Motorswap n46/n52
-
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 02 feb 2019, 10:15
Motorswap n46/n52
Hey,
Deze vraag al op amerikaanse forums gesteld maar krijg geen (nuttig) antwoord.
Ik ga in mijn e91 een n52b30 motor steken.
Hiervoor heb ik enrom veel onderdelen nodig en daar ben ik me van bewust.
Afgezien van de motor en versnellingsbak heb ik ook de airco leidingen, powersteering leidingen en koelvloeistof leidingen nodig.
Ook de uitlaat en spruitstukken ben ik van op de hoogte.
Het volgende probleem heb ik wel iets van hulp bij nodig.
Ik kan coderen dus dit is geen probleem, ook flashen van modules is voor mij niets nieuws.
Maaarrrrr...
Voor het blok werkend te krijgen heb ik dus een dme,cas en sleutel(s) nodig (aangezien de dme & cas vin locked zijn)
Nu is de vraag, deze dme & cas mogen deze ook van een 1/5/6/z4 komen ?
Aangezien deze volgens BMW de zelfde part nummer hebben lijkt het mij van wel, en dan deze modules flashen met winkfp naar mijn vo/fa met behulp van de vo/fa op mijn frm.
Verder wil ik nog even zeggen dat ik weet dat het goedkoper is een 330i e90/91 te kopen maar deze auto is mijn hobby en heb er plezier in zulke dingen te doen.
Heb in het laaste jaar mijn pre facelift naar een total facelift omgebouwd en doe dit met plezier.
( MENSEN MET ONDERDELEN VOOR DE N52 MOTOR 3.0/2.5 MOGEN CONTACT MET ME OPNEMEN )
Edit: ik heb net opgevangen dat het mogelijk is de isn code ( van dme ) te kopieren naar mijn originele cas module met speciale tools autohex and cgdi als iemand deze heeft hoor ik het graag
Voor,
Na,
Deze vraag al op amerikaanse forums gesteld maar krijg geen (nuttig) antwoord.
Ik ga in mijn e91 een n52b30 motor steken.
Hiervoor heb ik enrom veel onderdelen nodig en daar ben ik me van bewust.
Afgezien van de motor en versnellingsbak heb ik ook de airco leidingen, powersteering leidingen en koelvloeistof leidingen nodig.
Ook de uitlaat en spruitstukken ben ik van op de hoogte.
Het volgende probleem heb ik wel iets van hulp bij nodig.
Ik kan coderen dus dit is geen probleem, ook flashen van modules is voor mij niets nieuws.
Maaarrrrr...
Voor het blok werkend te krijgen heb ik dus een dme,cas en sleutel(s) nodig (aangezien de dme & cas vin locked zijn)
Nu is de vraag, deze dme & cas mogen deze ook van een 1/5/6/z4 komen ?
Aangezien deze volgens BMW de zelfde part nummer hebben lijkt het mij van wel, en dan deze modules flashen met winkfp naar mijn vo/fa met behulp van de vo/fa op mijn frm.
Verder wil ik nog even zeggen dat ik weet dat het goedkoper is een 330i e90/91 te kopen maar deze auto is mijn hobby en heb er plezier in zulke dingen te doen.
Heb in het laaste jaar mijn pre facelift naar een total facelift omgebouwd en doe dit met plezier.
( MENSEN MET ONDERDELEN VOOR DE N52 MOTOR 3.0/2.5 MOGEN CONTACT MET ME OPNEMEN )
Edit: ik heb net opgevangen dat het mogelijk is de isn code ( van dme ) te kopieren naar mijn originele cas module met speciale tools autohex and cgdi als iemand deze heeft hoor ik het graag
Voor,
Na,
Laatst gewijzigd door Edward op 17 feb 2020, 19:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Niet werkende links naar foto's
Reden: Niet werkende links naar foto's
- graphicfanatik325D
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 30 mei 2019, 10:02
- Locatie: Breda
Re: Motorswap n46/n52
Nice!
Leuke hobby zo. Heeft aardig wat tijd ingezeten al denk ik ofniet?
Mooie wagen heb je!
Leuke hobby zo. Heeft aardig wat tijd ingezeten al denk ik ofniet?
Mooie wagen heb je!
-
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 02 feb 2019, 10:15
Re: Motorswap n46/n52
Redelijk,
aan de auto is werkelijk alles vervangen ( afgezien van motor )
Nieuwe schokdempers (msport) met eibach pro kit
Nieuwe uitlaat voor tot achter
Nieuwe navi ( ccc to cic ) met bmw apps zonder emulator
Interieur strips wrap alcantara
Nieuwe motorkap ( LCI )
Nieuwe koplampen ( LCI )
Nieuwe bumper ( LCI )
Nieuwe spiegels ( LCI )
Nieuwe kofferklep (LCI)
Combox ( zelf bekabeling gemaakt )
Mistlampen ( bekabeling zelf + Coderen )
FRM 2 ipv FRM1
Nieuwe Wielen ( Et aangepast, gestraalt & gesporten ) inc nieuwe banden
Backup camera ingebouwd en gecodeerd
Volledig herspoten
Nieuwe wiellagers
Remklauwen 330 komen vandaag binnen en kunnen naar de zandstraler voor ik ze reviseer
En heel veel coderen
Voor me engine swap heb ik de dmf al binnen inc koppeling en een aantal slangen
aan de auto is werkelijk alles vervangen ( afgezien van motor )
Nieuwe schokdempers (msport) met eibach pro kit
Nieuwe uitlaat voor tot achter
Nieuwe navi ( ccc to cic ) met bmw apps zonder emulator
Interieur strips wrap alcantara
Nieuwe motorkap ( LCI )
Nieuwe koplampen ( LCI )
Nieuwe bumper ( LCI )
Nieuwe spiegels ( LCI )
Nieuwe kofferklep (LCI)
Combox ( zelf bekabeling gemaakt )
Mistlampen ( bekabeling zelf + Coderen )
FRM 2 ipv FRM1
Nieuwe Wielen ( Et aangepast, gestraalt & gesporten ) inc nieuwe banden
Backup camera ingebouwd en gecodeerd
Volledig herspoten
Nieuwe wiellagers
Remklauwen 330 komen vandaag binnen en kunnen naar de zandstraler voor ik ze reviseer
En heel veel coderen
Voor me engine swap heb ik de dmf al binnen inc koppeling en een aantal slangen
Laatst gewijzigd door Bart70 op 11 nov 2019, 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is onnodig en niet toegestaan
Reden: Quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is onnodig en niet toegestaan
- graphicfanatik325D
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 30 mei 2019, 10:02
- Locatie: Breda
Re: Motorswap n46/n52
Dat is een beste lijst!
In de toekomst na de swap nog plannen met het tunen ervan?

