HakanPower's E46 323ci cabrio SMB *Verkocht*
- Hakanpower
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 14 apr 2019, 15:29
Re: HakanPower's E46 323ci cabrio
Lijkt op een type Breyton velg of BBS maar zou ook goed een imitatie kunnen zijn. Als die de volgende keer op de brug staat zal ik even naar kijken aan de binnenkant van de velg.
Het is een breedset, voor ligt 225 40 18 en achter 245 40 18. Zodra die weer een keer op de brug staat kom ik er op terug.
Het is een breedset, voor ligt 225 40 18 en achter 245 40 18. Zodra die weer een keer op de brug staat kom ik er op terug.
Laatst gewijzigd door Bart70 op 07 mei 2019, 09:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is onnodig en niet toegestaan.
Reden: Quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is onnodig en niet toegestaan.
Mijn E46 Cabrio showroom: viewtopic.php?f=29&t=58811
Re: HakanPower's E46 323ci cabrio
Thanks! Is denk ik inderdaad Breyton, die hebben vergelijkbare, misschien zelfs wel dezelfde wielen.
BMW E46 318i Touring, 07/2003 - Showroom
Verkocht: BMW E39 528iA Touring, 01/2000 - Showroom
Ik ben beschikbaar voor fotoshoots van jouw BMW! Meer info via PB.
Volg mijn auto-avonturen op Instagram: @robinvanarkel.nl | @robins_bmw
Verkocht: BMW E39 528iA Touring, 01/2000 - Showroom
Ik ben beschikbaar voor fotoshoots van jouw BMW! Meer info via PB.
Volg mijn auto-avonturen op Instagram: @robinvanarkel.nl | @robins_bmw
Re: HakanPower's E46 323ci cabrio
Enorm dikke wagen! En die kleur ook
BMW E46 Sedan 323i - viewtopic.php?f=29&t=58370
Re: HakanPower's E46 323ci cabrio
Mooie cabrio Hakan !
Ik had je verhaal over de Leon al een tijd gevolgd op VW Forum.
En ook ik ben benieuwd naar het merk/type velg Ze staan erg fraai onder je auto.
Toch maar eens die BMW medewerker opzoeken lijkt me..
Ik had je verhaal over de Leon al een tijd gevolgd op VW Forum.
En ook ik ben benieuwd naar het merk/type velg Ze staan erg fraai onder je auto.
Toch maar eens die BMW medewerker opzoeken lijkt me..
Re: HakanPower's E46 323ci cabrio
Mooie e46 en wat past die 'm kleur goed.
Van genieten, vooral topless !!
Van genieten, vooral topless !!
- Hakanpower
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 14 apr 2019, 15:29
Re: HakanPower's E46 323ci cabrio
Bedankt heren, hield indd mijn VR6 en Leon bij op het VW forum. Helaas ben ik hier minder aktief. Ik rijd de BMW ook een stuk minder heb in de laatste 3 weken welgeteld 1x gereden.
Toen ik kon rijden wel meteen een tripje gemaakt naar Oostvoorne.
Heb nog steeds erg last van de hernia. Dat zit mij gewoon erg dwars. Verder is het een super wagen. Heeft iemand voor de deur tegen me voorbumper gezeten. Denk een scooter want stond naast de stoep. Dus me voorbumper heeft een klein schaafplekje. Doodzonde en word er ziek van dat zulke figuren nog bestaan..
Al aantal offertes opgevraagd en complete bumper spuiten zou tussen de 220/250 euro kosten. Spotrepair zou een stuk goedkoper zijn. Weet niet of ik het ga laten doen of niet. Door de diepe kleur valt het eigenlijk niet op als je naast of voor de auto staat.
Als het niet beter gaat met de hernia ga ik de BMW denk ik verkopen. Het is een 2e auto. Staat meer stil dan dat ik hem rijd. Vind het wel zonde maar vind het ook zo de als die alleen maar stilstaat voor de deur. Gebruikte normaal de wagen 5 a 6 keer per week en nu 1 a 2 keer in de maand. Voor boodschappen en andere zaken pak ik toch de andere wagen.
