Goedenavond,
Ik heb sinds kort een 335D. Deze rijd goed verder alleen sinds gisteren heeft hij totaal geen koppel onder de 3k toeren. Nu lees ik veel over vacuüm en dat het de kleine (hp) turbo mogelijk kan zijn.
Nu vroeg ik me af of dit ook te maken kan hebben dat de sensor voor de kat ( uitlaatgas sensor voor de kat) defect is en dat hij in een noodloop gaat / rare waardes geeft.
Iemand enig idee?
Gr Sylvano
Bmw e91 335D HP turbo werkt niet.
-
-
- Contacteer:
Re: Bmw e91 335D HP turbo werkt niet.
Wanneer je een foutmelding hebt dat je lambdasonde voor de kat stuk is, zou ik deze eerst vervangen. Deze lambdasonde regelt bijvoorbeeld de inspuiting en dergelijke. Iets wat dus ervoor zorgt dat je auto minder vermogen heeft.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
2 vragen:
1. Heeft de 335d twee turbo's dan?
2. Als je in de lagere toerentallen geen koppel hebt en hij heeft 2 turbo's dan moet je naar de kleine kijken.
Als ie wel maar 1 turbo heeft, dan is het misschien interessant dat je met een grote injectiespuit de vacuum actuator test.
Aan de hand van die resultaten verder kijken.
succes!
1. Heeft de 335d twee turbo's dan?
2. Als je in de lagere toerentallen geen koppel hebt en hij heeft 2 turbo's dan moet je naar de kleine kijken.
Als ie wel maar 1 turbo heeft, dan is het misschien interessant dat je met een grote injectiespuit de vacuum actuator test.
Aan de hand van die resultaten verder kijken.
succes!
sinds mijn auto meer vermogen heeft, is het verkeer nog langzamer geworden...
e46 330d 2000
e46 330xd 2001
e90 330xd 2010
e46 330d 2000
e46 330xd 2001
e90 330xd 2010
-
Het is een biturbo. De hp ( kleine turbo) werkt inderdaad niet. Uitlaat gas temp sensor vervangen mocht helaas niets uitmaken. Sinds vannochtend ook een 'huil' geluid wordt minder bij warme motor. Dus ik ga er vanuit dat de turbo dan overleden is. Iemand een goed revisie bedrijf?
de uitlaatgas temperatuursensor doet waarschijnlijk zo moeilijk omdat die niet warm wordt...waarschijnlijk.
Dat kon nog wel eens betekenen dat de kleine turbo ook nog wel eens helemaal verstopt zou kunnen zitten.
Een goed revisiebedrijf ken ik niet, maar als je een turbo besteld bij elk willekeurig bedrijf krijg je waarschijnlijk toch een ruilturbo.
Ik doe de klussen aan mijn auto altijd zelf, en daarom zou ik je niet kunnen helpen aan een goed garagebedrijf.
Succes met het gebeuren.
Dat kon nog wel eens betekenen dat de kleine turbo ook nog wel eens helemaal verstopt zou kunnen zitten.
Een goed revisiebedrijf ken ik niet, maar als je een turbo besteld bij elk willekeurig bedrijf krijg je waarschijnlijk toch een ruilturbo.
Ik doe de klussen aan mijn auto altijd zelf, en daarom zou ik je niet kunnen helpen aan een goed garagebedrijf.
Succes met het gebeuren.
sinds mijn auto meer vermogen heeft, is het verkeer nog langzamer geworden...
e46 330d 2000
e46 330xd 2001
e90 330xd 2010
e46 330d 2000
e46 330xd 2001
e90 330xd 2010