In de toekomst na de swap nog plannen met het tunen ervan?
-
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 02 feb 2019, 10:15
Re: Motorswap n46/n52
ik mis nogal bekerhouders dus een aandere dash is nog een optie
tunen van het blok ga ik pas aan denken als de boel netjes draait
opt moment twijfel ik tussen een goed blok met weinig km te kopen of een blok met veel en die volledig reviseren.

tunen van het blok ga ik pas aan denken als de boel netjes draait
opt moment twijfel ik tussen een goed blok met weinig km te kopen of een blok met veel en die volledig reviseren.
-
- Berichten: 854
- Lid geworden op: 10 mei 2016, 21:24
Re: Motorswap n46/n52
Leuk project, maar waarom kies je niet voor de N53b30 ?
Mijn inschatting is dat de aanschaf van een Engelse donor auto mischien wel de voordeligste keuze is, dan heb je alles in een keer compleet..
Remklauwen achter van een 330, gaan volgens mij niet passen, de handrem heeft een andere maat.
Ben wel benieuwd hoe je dat met de camera hebt opgelost, straat ook nog op mijn to do lijstje.
Mijn inschatting is dat de aanschaf van een Engelse donor auto mischien wel de voordeligste keuze is, dan heb je alles in een keer compleet..
Remklauwen achter van een 330, gaan volgens mij niet passen, de handrem heeft een andere maat.
Ben wel benieuwd hoe je dat met de camera hebt opgelost, straat ook nog op mijn to do lijstje.
Mitsubishi Outlander limited 2019 ( geen PEHV)
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E28 (M) 535iA 1984, 1986
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E28 (M) 535iA 1984, 1986
-
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 02 feb 2019, 10:15
Re: Motorswap n46/n52
Komplete achteras is een oplossing.
Weet ook niet of dit speciaal nodig is voor de rdw keuring aangezien het verschil minimaal is.
De camera was easy, camera met handvat op AliExpress en een backupcamera emulator op AliExpress samen +/- 50€ en dan beetje coderen
Weet ook niet of dit speciaal nodig is voor de rdw keuring aangezien het verschil minimaal is.
De camera was easy, camera met handvat op AliExpress en een backupcamera emulator op AliExpress samen +/- 50€ en dan beetje coderen
Laatst gewijzigd door Bart70 op 11 nov 2019, 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is onnodig en niet toegestaan
Reden: Quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is onnodig en niet toegestaan
-
- Berichten: 854
- Lid geworden op: 10 mei 2016, 21:24
Re: Motorswap n46/n52
Voor RDW niet echt nodig om je achterremmen te upgraden.
Let wel op dat je papieren van herkomst van de motor hebt, anders wordt zeuren bij de RDW.
Waar heb je de camera dan op aangesloten? Combox of head unit?
Let wel op dat je papieren van herkomst van de motor hebt, anders wordt zeuren bij de RDW.
Waar heb je de camera dan op aangesloten? Combox of head unit?
Mitsubishi Outlander limited 2019 ( geen PEHV)
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E28 (M) 535iA 1984, 1986
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E28 (M) 535iA 1984, 1986
-
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 02 feb 2019, 10:15
Re: Motorswap n46/n52
Achterkant Cic aangesloten zit mooi setje bij die emulator
Btw die motor kan van Engeland komen maar dan moet de kabelboom van Europa komen aangezien links en rechts gestuurd de kabelboom anders loopt
Btw die motor kan van Engeland komen maar dan moet de kabelboom van Europa komen aangezien links en rechts gestuurd de kabelboom anders loopt
Laatst gewijzigd door Bart70 op 11 nov 2019, 15:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is onnodig en niet toegestaan
Reden: Quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is onnodig en niet toegestaan
Re: Motorswap n46/n52
Het isn gedeelte kan ik wel doen.
Stuur mij een mail met vin en een foto van de "nieuwe" dme.
Mailen kan naar info@seeitconsultancy.com
Stuur mij een mail met vin en een foto van de "nieuwe" dme.
Mailen kan naar info@seeitconsultancy.com
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
- PorschefanRoel
- Berichten: 230
- Lid geworden op: 19 aug 2014, 17:21
Re: Motorswap n46/n52
Gaaf project heb je hier, een complete ombouw naar LCI, dat is flink wat werk geweest. Maar wel een mooi resultaatTimothydevisser schreef: ↑15 aug 2019, 20:47 De camera was easy, camera met handvat op AliExpress en een backupcamera emulator op AliExpress samen +/- 50€ en dan beetje coderen