Had de wagen echt puur voor de zomer gekocht. Voor de mensen die mij niet kennen ik heb nog nooit een wagen langer dan een jaar gehouden. Ik houd er altijd van om bezig te zijn. Ik pak wagens in die tijd vaak compleet aan. Houd er van om bezig te zijn, daar geniet ik ook van. Vooral van de progressie die ik dan boek. Het geld wat er in zit maakt me eigenlijk niets uit. Het is echt mijn hobby.
Enkel kom ik hier letterlijk fysiek niet aan toe. Wagen is echt zeer netjes en up to date. Heeft eigenlijk geen omkijken meer naar. Dus zit de laatste 2 weken echt te twijfelen. Kan hem ook schorsen maar ben daar geen fan van. Een wagen als dit hoort gewoon rond te rijden.
Laatst gewijzigd door Edward op 17 feb 2020, 19:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Niet werkende links naar foto's
Reden: Niet werkende links naar foto's
Mijn E46 Cabrio showroom: viewtopic.php?f=29&t=58811
- Hakanpower
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 14 apr 2019, 15:29
Re: HakanPower's E46 323ci cabrio SMB
Zo nadat 2 weken terug de claxon er ineens mee ophield. Vandaag wat kracht gevonden om eens te gaan kijken wat het precies was.
Zoals ik van me E36 herinnerde zaten de zekeringen en relaisjes achter het dashboard kastje. Bij de E46 was dit ook het geval. Paar schroefjes en dasboardkastje kwam er zo uit.
Direct alle zekeringen gecheckt, Nr55 was door. Nr55 is van de *Fanfare dus claxon. Vervangen voor een nieuwe en de claxon werkte weer. Gelukkig maar een zekering
Verder zag ik gepruts aan 2 stekkertjes die ze aan elkaar hadden verbonden door ze in elkaar te draaien en tape erover heen te doen. Even netjes verbonden met kabelschoentjes en afgetaped.
Heb zelf ook US verlichting. Maar twijfel ook om amber pinkers te plaatsen. Heb 1 andere San Marino Blauwe E46 gevonden die ook vaak van style veranderde. Hier een met amber pinkers:
Twijfel zelf heel erg. Pinkers kosten zelf niet zo veel dus misschien gewoon een keer uitproberen. Op me E36 had ik ook alle stylen wel gehad op den duur
Zoals ik van me E36 herinnerde zaten de zekeringen en relaisjes achter het dashboard kastje. Bij de E46 was dit ook het geval. Paar schroefjes en dasboardkastje kwam er zo uit.
Direct alle zekeringen gecheckt, Nr55 was door. Nr55 is van de *Fanfare dus claxon. Vervangen voor een nieuwe en de claxon werkte weer. Gelukkig maar een zekering
Verder zag ik gepruts aan 2 stekkertjes die ze aan elkaar hadden verbonden door ze in elkaar te draaien en tape erover heen te doen. Even netjes verbonden met kabelschoentjes en afgetaped.
Heb zelf ook US verlichting. Maar twijfel ook om amber pinkers te plaatsen. Heb 1 andere San Marino Blauwe E46 gevonden die ook vaak van style veranderde. Hier een met amber pinkers:
Twijfel zelf heel erg. Pinkers kosten zelf niet zo veel dus misschien gewoon een keer uitproberen. Op me E36 had ik ook alle stylen wel gehad op den duur
Laatst gewijzigd door Edward op 17 feb 2020, 19:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Niet werkende links naar foto's
Reden: Niet werkende links naar foto's
Mijn E46 Cabrio showroom: viewtopic.php?f=29&t=58811
- Hakanpower
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 14 apr 2019, 15:29
Re: HakanPower's E46 323ci cabrio SMB
Deze week wel wat meer kunnen rijden, blojft wel echt heerlijk zodra je instapt en het dak open kan doen
Ik had het verbruik even bijgehouden. Volgetankt en toen ik precies een halve tank over had had ik 400km precies gereden en 430km bereik over. Dit is gecombineerd. Nu ging gister het tank lampje branden en volgende keer als ik hem bij vul dan deel ik even het aantal liters door de km die er gereden zijn. Dit is uiteraard gecombineerd dus zowel stadsverkeer als korte ritjes snelweg max 20/30km per rit.
