Airco/motortemperatuur

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
dw70
Berichten: 1994
Lid geworden op: 27 okt 2010, 13:02

Re: Airco/motortemperatuur

Bericht door dw70 » 18 jul 2019, 20:17

Ik heb nog nooit een auto gehad waarbij de kvs temp oploopt bij het rijden van een constante snelheid op de snelweg.
Dan schakelt de thermostaat niet.
E36 320i Coupé 1994 verkocht :zwaai: News from the new owner: the car is a total loss after a crash :|

m.h.
Berichten: 930
Lid geworden op: 18 mar 2018, 07:10
Locatie: Provincie Zeeland NL

Re: Airco/motortemperatuur

Bericht door m.h. » 18 jul 2019, 21:56

m.h. schreef: 18 jul 2019, 19:02 Bij een normaal werkende thermostaat en een koelsysteem dat in orde is zorgt de thermostaat ervoor dat de kvs temperatuur constant blijft. Het moet hierbij niet uitmaken of je in de stad rijd of op de snelweg.
Ik ook maar 1x, toen kon ik later die week de koppakking vervangen. In een normale situatie niet nee, zoals eerder vermeld zorgt een thermostaat voor een constante temp. Maar het wordt nogal off-topic op deze manier.
TS heeft een aantal zaken om te controleren inmiddels.
Laatst gewijzigd door m.h. op 18 jul 2019, 22:01, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
U-car
Berichten: 654
Lid geworden op: 08 jun 2010, 09:43
Locatie: Rotterdam

Re: Airco/motortemperatuur

Bericht door U-car » 18 jul 2019, 21:56

Lamellen werken op vacuum trouwens. De bedoeling is dat ze op de snelweg dichtstaan voor betere aerodynamica en bij stadsverkeer en motor op temperatuur open. Met vacuum erop staan ze dicht, dus bij een storing gaan ze zowieso openstaan. Bij motor uit horen ze weer dicht te gaan, behalve als de motor nog nagekoeld dient te worden. Dan gaan ze pas dicht als de fan niet meer nadraait.
Huidig: E46 330Ci cabriolet / S1000R

m.h.
Berichten: 930
Lid geworden op: 18 mar 2018, 07:10
Locatie: Provincie Zeeland NL

Re: Airco/motortemperatuur

Bericht door m.h. » 26 jul 2019, 14:22

En al iets verder gekomen?

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (F07 / F10 / F11) Techniek”