Het is prima om dingen uit te besteden waar jij jezelf niet thuis voelt. Dat soort dingen kun je tackelen door het met iemand te doen die er wel vertouwen in heeft of mogelijk zelfs al ervaring. Maar het is in mijn ogen het belangrijkste om na te denken over wat je doet.
Je moet dus bijvoorbeeld bij het vervangen van remblokken niet twijfelen over het aanhaal moment van bouten, dat moet je even opgezocht hebben en dan die taak uitvoeren. Een stukje voorbereiding zegmaar.
Die remklauwen zijn werkelijk makkelijker dan je denkt. De remslang gaat los bij de klauw en je verwisseld alles wat eromheen zit;
- Stofkappen (achter schijf)
- Schijven
- Remklauwen met bijbehorende remblokken
- Ontluchten van remmerij
De schroefset ja, die kun je enkel op deze modellen gebruiken door de veerconstante van de veren zelf. Ik heb deze week nog complimenten gekregen over de auto, het geluid, de netheid en het comfort van dit onderstel. Het is erg sportief maar zet er 4 mensen in en het is een compleet andere auto.
Een schroefset van AP is een goed alternatief. Tevens een stuk betaalbaarder
Voor mij staat op de planning de subframe rubbers te vervangen. De kleine heb ik allemaal al liggen. Nu de grote naar de carosserie nog, vind alleen de M3 rubbers wel erg prijzig (door het M labeltje). Dus hier ga ik nog even kijken of er een alternatief is.
Km stand loopt lekker door, auto rijdt goed.
Enkel de versnellingsbak doet het soms wat minder naar de 3e versnelling. Dit heb ik al een tijdje. Waar dit zit ben ik nog niet helemaal over uit. Het is mogelijk de bak te herbouwen met nieuwe koppelings/rem platen. Maar of daar wel het probleem zit weet ik helaas niet.
![smile :yaw:](./images/smilies/yawnee.gif)