Gister ook even grondig gewassen weer. Moet ook weer een nieuwe fles halen van Gyeon Wetcoat+ misschien ook nog kijken voor wat anders voor dat extra glans.
Twijfel zelf nog als die blijft of ik dan iets aan moet doen. Spaghetti spruitstuk en uitlaatsysteem? Hij is nu erg bescheiden je hoort hem niet draaien. Als je hem een keer doortrekt hoor je enkel de bescheiden motor heel zachtjes. Maar ook echt zeer minimaal.
De E36 klonk veel rauwer. Dat blok hoorde je direct als je op het gas ging. Maar zat ook wel een Spaghetti en Supersprint uitlaatsysteem onder.
Ik had het verbruik even bijgehouden. Volgetankt en toen ik precies een halve tank over had had ik 400km precies gereden en 430km bereik over. Dit is gecombineerd. Nu ging gister het tank lampje branden en volgende keer als ik hem bij vul dan deel ik even het aantal liters door de km die er gereden zijn. Dit is uiteraard gecombineerd dus zowel stadsverkeer als korte ritjes snelweg max 20/30km per rit.
Gister ook even grondig gewassen weer. Moet ook weer een nieuwe fles halen van Gyeon Wetcoat+ misschien ook nog kijken voor wat anders voor dat extra glans.
Twijfel zelf nog als die blijft of ik dan iets aan moet doen. Spaghetti spruitstuk en uitlaatsysteem? Hij is nu erg bescheiden je hoort hem niet draaien. Als je hem een keer doortrekt hoor je enkel de bescheiden motor heel zachtjes. Maar ook echt zeer minimaal.
De E36 klonk veel rauwer. Dat blok hoorde je direct als je op het gas ging. Maar zat ook wel een Spaghetti en Supersprint uitlaatsysteem onder.
Laatst gewijzigd door Edward op 17 feb 2020, 19:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Niet werkende links naar foto's
Reden: Niet werkende links naar foto's
Mijn E46 Cabrio showroom: viewtopic.php?f=29&t=58811
- Hakanpower
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 14 apr 2019, 15:29
Re: HakanPower's E46 323ci cabrio SMB
Zo de eigenaar die bij Zwartepoorte werkte heb ik kunnen opsporen. Zo kan ik weer net dat beetje extra te weten komen omdat de vorige eigenaar er niet veel vanaf wist.
Daarbij deze foto gevonden van de wagen. Qualiteit is niet helemaal geweldig maar blijft een mooie plaat. Lag hier ook ietsjes lager.
Verder besloten de wagen te houden. Morgen laat ik een ander differentieel plaatsen. Heb gekozen voor een 2.93 diff van een 328/330. Deze zal iets lager liggen in toeren op de snelweg differentieel is ook wat langer dan de originele verhouding van 3.07 wat ik er nu op heb zitten. Met 1615kg rijklaar is het toch al geen sprinter.. en zal verder ook niet veel merken met acceleratie. Reden dat ik het differentieel vervang is omdat die licht geluid maakt. Met dak of zelfs raam beetje open is het niet te horen maar liever gelijk ander onder hangen dan.
Verbruik zal iets dalen nog op de snelweg. Nu doe ik al 700km+ met 55/60L Vpower gecombineerd. Ook een teken dat de wagen en het blok in goede conditie zijn.
En dan binnenkort even gasklep vervangen en gelijk stationair klep reinigen. Enige kwaaltje wat de E46 momenteel heeft. Was de enige storing in de ecu de gasklep. Merk er niets van onder het rijden maar soms stationair wil die even schommelen omdat gasklep blijft hangen en de ecu ingrijpt en via de ecu wil laten bijstellen.
Maar beter direct een andere op voor het probleem straks erger word en je verder van huis bent.
Daarbij deze foto gevonden van de wagen. Qualiteit is niet helemaal geweldig maar blijft een mooie plaat. Lag hier ook ietsjes lager.
