Hoe werkt een GM5?

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Harm78

Hoe werkt een GM5?

Bericht door Harm78 » 27 feb 2019, 08:12

Ik heb wat vreemde problemen met mijn CV, dus niet de standaard "interieurverlichting gaat aan maar deuren niet open" klacht. Om uit te sluiten dat 't niet toch stiekem de GM5 is die vervelend doet, zou ik wel eens een andere willen plaatsen. Bij Offenga kun je gereviseerde exemplaren kopen, dat lijkt me wel fijn. Ik weet dat ik ook gewoon de relais kan laten vervangen, maar ik wil juist weten of een andere GM5 hetzelfde probleem geeft. Omdat het vaak wél goed werkt en de interieurverlichting ook niet aan gaat, zit het waarschijnlijk juist niet in de relais.

Nou weet ik wel iets van de GM5, bijvoorbeeld dat er een aantal relais in zitten die de deursloten, elektrische ramen en ik geloof zelfs de cabriokap bedienen.

Maar klopt het dat ook het ontvangen van het signaal van de afstandbediening door de GM5 wordt gedaan?
En als ik een andere zou plaatsen, wat voor een zou dat moeten zijn? Volgens mij moet het er vooral eentje zijn die uit een cabrio komt, aangezien het aantal elektrische ramen en de kap bepalen hoeveel relais erin zitten.
Vervolgens moet ik waarschijnlijk de sleutels inleren op de nieuwe GM5, maar is dat het enige dat ik hoef te doen om een andere GM5 te gebruiken?

Het gaat trouwens om een 320ci cabrio van 2001 :)

Harm78

Re: Hoe werkt een GM5?

Bericht door Harm78 » 26 jun 2019, 20:00

Niet dat iemand het uitmaakt, maar mocht er ooit iemand op googlen…

De gekke problemen werden veroorzaakt door de Yatour die ik had ingebouwd. Toen ik die net had, bleef ie constant aan. Toen heb ik de voeding van de constante plus naar de geschakelde plus gezet en de volgende dag (realiseerde ik me pas achteraf) begon de CV te weigeren. Yatour weg, probleem weg. Accu loopt niet meer leeg en de CV blijft het gewoon doen.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”