor de deur gestaan.
Hij heeft wat aandacht nodig gehad, maar we kijken tegen het einde aan!
Het is helaas geen BMW geworden..
Een Honda vfr700f uit '86
Re: Lex_b3' 325ti M
Nog gelukt met de zoektocht naar een andere module?
Ik had mijn module er vandaag even uitgehaald, is de 61.35-6923960 GM5RD K-Bus HIGH 12v
HW:1.0 SW:3:0 43 02 00
Betreft de originele waar dus ook de achterraampjes mee bediend worden.
Ik had mijn module er vandaag even uitgehaald, is de 61.35-6923960 GM5RD K-Bus HIGH 12v
HW:1.0 SW:3:0 43 02 00
Betreft de originele waar dus ook de achterraampjes mee bediend worden.
Re: Lex_b3' 325ti M
Ha Eddy, nee niet meer mee bezig geweest. Volgens mij heb ik wel de juiste module al, maar moeten eea aan draden geswitcht worden en vervolgens de module weer juist gecodeerd. Ik ga hier pas van de zomer weer mee verder.
Re: Lex_b3' 325ti M (Olielekkage P9)
Maandag weggebracht voor jaarlijkse APK en gevraagd om te kijken naar een olie lekkage waar ik al een tijd last van heb.
Ik heb zelf destijds de kleppendekselpakking vervangen omdat ik dacht dat er olie gelekt werd op het spruitstuk ivm de rook en lucht af en toe.
Na vervangen nog steeds hetzelfde probleem. Elke 1000km een liter olie.
Nu was er geconstateerd dat de carterpakking vervangen moest worden. Duur grapje, maar dan zou het opgelost moeten zijn.
Helaas... Rij er nu weer 3 dagen in, heb voor de zekerheid een kartonnetje meegenomen om onder het blok te leggen om zo de lekkage te controleren en er lag nog steeds elke keer een druppel of 2.
Vanmiddag de auto boven de put gezet en de 2 bodemplaten eronderuit geschroefd, blok schoongemaakt, stukje rijden en weer gekeken.
De foto's hieronder zijn van 3 dagen rijden vóór het schoonmaken. Na het schoonmaken en rijden zag ik duidelijk dat de voorzijde onderkant blok weer vochtig van olie was en ook bij de versnellingsbak leek het weer op te komen. Stationair draaien haalde niks uit, leek alles goed. Met een korte rit kwam het echter weer terug.
Ik denk persoonlijk aan krukaskeerring en oliefilterhuispakking? Maar zouden ze op zijn minst de krukaskeerring niet gezien moeten hebben bij vervangen carterpakking?
Voorkant onderzijde blok
Voorkant onderzijde blok, kijkend richting dynamo
Achterkantblok bij versnellingsbak
Carter
Ik heb zelf destijds de kleppendekselpakking vervangen omdat ik dacht dat er olie gelekt werd op het spruitstuk ivm de rook en lucht af en toe.
Na vervangen nog steeds hetzelfde probleem. Elke 1000km een liter olie.
Nu was er geconstateerd dat de carterpakking vervangen moest worden. Duur grapje, maar dan zou het opgelost moeten zijn.
Helaas... Rij er nu weer 3 dagen in, heb voor de zekerheid een kartonnetje meegenomen om onder het blok te leggen om zo de lekkage te controleren en er lag nog steeds elke keer een druppel of 2.
Vanmiddag de auto boven de put gezet en de 2 bodemplaten eronderuit geschroefd, blok schoongemaakt, stukje rijden en weer gekeken.
De foto's hieronder zijn van 3 dagen rijden vóór het schoonmaken. Na het schoonmaken en rijden zag ik duidelijk dat de voorzijde onderkant blok weer vochtig van olie was en ook bij de versnellingsbak leek het weer op te komen. Stationair draaien haalde niks uit, leek alles goed. Met een korte rit kwam het echter weer terug.
Ik denk persoonlijk aan krukaskeerring en oliefilterhuispakking? Maar zouden ze op zijn minst de krukaskeerring niet gezien moeten hebben bij vervangen carterpakking?
Voorkant onderzijde blok
Voorkant onderzijde blok, kijkend richting dynamo
Achterkantblok bij versnellingsbak
Carter
Re: Lex_b3' 325ti M (Olielekkage P9)
Alle ringen ook vervangen?Lex_b3 schreef: ↑05 apr 2019, 20:22 Maandag weggebracht voor jaarlijkse APK en gevraagd om te kijken naar een olie lekkage waar ik al een tijd last van heb.
Ik heb zelf destijds de kleppendekselpakking vervangen omdat ik dacht dat er olie gelekt werd op het spruitstuk ivm de rook en lucht af en toe.
Na vervangen nog steeds hetzelfde probleem. Elke 1000km een liter olie.
Nu was er geconstateerd dat de carterpakking vervangen moest worden. Duur grapje, maar dan zou het opgelost moeten zijn.
Helaas... Rij er nu weer 3 dagen in, heb voor de zekerheid een kartonnetje meegenomen om onder het blok te leggen om zo de lekkage te controleren en er lag nog steeds elke keer een druppel of 2.
Vanmiddag de auto boven de put gezet en de 2 bodemplaten eronderuit geschroefd, blok schoongemaakt, stukje rijden en weer gekeken.