Verder besloten de wagen te houden. Morgen laat ik een ander differentieel plaatsen. Heb gekozen voor een 2.93 diff van een 328/330. Deze zal iets lager liggen in toeren op de snelweg differentieel is ook wat langer dan de originele verhouding van 3.07 wat ik er nu op heb zitten. Met 1615kg rijklaar is het toch al geen sprinter.. en zal verder ook niet veel merken met acceleratie. Reden dat ik het differentieel vervang is omdat die licht geluid maakt. Met dak of zelfs raam beetje open is het niet te horen maar liever gelijk ander onder hangen dan.
Verbruik zal iets dalen nog op de snelweg. Nu doe ik al 700km+ met 55/60L Vpower gecombineerd. Ook een teken dat de wagen en het blok in goede conditie zijn.
En dan binnenkort even gasklep vervangen en gelijk stationair klep reinigen. Enige kwaaltje wat de E46 momenteel heeft. Was de enige storing in de ecu de gasklep. Merk er niets van onder het rijden maar soms stationair wil die even schommelen omdat gasklep blijft hangen en de ecu ingrijpt en via de ecu wil laten bijstellen.
Maar beter direct een andere op voor het probleem straks erger word en je verder van huis bent.
Laatst gewijzigd door Edward op 17 feb 2020, 19:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Niet werkende links naar foto's
Reden: Niet werkende links naar foto's
Mijn E46 Cabrio showroom: viewtopic.php?f=29&t=58811
- Hakanpower
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 14 apr 2019, 15:29
Re: HakanPower's E46 323ci cabrio SMB
Gister maar eens wezen kijken waarom mijn lichtbeeld in het donker zo vreemd was. Rij zelf niet zo vaak in de donker met de cabrio.
Bestuurderskant stond perfect. Passagierskant zag je dat wel brande maar leek minder fel. Even kijken en de passagierskant lamp lag er los in. De lamp zag er ook erg gehavend uit. Even vastgezet en toen bleek dat de passagierskant feller/witter brandde dan de andere kant hoewel ze beide 6000k waren.
Even 2 lampjes gehaald kuch a 60 euro voelde me aardig opgelicht daarna gemonteerd, kind kan de was doen.
Brand weer perfect
Helaas ging de afspraak voor het diff niet door die word opnieuw ingepland. Als dat gebeurd dan zal ik daarover ook een update plaatsen.
Bestuurderskant stond perfect. Passagierskant zag je dat wel brande maar leek minder fel. Even kijken en de passagierskant lamp lag er los in. De lamp zag er ook erg gehavend uit. Even vastgezet en toen bleek dat de passagierskant feller/witter brandde dan de andere kant hoewel ze beide 6000k waren.
Even 2 lampjes gehaald kuch a 60 euro voelde me aardig opgelicht daarna gemonteerd, kind kan de was doen.
Brand weer perfect
Helaas ging de afspraak voor het diff niet door die word opnieuw ingepland. Als dat gebeurd dan zal ik daarover ook een update plaatsen.
Laatst gewijzigd door Edward op 17 feb 2020, 19:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Niet werkende links naar foto's
Reden: Niet werkende links naar foto's
Mijn E46 Cabrio showroom: viewtopic.php?f=29&t=58811
Re: HakanPower's E46 323ci cabrio SMB
En ? Wat voor velgen zijn het ??Hakanpower schreef: ↑14 jun 2019, 16:37 Zo de eigenaar die bij Zwartepoorte werkte heb ik kunnen opsporen. Zo kan ik weer net dat beetje extra te weten komen omdat de vorige eigenaar er niet veel vanaf wist.
- Hakanpower
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 14 apr 2019, 15:29
Re: HakanPower's E46 323ci cabrio SMB
Het is een 18 inch CSL type velg. Breedset 8J en 9J
Laatst gewijzigd door Bart70 op 19 jun 2019, 06:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is onnodig en niet toegestaan.
Reden: Quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is onnodig en niet toegestaan.
Mijn E46 Cabrio showroom: viewtopic.php?f=29&t=58811
Re: HakanPower's E46 323ci cabrio SMB
Haha, klasse ! Bedankt voor de opheldering.
- Hakanpower
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 14 apr 2019, 15:29
Re: HakanPower's E46 323ci cabrio SMB
Van de vorige eigenaar begrepen wat er aan de wagen gedaan is in 2017.
Je zou kunnen zeggen volledig opnieuw opgebouwd. Heb een hele fotoraportage binnen gekregen. Van het werk en opbouw ervan.
