Mijn auto heeft wat gekke problemen waarvan ik vermoed dat ze één oorzaak hebben. Allereerst deed op een bepaald moment de CV het niet meer. Ook de verlichting gaat niet aan, dus de GM5 module lijkt het niet direct. Geen enkele deur gaat dan open.
Als ik 'm dan met de sleutel in het slot op slot doe, doet ie het na een tijd wel weer gewoon. Geen foutmeldingen. Rond de tijd dat dit begon, was ook mijn (nieuwe) accu voor het eerst leeggelopen na een paar dagen stilstaan. Dat is nog een paar keer gebeurd daarna.
Dan zijn er nog wat gekke dingen, zoals het blijven piepen als ik een deur open doe, het stoelgeheugen waarvan je de geheugentoets ingedrukt moet houden in plaats van hem één keer in te drukken...
Ik verdenk nu het contactslot, en vermoed dat de auto constant denkt dat de sleutel er nog in zit. Dan vindt de CV dat ie niet hoeft te werken. Bij het verwijderen van de sleutel uit het contactslot, viel me op dat de klik van het stuurslot er meestal niet is. Door er een beetje mee te frutselen krijg ik die klik wel te horen, en meestal doet daarna de CV het ook gewoon.
Iemand die al eens zoiets gehad heeft? Zou het in het contactslot kunnen zitten, en zo ja, wat moet ik dan vervangen?