Sinds ik ben overgestapt van mijn e39 ben ik aan het genieten van de E61. Echter zijn er wel een aantal zaken die ik eventueel zou willen coderen.
Ik heb een laptop waarop ik DIS V57, SSS Program , INPA en BMW Scanner V1.40 geïnstalleerd en werkend heb. Voor de E39 gebruikte ik met name BMW Scanner voor het uitlezen en het aanzetten van bepaalde opties. Dit was voor mij een fijne interface waar ik snel wat opties aan of uit kon zetten en makkelijk en snel kon uitlezen.
Volgens mij werkt BMW Scanner V1.40 niet meer op de E60/E61 en dus ben ik benieuwd wat ik het beste kan gaan gebruiken om de volgende zaken te coderen:
- Als ik de lichtschakelaar op Automatisch zet. Dan wil ik eigenlijk dat overdag alleen de Angel Eyes en de oranje lijnen aan zijn en dat bij donker de verlichting erbij komt. Ik heb in iDrive wel de optie om dagrijverlichting aan te vinken maar dan zijn de lampen altijd aan. Hoe kan ik het gewenste resultaat bereiken en welke software is daar het beste voor?
- Ik zit erover te denken om de NIC functie (Neutral Idle Control) uit te schakelen. Ook hier de vraag met welke software dit eventueel het beste zou kunnen.
Tot slot nog een vraag over de kabel die ik gebruikte voor DIS V57 en SSS Programm. Dit is volgens mij een KCAN/DCAN kabel. Ik heb laatst iets gelezen over dat de nieuwere auto’s DCAN gebruiken. Is mijn wagen(2009) DCAN? En is het dan een kwestie van de schakelaar op de OBD connector verschuiven en gaan of komt hier meer bij kijken?
Ik hoor jullie input graag.
Coderen van de E61 LCI
- PorschefanRoel
- Berichten: 230
- Lid geworden op: 19 aug 2014, 17:21
Re: Coderen van de E61 LCI
Voor het coderen kun je het beste naar NCSExpert gaan. Deze is wel even lastig onder de knie te krijgen, maar zodra je weet hoe dit werkt kun je er heel veel mee.
Voor altijd aan hebben van je Angel Eyes heb je verwacht ik een LM2 module nodig (Dit is de nieuwere lichtmodule, die in latere E60/E61's is gebouwd), ik weet niet uit welk jaar je E61 komt?
Misschien als je geinterresserd bent, hier is het topic waarin ik een LM2 module in mijn auto heb geplaats:
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic. ... 23&t=55175
Bij mij zit de LM2 module er nu in en is precies gecodeerd zoals jij nu vraagt. Angel Eyes + Oranje wenkbrouwen staan altijd aan in automatische modus & gewone verlichting springt aan wanneer het donker wordt.
Daarnaast gaan de angel eyes + wenkbrouwen ook aan bij ontgrendelen van de auto, ook een leuke bijkomendheid
Edit
Ik lees nu dat jou auto uit 2009 komt, dan heb je als het goed is de LM2 module er al in zitten en is het alleen een kwestie van coderen met NCSExpert.
Voor altijd aan hebben van je Angel Eyes heb je verwacht ik een LM2 module nodig (Dit is de nieuwere lichtmodule, die in latere E60/E61's is gebouwd), ik weet niet uit welk jaar je E61 komt?
Misschien als je geinterresserd bent, hier is het topic waarin ik een LM2 module in mijn auto heb geplaats:
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic. ... 23&t=55175
Bij mij zit de LM2 module er nu in en is precies gecodeerd zoals jij nu vraagt. Angel Eyes + Oranje wenkbrouwen staan altijd aan in automatische modus & gewone verlichting springt aan wanneer het donker wordt.
Daarnaast gaan de angel eyes + wenkbrouwen ook aan bij ontgrendelen van de auto, ook een leuke bijkomendheid
Edit
Ik lees nu dat jou auto uit 2009 komt, dan heb je als het goed is de LM2 module er al in zitten en is het alleen een kwestie van coderen met NCSExpert.
-
- Berichten: 396
- Lid geworden op: 21 apr 2015, 20:08
- Locatie: Broek op Langedijk
Re: Coderen van de E61 LCI
De verlichting kun je aanpassen met Carly, De 2009 modellen hebben inderdaad de LM2 module. Met Carly kun je dan weer niet de NIC uitzetten maar als deze geen gebonk oplevert zou ik hem lekker aan laten staan.
Het klopt inderdaad dat je DCAN gebruikt, de schakelaar op de OBD stekker omzetten is voldoende en werkt dan ook met ISTA en INPA.
Het klopt inderdaad dat je DCAN gebruikt, de schakelaar op de OBD stekker omzetten is voldoende en werkt dan ook met ISTA en INPA.
onderstuur is als je de muur met de voorkant raakt,
overstuur is als je de muur met de achterkant raakt
paardenkracht is hoe hard je de muur raakt
en koppel is hoe ver je de muur meesleept.
overstuur is als je de muur met de achterkant raakt
paardenkracht is hoe hard je de muur raakt
en koppel is hoe ver je de muur meesleept.
Re: Coderen van de E61 LCI
Bedankt voor de input!
Carly lijkt me een goede optie! Mooie en makkelijke manier om de eenvoudige instellingen naar wens aan te passen. Deze ga ik aanschaffen.
Ik heb mij ook even kort verdiept in NCSExpert. Dit is inderdaad een stuk complexer en ik zal mij eerst verder verdiepen voordat ik ermee begin te 'prutsen'. De reden dat ik de NIC wil proberen uit te zetten is een bonk die ik soms ervaar in de aandrijflijn. Deze ontstaat na een tijdje stil te staan in drive, als ik dan de rem los laat is een bonk te voelen in de aandrijflijn.
Carly lijkt me een goede optie! Mooie en makkelijke manier om de eenvoudige instellingen naar wens aan te passen. Deze ga ik aanschaffen.
Ik heb mij ook even kort verdiept in NCSExpert. Dit is inderdaad een stuk complexer en ik zal mij eerst verder verdiepen voordat ik ermee begin te 'prutsen'. De reden dat ik de NIC wil proberen uit te zetten is een bonk die ik soms ervaar in de aandrijflijn. Deze ontstaat na een tijdje stil te staan in drive, als ik dan de rem los laat is een bonk te voelen in de aandrijflijn.
-
- Berichten: 396
- Lid geworden op: 21 apr 2015, 20:08
- Locatie: Broek op Langedijk
Re: Coderen van de E61 LCI
Voordeel van Carly is dat het op meerdere modellen te gebruiken is en steeds nieuwe updates krijgt. Ik heb de Carly dongle ook standaard in mijn auto liggen en al eens iemand op de parkeerplaats bij Ikea geholpen met zijn dagrijverlichting instellen.
Als je inderdaad al een bonk hebt dan is het beter de NIC uit te zetten. verbaast mij trouwens dat Carly deze optie nog niet heeft ingebouwd.
Als je inderdaad al een bonk hebt dan is het beter de NIC uit te zetten. verbaast mij trouwens dat Carly deze optie nog niet heeft ingebouwd.
onderstuur is als je de muur met de voorkant raakt,
overstuur is als je de muur met de achterkant raakt
paardenkracht is hoe hard je de muur raakt
en koppel is hoe ver je de muur meesleept.
overstuur is als je de muur met de achterkant raakt
paardenkracht is hoe hard je de muur raakt
en koppel is hoe ver je de muur meesleept.