Wagen is compleet uit elkaar geweest. Elk paneel is eraf gegaan. Tot op het kale plaatwerk aan toe. Zijn nieuwe voorbumper, voorschermen en deuren op gekomen. De achter panelen zijn eruit geslepen en vervangen voor nieuwe panelen. Wagen is compleet roestvrij gemaakt.
Er is toen een in hardheid verstelbare schroefset op gekomen, blokken en schijven, draagarmen zijn vervangen, draagarmrubbers zijn vervangen, koppelstangen, alle achterasrubbers, differentieel rubbers, stuurbekrachtigingspomp, carterontluchting, dynamo en inlaat en uitlaatzijde nokkenassensoren zijn vervangen. Alles komt bij de BMW dealer vandaan en is OEM, op de in hardheid verstelbare schroefset na natuurlijk.
Dus de body is helemaal vernieuwd. Het complete onderstel is vernieuwd. Daarnaast zijn van het dak alle rubbers vervangen. Vergrendelhaak van het dak en verdeelblok en OEM xenon is toen ook ingebouwd.
Geen half werk maar echt grondig aangepakt.
Hier een paar foto's:
Dit was in 2017 en ongv 5500km geleden. Ben echt heel blij dat ik al deze info te weten ben gekomen samen met alle foto's die ik erbij gekregen heb. En dat ik dat ook zwart op wit heb nu.
Eind 2018 zijn de CSL look velgen nog opnieuw opgemaakt en gespoten en deze zijn nog steeds schadevrij.
En zo staat de wagen er vandaag de dag bij:
Ben er echt heel blij mee nu. Houd het zelf ook echt goed bij en geniet van deze dagen nu het zonnetje zich laat zien
Je zou kunnen zeggen volledig opnieuw opgebouwd. Heb een hele fotoraportage binnen gekregen. Van het werk en opbouw ervan.
Wagen is compleet uit elkaar geweest. Elk paneel is eraf gegaan. Tot op het kale plaatwerk aan toe. Zijn nieuwe voorbumper, voorschermen en deuren op gekomen. De achter panelen zijn eruit geslepen en vervangen voor nieuwe panelen. Wagen is compleet roestvrij gemaakt.
Er is toen een in hardheid verstelbare schroefset op gekomen, blokken en schijven, draagarmen zijn vervangen, draagarmrubbers zijn vervangen, koppelstangen, alle achterasrubbers, differentieel rubbers, stuurbekrachtigingspomp, carterontluchting, dynamo en inlaat en uitlaatzijde nokkenassensoren zijn vervangen. Alles komt bij de BMW dealer vandaan en is OEM, op de in hardheid verstelbare schroefset na natuurlijk.
Dus de body is helemaal vernieuwd. Het complete onderstel is vernieuwd. Daarnaast zijn van het dak alle rubbers vervangen. Vergrendelhaak van het dak en verdeelblok en OEM xenon is toen ook ingebouwd.
Geen half werk maar echt grondig aangepakt.
Hier een paar foto's:
Dit was in 2017 en ongv 5500km geleden. Ben echt heel blij dat ik al deze info te weten ben gekomen samen met alle foto's die ik erbij gekregen heb. En dat ik dat ook zwart op wit heb nu.
Eind 2018 zijn de CSL look velgen nog opnieuw opgemaakt en gespoten en deze zijn nog steeds schadevrij.
En zo staat de wagen er vandaag de dag bij:
Ben er echt heel blij mee nu. Houd het zelf ook echt goed bij en geniet van deze dagen nu het zonnetje zich laat zien
Laatst gewijzigd door Edward op 17 feb 2020, 19:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Niet werkende links naar foto's
Reden: Niet werkende links naar foto's
Mijn E46 Cabrio showroom: viewtopic.php?f=29&t=58811
-
- Berichten: 854
- Lid geworden op: 10 mei 2016, 21:24
Re: HakanPower's E46 323ci cabrio SMB
Dat is idd behoorlijk serieus aangepakt !
Mitsubishi Outlander limited 2019 ( geen PEHV)
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E28 (M) 535iA 1984, 1986
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E28 (M) 535iA 1984, 1986