Allelei gekke dingen
- malle pietje
Allelei gekke dingen
Mijn net aangeschafde 320CI uit 2004 heeft een aantal opmerkelijke dingen. Misschien zien jullie een bepaalde overeenkomst?
- bestuurdersraam gaat vaak uit zichzelf open bij open doen van de deur (herinitialisatie nog niet gelukt)
- beide voorramen gaan alleen met de 'doordruk' knop open en dicht, niet met de vasthou stand (als je begrijpt wat ik bedoel)
- verlichting reageert niet op het draaien van de knop, tenzij ik t contact uit en weer aan doe
- radio geeft alleen rechts geluid
- de navigatie dvd wordt niet herkend
Wat ik tot nu toe kon vinden is de BM54 module en natuurlijk de dashboard module (naam even kwijt, die de centrale vergrendeling regelt), maar heb het idee dat het één met het ander te verbinden is..?
Ben benieuwd naar jullie iedeeen!
- bestuurdersraam gaat vaak uit zichzelf open bij open doen van de deur (herinitialisatie nog niet gelukt)
- beide voorramen gaan alleen met de 'doordruk' knop open en dicht, niet met de vasthou stand (als je begrijpt wat ik bedoel)
- verlichting reageert niet op het draaien van de knop, tenzij ik t contact uit en weer aan doe
- radio geeft alleen rechts geluid
- de navigatie dvd wordt niet herkend
Wat ik tot nu toe kon vinden is de BM54 module en natuurlijk de dashboard module (naam even kwijt, die de centrale vergrendeling regelt), maar heb het idee dat het één met het ander te verbinden is..?
Ben benieuwd naar jullie iedeeen!
Re: Allelei gekke dingen
Ik verdenk de GM5-module v.w.b. de ramenkwestie. Wellicht de relais niet meer helemaal jofel.
Staat de balans/balance van de radio niet op helemaal rechts ingesteld?
Staat de balans/balance van de radio niet op helemaal rechts ingesteld?
-
Klinkt mischien raar, maar staat je vloer niet onder water toevallig?
Massa probleem, cq draadbreuk in bestuurdersdeur kabelboom.
Mitsubishi Outlander limited 2019 ( geen PEHV)
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E28 (M) 535iA 1984, 1986
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E28 (M) 535iA 1984, 1986
- malle pietje
Hmm goeie... morgen even controleren. En wat denken jullie over de verlichting? Ook in de 0 stand staan de lampen aan. En eenmaal contact aangezet, an je draaien aan de knop wat je wilt, de lampen blijven aan..?Daytonawim schreef: ↑19 aug 2019, 19:02 Klinkt mischien raar, maar staat je vloer niet onder water toevallig?
- malle pietje
geen natte vloer, ook de instellingen van de radio staan normaal. Toch die BM54?
Ik kwam ook nog schijnbaar bekende kwaaltjes tegen bij de LCM (Light Control Module) die zorgt voor de klachten die ik heb. Kennelijk zijn alle modules in de E46 slecht....
Denk dat ik maar op zoek moet naar een goed adres waar ze de LCM, de GM5 module en de BM54 module kunnen repareren
Ik kwam ook nog schijnbaar bekende kwaaltjes tegen bij de LCM (Light Control Module) die zorgt voor de klachten die ik heb. Kennelijk zijn alle modules in de E46 slecht....
Denk dat ik maar op zoek moet naar een goed adres waar ze de LCM, de GM5 module en de BM54 module kunnen repareren

Al die duizenden E46's en andere modellen met dito modules rijden nu zonder klachten rond. Zal het wel niet zo slecht zijn.
Effe alle gekheid op een stokje; je moet naar de vakman toe. Je hebt abnormale storingen en die zijn ergens begonnen. Dat moet opgespoort worden.
Wie zegt dat jij niet al een tijd met wisselspanning rondrijd bv?
E36 320i Coupé 1994 verkocht
News from the new owner: the car is a total loss after a crash 

- malle pietje
Je bedoelt een kapotte regelmodule op de dynamo? Zal t eens doormeten, maar inderdaad, zou kunnen.
Als je op bekende kwaaltjes van de E46 zoekt, wordt je wel doodgegooid met deze modules, en de vorige eigenaar heeft niet bepaald energie in de auto gestopt, dus best kans dat die modules inderdaad gewoon op zijn.
Maar: ook gele olie lampje en gele koelvloeistof lampje branden af en toe, terwijl die beiden netjes op peil zijn. Dus ergens in het elektronische deel zit wel wat fout..
Als je op bekende kwaaltjes van de E46 zoekt, wordt je wel doodgegooid met deze modules, en de vorige eigenaar heeft niet bepaald energie in de auto gestopt, dus best kans dat die modules inderdaad gewoon op zijn.
Maar: ook gele olie lampje en gele koelvloeistof lampje branden af en toe, terwijl die beiden netjes op peil zijn. Dus ergens in het elektronische deel zit wel wat fout..
nee niet de regelmodule (spanningsstabilisator). Die komt na de gelijkrichtbrug. Eerst vaststellen of je DC of AC spanning voert.
E36 320i Coupé 1994 verkocht
News from the new owner: the car is a total loss after a crash 

