16-8-2018 Velgen M stuur en M instaplijsten
Vandaag afgereisd naar Monster (dagtripje van gemaakt gezien de afstand). Hier een setje styling 72 opgepikt (18”breedset), M stuur en M instaplijsten.
- Spoiler: Laat zien
Velgen komen er later in de zomer pas onder. De velgen worden voorzien van nieuwe banden, waarbij de omtrek voor als achter hetzelfde zal zijn. Zoals ik gelezen heb houden de X modellen niet zo van afwijkende maten.
M lijsten blijven nog even liggen, worden pas gemonteerd als het interieur gewisseld is.
M stuur meteen maar gemonteerd. Er zat van origine wel een M stuur in (zie optielijst) maar wellicht eens in de levensduur van de auto verwisseld omdat hij versleten was?
Oude stuur
Airbag eruit
En M stuurtje erin
19-8-2018 Raamschakelaars achter
De raamschakelaars achter waren kapot. Op de sloop nieuwe gehaald en meteen maar gemonteerd. Simpel klusje, en toch wel handig dat de ramen het weer doen
.
10-10-2018 DVD update
Omdat de navigatie wel eens aan een update toe was, via marktplaats een nieuwe navi dvd gekocht 2018.
13-10-2018 Nieuw interieur
Op de autosloop een touring gezien met een compleet zwart sport interieur. Goede deal gemaakt en het complete interieur meegenomen. Dashboard, stoelen, middenconsole, vloermatten, alle kappen etc. Kortom zo goed als alles benodigd om het beige interieur om te zetten naar zwart.
Voor in inbouw zal ik het handmatige sportinterieur ombouwen naar elektrisch, aangezien de touring origineel geleverd is met een elektrisch interieur. Ook zijn de nieuwe stoelen voorzien van stoelverwarming, dus ook dat gaat niet verloren.
Gezien het korte tijdsbestek dat we hadden om het interieur te strippen geen tijd gehad om goede fotos te maken. Interieur ligt nu opgeslagen in de garage wachtend op de ombouw en inbouw.
1-11-2018 Nieuwe koplampen met bochtverlichting
Ik kwam op ebay nog een nieuwe OEM set koplampen tegen met bochtverlichting. Ik heb deze toentertijd ook in mijn 330D gehad (alleen dan de xenon) en dat beviel mij prima. Hierdoor ook maar voor de touring een setje gekocht. Hebben ook zwarte inleg in de koplamp, vind ik toch net iets beter staan op de wagen.
3-11-2018 Storing GM5 module
Bij aankoop bleek al dat de GM5 module kapot was. Niet alle deuren gingen van het slot. Toch wel érg irritant. Zeker nadat het kouder werd kwam het steeds vaker voor. Afspraak gemaakt bij Jdm en perfect geholpen! 2 nieuwe relais in laten solderen, en probleem weer opgelost. Zelf gewoon geen tijd voor gehad om alles uit te zoeken, en zelf aan de slag te gaan, dus zo prima opgelost! Bedankt nog!
3-11-2018 Kortsluiting achterklep
Zoals bij zoveel tourings na een aantal jaar was ook bij mij de kabelboom naar de achterklep kapot. Ik merkte dit doordat ineens het alarm bleef afgaan, en de achterklep niet meer wou openen.
Soldeerbout erbij genomen, en poos bezig geweest om een groot stuk van de kabels te vervangen (wat een balle werk zeg). Op den duur zal ik dit nogmaals beter aanpakken, en het complete eindstuk vervangen. Vooralsnog werkt alles weer naar behoren.
9-11-2018 Achterlichten en knipperlichten
Via marktplaats een goed gebruikte set heldere knipperlichten gekocht en gemonteerd. Staat meteen een heel stuk frisser zo!
10-11-2018 Brandstofpomp
Telefoontje van de vrouw gekregen, auto start niet meer. Alles werkte naar behoren, en maar even de ANWB gebeld. ANWB monteur stapt uit, hoort het verhaal aan, klopt een keer tegen de benzinetank, en auto start weer. Brandstofpomp kapot. Via internet een nieuwe Bosche pomp gekocht en gemonteerd. Auto loopt weer als een zonnetje!
13-11-2018 Water lekkage
Vandaag in de auto ingestapt en gezien dat bij aan de passagierskant de vloer nat was. Maar eens op onderzoek gegaan naar het hoe of wat..
Eerst het dakraam verdacht, verstopte afvoer of losgeschoten afvoer. Dit bleek het niet te zijn.
Vervolgens het condensscherm in de passagiersdeur verdacht.. Deurpaneel los, maar was het ook niet dus. Kan verder nog een stop aan de onderkant zijn tbv afwatering, of wellicht water vanuit de motorruimte…to be continued!
2-1-2019 M pakket en trekhaak
Ik zag op bimmerportal dat Mlg zijn touring ging slopen, en contact opgenomen om het M pakket over te nemen. Zijn wagen was ook voorzien van een trekhaak, dus deze ook maar meteen overgenomen. Wat heb je anders aan een BMW die 1.800 KG mag trekken, maar geen trekhaak heeft… Zodra de auto gespoten gaat worden wordt het M pakket en de trekhaak gemonteerd.