Die achteruitrij camera ben ik wel jaloers op, in mijn E60 ook geprobeerd in tebouwen. Inbouwen en aansluiten lukte wel. Maar blijkt er een bug in de CIC software te zitten van de E60, waardoor de camera niet aangezet kan worden. Dus alles voor jan doedel ingebouwd

Verder helpen kan ik jou helaas niet, want dit gaat ver boven mijn kennis uit

-
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 02 feb 2019, 10:15
Re: Motorswap n46/n52
Dus jij kan als ik alleen een dme koop van een n52b30 deze koppelen aan mijn huidige cas module ?Source schreef: ↑16 aug 2019, 07:20 Het isn gedeelte kan ik wel doen.
Stuur mij een mail met vin en een foto van de "nieuwe" dme.
Mailen kan naar info@seeitconsultancy.com
Dmv de isn van mijn cas te schrijven op de dme ?
-
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 02 feb 2019, 10:15
Re: Motorswap n46/n52
Zou gewoon je Cic updaten naar laatste versie en dan de boel aansluiten en configureren. Vergeet niet dat de meeste info van Amerikaans forum kom dit betekend dat de pinnen van de camera bij ons op een andere plek zitten aan de Cic en dus ook de codering anders isPorschefanRoel schreef: ↑16 aug 2019, 14:01Gaaf project heb je hier, een complete ombouw naar LCI, dat is flink wat werk geweest. Maar wel een mooi resultaatTimothydevisser schreef: ↑15 aug 2019, 20:47 De camera was easy, camera met handvat op AliExpress en een backupcamera emulator op AliExpress samen +/- 50€ en dan beetje coderen
Die achteruitrij camera ben ik wel jaloers op, in mijn E60 ook geprobeerd in tebouwen. Inbouwen en aansluiten lukte wel. Maar blijkt er een bug in de CIC software te zitten van de E60, waardoor de camera niet aangezet kan worden. Dus alles voor jan doedel ingebouwd![]()
Verder helpen kan ik jou helaas niet, want dit gaat ver boven mijn kennis uit![]()
Zolang je Cic niet geretrofitted is met een emulator moet dit zonder problemen gaan.
De e60 heeft exact de zelfde Cic als een e90
-
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 02 feb 2019, 10:15
Re: Motorswap n46/n52
Het dme probleem is opgelost met behulp van www.seeitconsultancy.com.
Voor de voortgang van mijn project verwijs ik jullie graag naar mijn topic in projecten
Mvg Timothy de Visser
Voor de voortgang van mijn project verwijs ik jullie graag naar mijn topic in projecten
Mvg Timothy de Visser
Re: Motorswap n46/n52
Hier past maar 1 reactie: nice
Maar ik kan je zeker niet helpen met je probleem

Maar ik kan je zeker niet helpen met je probleem
sinds mijn auto meer vermogen heeft, is het verkeer nog langzamer geworden...
e46 330d 2000
e46 330xd 2001
e90 330xd 2010
e46 330d 2000
e46 330xd 2001
e90 330xd 2010