bestuurdersraam gaat vaak uit zichzelf open bij open doen van de deur (herinitialisatie nog niet gelukt)
heeft dit niet met een foute codering te maken?
easy entery kan je aanzetten. als je 2 keer op de afstandsbediening drukt ( open ) dan gaat bij het openen van de deur het raam naar beneden.
dit is voor coupe modellen om makkelijker in te stappen.
comfort functie kan je ook aan en uit zetten in deze module.
de kans is dat de verlichting op Xenon gecodeerd staat.
deze moet automatische hoogte stelling hebben hebben en vervalt de draaiknop.
heeft dit niet met een foute codering te maken?
easy entery kan je aanzetten. als je 2 keer op de afstandsbediening drukt ( open ) dan gaat bij het openen van de deur het raam naar beneden.
dit is voor coupe modellen om makkelijker in te stappen.
comfort functie kan je ook aan en uit zetten in deze module.
de kans is dat de verlichting op Xenon gecodeerd staat.
deze moet automatische hoogte stelling hebben hebben en vervalt de draaiknop.
BMW F36 2014 435i
- malle pietje
He kijk, dat is interessante materie. Dus mogelijk is geen gekke storing maar een comfort functie die we misschien perongeluk zelf activeren?Ga ik op letten

Ik heb xenon lampen, maar mij viel al op dat er geen sensor op de voorste draagarm zit. De afstelling was namelijk ook te laag. Als die daar wel moet zitten, dan is er misschien aftermarket xenon in gezet door één van de vorige 2 eigenaren? De draaiknop naast de lampenknop werkt overigens wel gewoon.
En dan is er dit weekend nog een storing bij gekomen. De DSC, handrem, ABS en bandenspanningslampjes, allen oranje, gaan branden. Contact even aan en uit en een minuutje doorrijden en het is weg. Ik heb andere E46 velgen gemonteerd die weekend, maar geen idee of dat met elkaar te maken heeft.
Alles bij elkaar begint het wel op een accu of verkeerde laadspanning te lijken.
Probeer vanavond eea uit te lezen, kijken wat dat oplevert. Bij de laatste scan vorige week zat overigens geen laad- of accuspanning.
- malle pietje
Inmiddels even uitgelezen, allerlei storingen rondom de abs/speedsensoren aan de voorzijde en de boel gereset. 25km gereden maar de melding nog niet terug gekregen. Zal niet lang duren is mijn vermoeden. Dan nog maar eens uitlezen.
De kans dat er een aftermarketsetje inzit is vrij groot... naast de verlichtingsknop hoort bij xenon af-fabriek enkel een draaiknop voor de helderheid van de dashboardverlichting te zitten.malle pietje schreef: ↑26 aug 2019, 09:15Ik heb xenon lampen, maar mij viel al op dat er geen sensor op de voorste draagarm zit. De afstelling was namelijk ook te laag. Als die daar wel moet zitten, dan is er misschien aftermarket xenon in gezet door één van de vorige 2 eigenaren? De draaiknop naast de lampenknop werkt overigens wel gewoon.
Met òf zonder automatische verlichting, de rest blijft hetzelfde:

- malle pietje
Tja dat zou goed kunnen maar is niet te traceren bij de eerste 2 eigenaren. Hoewel, er was een manier waarop je de originele optielijst kon opzoeken toch? Op basis van chassisnummer?
- malle pietje
Yes dat is m! Thanks! En inderdaad, geen xenon dus achteraf ingezet kennelijk.
Dit weekend hopelijk wat meer op onderzoek uit. Ik heb hem met Carly gereset en daarna met Rheingold uitgelezen, gereden , nog eens uitgelezen maar geen foutmeldingen op het moment. Ook niet vanuit laadspanning of accu. Het is nu even wachten totdat eea weer aan gaat, dan weten we hopelijk meer.
Hopelijk is het de accu, da's een easy fix.
Dit weekend hopelijk wat meer op onderzoek uit. Ik heb hem met Carly gereset en daarna met Rheingold uitgelezen, gereden , nog eens uitgelezen maar geen foutmeldingen op het moment. Ook niet vanuit laadspanning of accu. Het is nu even wachten totdat eea weer aan gaat, dan weten we hopelijk meer.
Hopelijk is het de accu, da's een easy fix.