verwijderen orginele stuur met mf bediening

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
bmw316i

verwijderen orginele stuur met mf bediening

Bericht door bmw316i » 31 okt 2007, 14:48

hoi wil een sportstuur monteren maar nu had ik een vraag hoe krijg ik de airbag los van het orginele stuur is met mf toetsen gewoon trekken eraan of ???

gr carlo

bmw316i

Re: verwijderen orginele stuur met mf bediening

Bericht door bmw316i » 31 okt 2007, 19:02

okeee bedankt heb bertus al een mail gestuurd

Henry320d
Contacteer:

Bericht door Henry320d » 31 okt 2007, 19:12

330dM schreef:Dat weten BertusE46 en Henry320d volgens mij, die hebben dat net gedaan.
Nee, nee, nog niet....... Heb nog geen nieuwe stuur gekocht..... 8)

Henry320d
Contacteer:

Bericht door Henry320d » 31 okt 2007, 19:40

330dM schreef:Aha, euh, dat weet BertusE46, Henry320d weet dat binnenkort.... :p
Binnenkort???? Ik zie wel, heb nog genoeg op m'n verlanglijstje staan...... Stuur staat niet zo heel hoog op dah lijssie.... ;)

B46
Contacteer:

Bericht door B46 » 01 nov 2007, 01:27

Ik ga er van uit dat je met 'orgineel stuur' het stuur bedoeld met de vierkante airbag en toetsen in verticale richting aan de zijkant van het stuur.

Aan de achterkant van het stuur zitten twee torx schroeven. Deze kun je het beste losdraaien als je je stuur op het laagst zet en dan de schroef aan de onderkant.
Als de schroeven los zijn kun je je airbag, samen met de mf toetsen, uit het stuur halen.
Stekkertjes los koppelen en de airbag en toetsen zijn los.
Je ziet de een grote bout, losdraaien, stuur eraf. Nieuw stuur erop, bout aandraaien en stekkers aansluiten....

Succes...!
www. M3 register .nl

bmw316i

Bericht door bmw316i » 01 nov 2007, 10:33

ja klopt is stuur met de grote vierkante airbag hier kan ik wel wat mee ga er morgen mee aan de slag alvast bedankt

gr carlo

vegito

Bericht door vegito » 02 nov 2007, 01:09

Als je jou was zou ik ook de batterij eraf halen anders plof je airbag gelijk in je gezicht 8p . Heb laatst mijn E46 MF stuur vervangen door een betere exemplaar echt een super verschil. Zag trouwens dat me stuur niet eens gecentereert was met het stuurhuis :x toch maar even opnieuw laten uitlijnen enzo.
Verkocht BMW 320D e90
Huidige: BMW F11 525D

sjoerd

Bericht door sjoerd » 17 jan 2008, 22:14

wanneer je de ontsteking helemaal uitschakelt (gewoon de sleutel eruit) kan er niets met de airbag gebeuren.

- met een dunne lange schroevendraaier door 1 van de 2 gaatjes achterin het stuur steken (horizontaal)
- onder de airbag zitten 2 klemveren; eentje links en eentje rechts van het midden
- eerst de rechterveer indrukken, waardoor de vergrendeling van de airbag door díé veer eraf gaat
- dat indrukken moet je rechtstandig doen, in de richting van het midden van het stuur
- is die rechterveer-vergrendeling eraf, dan kun je de airbag er wel uittrekken (uit de linkerveer)
- de stekkers voor zo'n M-stuur met MF is precies hetzelfde als het M3-stuur met MF en kun je zo aansluiten
- wel er op letten dat de grondplaat onder de airbag recht zit, anders blijft je airbag-plaat na montage scheef zitten

succes

B46
Contacteer:

Bericht door B46 » 17 jan 2008, 23:15

sjoerd schreef:wanneer je de ontsteking helemaal uitschakelt (gewoon de sleutel eruit) kan er niets met de airbag gebeuren.

- met een dunne lange schroevendraaier door 1 van de 2 gaatjes achterin het stuur steken (horizontaal)
- onder de airbag zitten 2 klemveren; eentje links en eentje rechts van het midden
- eerst de rechterveer indrukken, waardoor de vergrendeling van de airbag door díé veer eraf gaat
- dat indrukken moet je rechtstandig doen, in de richting van het midden van het stuur
- is die rechterveer-vergrendeling eraf, dan kun je de airbag er wel uittrekken (uit de linkerveer)
- de stekkers voor zo'n M-stuur met MF is precies hetzelfde als het M3-stuur met MF en kun je zo aansluiten
- wel er op letten dat de grondplaat onder de airbag recht zit, anders blijft je airbag-plaat na montage scheef zitten

succes

Dit is de uitleg voor een stuur met ronde airbag.
Uitleg die ik gaf ging over een 'oud type' stuur met rechthoekige airbag.
www. M3 register .nl

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”