De foto's hieronder zijn van 3 dagen rijden vóór het schoonmaken. Na het schoonmaken en rijden zag ik duidelijk dat de voorzijde onderkant blok weer vochtig van olie was en ook bij de versnellingsbak leek het weer op te komen. Stationair draaien haalde niks uit, leek alles goed. Met een korte rit kwam het echter weer terug.
Ik denk persoonlijk aan krukaskeerring en oliefilterhuispakking? Maar zouden ze op zijn minst de krukaskeerring niet gezien moeten hebben bij vervangen carterpakking?
Nummer 16
Re: Lex_b3' 325ti M (Olielekkage P9)
Hoi Lex, ik heb zelf net de oliefilterbehuizing van een nieuwe pakking moeten voorzien, die gaf een zelfde lekkagebeeld. Die pakking schijnt met ongeveer 150.000km aan de beurt te zijn. Het is even sleutelen (multiriem weg / dynamo en luchtfilterhuis weghalen) daarna kan je 6 bouten loshalen en de behuizing kantelen om vervolgens de pakking te vernieuwen.
Re: Lex_b3' 325ti M (Olielekkage P9)
Oliefilter huis pakking idd nog een optie. Zit op het hoogste punt en druppelt langzaam aan richting onderste punt..
Re: Lex_b3' 325ti M (Olielekkage P9)
@Yor,
Ja ik heb uit mijn hoofd een set besteld waarbij dit allemaal inbegrepen zit. Als ik op de foto kijk waar je de versnellingbak en carterpan ziet, dan zie je dat boven de carter alles gewoon mooi schoon is, dus het zit in ieder geval niet aan de boven/achterkant van het blok. Hooguit wat zweten, maar dat ligt op het hitteschild bij spruitstuk.
En oliefilterhuispakking had ik al vernoemd bij mijn waarneming, die ga ik sowieso aanpakken. Nu rest me dus nog het stukje zorgen bij de versnellingsbak/carter.
@Eddy,
Heb je 'm zo ook volledig gedemonteerd ivm schoonmaken ook? Of enkel met oude doek afvegen en pakking vervangen?
Ja ik heb uit mijn hoofd een set besteld waarbij dit allemaal inbegrepen zit. Als ik op de foto kijk waar je de versnellingbak en carterpan ziet, dan zie je dat boven de carter alles gewoon mooi schoon is, dus het zit in ieder geval niet aan de boven/achterkant van het blok. Hooguit wat zweten, maar dat ligt op het hitteschild bij spruitstuk.
En oliefilterhuispakking had ik al vernoemd bij mijn waarneming, die ga ik sowieso aanpakken. Nu rest me dus nog het stukje zorgen bij de versnellingsbak/carter.
@Eddy,
Heb je 'm zo ook volledig gedemonteerd ivm schoonmaken ook? Of enkel met oude doek afvegen en pakking vervangen?
Re: Lex_b3' 325ti M (Olielekkage P9)
Lex, het is een rubberen pakking, dus oude pakking verwijderen, schoonvegen van de raakvlakken, nieuwe pakking licht in oliën en plaatsen, dan het geheel weer vastzetten.
Ik heb zelf het oliefilter gewoon laten zitten, als je het geheel rechtop laat zal de olie er nier uit lopen.
Ik heb zelf het oliefilter gewoon laten zitten, als je het geheel rechtop laat zal de olie er nier uit lopen.
Re: Lex_b3' 325ti M (Olielekkage P9)
Ha Eddy,
Ik heb onlangs de pakking vervangen, maar inmiddels weer wat druppels op dezelfde plekken. Het lijkt in percentages voor 90% opgelost, maar nog steeds in enige vorm aanwezig. Te zien op stuuras, 2 leidingen en op het laagste punt van het blok. Wat is het volgende wat ik kan vervangen?
Ik heb onlangs de pakking vervangen, maar inmiddels weer wat druppels op dezelfde plekken. Het lijkt in percentages voor 90% opgelost, maar nog steeds in enige vorm aanwezig. Te zien op stuuras, 2 leidingen en op het laagste punt van het blok. Wat is het volgende wat ik kan vervangen?
Re: Lex_b3' 325ti M
Inmiddels zijn de lekkages als het goed is verholpen, is redelijk wat vervangen! carterpakking, oliefilterhuispakking, nogmaals kleppendekselpakking, carterventilatie, nog wat aansluitingen van stuurhuis en het reservoir. Van het weekend eventjes de tijd gehad om wat mooie foto's te maken!
Re: Lex_b3' 325ti M / Racingdiffs Sperdiff
Paar weekjes geleden samen met de 130i van m'n broer naar Hardeman Motorsport afgereisd voor een Sperdifferentieel!
We hebben gekozen voor de ombouwkit van Racingdiffs gezien de vraagprijzen van bekende conversiekits en het feit dat we onze auto sporadisch voor het driften gebruiken. Nog niet geprobeerd helaas, dus ik kan nog niet zeggen hoe het bevalt..
We hebben gekozen voor de ombouwkit van Racingdiffs gezien de vraagprijzen van bekende conversiekits en het feit dat we onze auto sporadisch voor het driften gebruiken. Nog niet geprobeerd helaas, dus ik kan nog niet zeggen hoe het bevalt..