Bmw f10 2011 Keyless entry bestuurderskant dicht doen werkt niet?

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
MacJackDaniels

Bmw f10 2011 Keyless entry bestuurderskant dicht doen werkt niet?

Bericht door MacJackDaniels » 30 aug 2019, 02:10

Beste bimmers,

Sinds net, doet mijn keyless entry raar.
Alles werkt enkel bij bestuurders kant als ik mijn vinger op de ribbeltjes leg gaat hij niet meer dicht. Open wel nog aan het handvat. Dicht via de ribbeltjes gaat hij wel aan de andere kant en achter.

Ala ik dit voor aan de bestuurderskant probeer krijg ik het geluid van het openen/dicht doen te horen en dat blijft maar doorgaan.
Hele dag was er niets aan de hand, auto gewassen en daarna deed alles het nog. Paar uur erna ga ik naar de winkel en probeer hem dicht te doen en dit probleem duikt op.

Mijn vriendin zat wel in de auto bij de winkel en ik wilde tegelijk met haar de auto dicht doen, zei van binnen via het knopje op het dashboard en ik via buiten via de ribbeltjes. Dit tot 2x toe omdat hij weer open ging. Hierna werkt het dus niet meer... kortsluiting? Batterij is ook niet leeg want alles verder werkt.

Heb de auto net 1 week, en dit is het eerste probleempje. Geen storing niets.. nog weinig verstand van f10 eerlijk gezegd maar hopelijk is dit iets klein, ik las al iets van een sensor?? Maar hij gaat wel open via keyless entry. Sluiten ook overal alleen de bestuurderskant dus niet.

Ik kom van een e39 naar een f10, een hele stap! Dus nog een kleine vraag.. ik heb een Diesel, bij contact zetten staat er elke keer onsteking actief! Is dit gewoon dat je moet wachten dat het uit gaat ivm diesel en dan pas mag starten? En mag je dan de auto ook nooit direct starten doormiddel van de reminhouden en op de knop drukken? En moet je hem dan eerst op contact zetten altijd?

Hopelijk kan ik worden verder geholpen, ga vandaag ook langs Bmw maar om nu meteen uit te lezen voor dit? Misschien kunnen jullie me verder helpen..

Bedankt alvast!

P.s, ik wil graag mijn f10 zelf kunnen uitlezen en bepaalde optie's veranderen. Nu heb ik veel gezien van Carly via de app, is dit een aanrader of adviseren jullie mij iets anders?

Mvg

Source

Re: Bmw f10 2011 Keyless entry bestuurderskant dicht doen werkt niet?

Bericht door Source » 30 aug 2019, 08:50

Zal denk ik de klink zijn die defect is.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||

U-car

Bericht door U-car » 30 aug 2019, 09:09

De melding ontsteking actief betekent contact aan, net zoals je bij je E39 het contact op stand 1 deed. Je mag de auto gewoon starten dmv voet op de rem en op de start knop te drukken. De gloeibougies in je auto gaan namelijk al gloeien wanneer je de deuren ontgrendeld, al naar gelang de buitentemperatuur.
Huidig: E46 330Ci cabriolet / S1000R

NielsE36

Bericht door NielsE36 » 30 aug 2019, 09:22

Gewoon voet op de rem en meteen starten. Auto regelt voorgloeien zelf.

Ontsteking actief is een waarschuwing - stel je rolt een stukje bult af o.i.d. zou de auto kunnen starten.

NielsE36

Bericht door NielsE36 » 30 aug 2019, 09:24

U-car schreef: 30 aug 2019, 09:09 De melding ontsteking actief betekent contact aan, net zoals je bij je E39 het contact op stand 1 deed. Je mag de auto gewoon starten dmv voet op de rem en op de start knop te drukken. De gloeibougies in je auto gaan namelijk al gloeien wanneer je de deuren ontgrendeld, al naar gelang de buitentemperatuur.
Is hetzelfde als contact 2 bij de E39. Op het moment dat je de auto ontgrendelt is dit al hetzelfde als contact 1 bij de E39.
Probeer maar als je de auto ontgrendelt en de radio inschakeld ;)

MacJackDaniels

Bericht door MacJackDaniels » 30 aug 2019, 12:35

Ah super dat ik dat weet haha. Is allemaal ook zo nieuw voor me.

Iemand nog een idee wat dat andere kan zijn? Deurklink kapot? Alleen de ribbeltjes met dixhtdoen werkt niet de rest wel.

ehombie

Bericht door ehombie » 30 aug 2019, 17:14

Let erop bij dicht doen, dat je beide oppervlakken aanraakt met je hand voor sluiten.

Bij mijn e61 staat hetzelfde...maar ik krijg hem ook gesloten door het sluit gedeelte (lees sensor 2) aan te raken. Pak ik beide oppervalkte icm mijn duim, reageert die mijn inziens wat sneller met sluiten...()

Zie onderstaand document voor meer info
https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f10- ... m/C4zIEHiv

ik heb reeds alle keyless doorcarries (wat in de deur zit) vervangen door een defect. Waarbij 1 deur ook hetzelfde had. Maar je hebt neem ik aan garantie
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht

MacJackDaniels

Bericht door MacJackDaniels » 31 aug 2019, 00:56

Bedankt voor de uitleg, sibds vandaag doet hij het weer, 3x geprobeerd en werkt gewoon. Zou er dan toch water in hebben gezeten nadat ik hem met hogedruk heb gewassen? Vreemd allemaal

MacJackDaniels

Bericht door MacJackDaniels » 01 sep 2019, 13:48

Niemand dit ooit gehad of ervaring mee?

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (F07 / F10 / F11) Techniek”