verwijderen orginele stuur met mf bediening
verwijderen orginele stuur met mf bediening
hoi wil een sportstuur monteren maar nu had ik een vraag hoe krijg ik de airbag los van het orginele stuur is met mf toetsen gewoon trekken eraan of ???
gr carlo
gr carlo
Re: verwijderen orginele stuur met mf bediening
okeee bedankt heb bertus al een mail gestuurd
Re: verwijderen orginele stuur met mf bediening
Nee, nee, nog niet....... Heb nog geen nieuwe stuur gekocht.....330dM schreef:Dat weten BertusE46 en Henry320d volgens mij, die hebben dat net gedaan.
Re: verwijderen orginele stuur met mf bediening
Binnenkort???? Ik zie wel, heb nog genoeg op m'n verlanglijstje staan...... Stuur staat niet zo heel hoog op dah lijssie....330dM schreef:Aha, euh, dat weet BertusE46, Henry320d weet dat binnenkort.... :p
Re: verwijderen orginele stuur met mf bediening
Ik ga er van uit dat je met 'orgineel stuur' het stuur bedoeld met de vierkante airbag en toetsen in verticale richting aan de zijkant van het stuur.
Aan de achterkant van het stuur zitten twee torx schroeven. Deze kun je het beste losdraaien als je je stuur op het laagst zet en dan de schroef aan de onderkant.
Als de schroeven los zijn kun je je airbag, samen met de mf toetsen, uit het stuur halen.
Stekkertjes los koppelen en de airbag en toetsen zijn los.
Je ziet de een grote bout, losdraaien, stuur eraf. Nieuw stuur erop, bout aandraaien en stekkers aansluiten....
Succes...!
Aan de achterkant van het stuur zitten twee torx schroeven. Deze kun je het beste losdraaien als je je stuur op het laagst zet en dan de schroef aan de onderkant.
Als de schroeven los zijn kun je je airbag, samen met de mf toetsen, uit het stuur halen.
Stekkertjes los koppelen en de airbag en toetsen zijn los.
Je ziet de een grote bout, losdraaien, stuur eraf. Nieuw stuur erop, bout aandraaien en stekkers aansluiten....
Succes...!
www. M3 register .nl
Re: verwijderen orginele stuur met mf bediening
ja klopt is stuur met de grote vierkante airbag hier kan ik wel wat mee ga er morgen mee aan de slag alvast bedankt
gr carlo
gr carlo
Re: verwijderen orginele stuur met mf bediening
Als je jou was zou ik ook de batterij eraf halen anders plof je airbag gelijk in je gezicht 8p . Heb laatst mijn E46 MF stuur vervangen door een betere exemplaar echt een super verschil. Zag trouwens dat me stuur niet eens gecentereert was met het stuurhuis :x toch maar even opnieuw laten uitlijnen enzo.
Verkocht BMW 320D e90
Huidige: BMW F11 525D
Huidige: BMW F11 525D
Re: verwijderen orginele stuur met mf bediening
wanneer je de ontsteking helemaal uitschakelt (gewoon de sleutel eruit) kan er niets met de airbag gebeuren.
- met een dunne lange schroevendraaier door 1 van de 2 gaatjes achterin het stuur steken (horizontaal)
- onder de airbag zitten 2 klemveren; eentje links en eentje rechts van het midden
- eerst de rechterveer indrukken, waardoor de vergrendeling van de airbag door dÃé veer eraf gaat
- dat indrukken moet je rechtstandig doen, in de richting van het midden van het stuur
- is die rechterveer-vergrendeling eraf, dan kun je de airbag er wel uittrekken (uit de linkerveer)
- de stekkers voor zo'n M-stuur met MF is precies hetzelfde als het M3-stuur met MF en kun je zo aansluiten
- wel er op letten dat de grondplaat onder de airbag recht zit, anders blijft je airbag-plaat na montage scheef zitten
succes
- met een dunne lange schroevendraaier door 1 van de 2 gaatjes achterin het stuur steken (horizontaal)
- onder de airbag zitten 2 klemveren; eentje links en eentje rechts van het midden
- eerst de rechterveer indrukken, waardoor de vergrendeling van de airbag door dÃé veer eraf gaat
- dat indrukken moet je rechtstandig doen, in de richting van het midden van het stuur
- is die rechterveer-vergrendeling eraf, dan kun je de airbag er wel uittrekken (uit de linkerveer)
- de stekkers voor zo'n M-stuur met MF is precies hetzelfde als het M3-stuur met MF en kun je zo aansluiten
- wel er op letten dat de grondplaat onder de airbag recht zit, anders blijft je airbag-plaat na montage scheef zitten
succes
Re: verwijderen orginele stuur met mf bediening
sjoerd schreef:wanneer je de ontsteking helemaal uitschakelt (gewoon de sleutel eruit) kan er niets met de airbag gebeuren.
- met een dunne lange schroevendraaier door 1 van de 2 gaatjes achterin het stuur steken (horizontaal)
- onder de airbag zitten 2 klemveren; eentje links en eentje rechts van het midden
- eerst de rechterveer indrukken, waardoor de vergrendeling van de airbag door dÃé veer eraf gaat
- dat indrukken moet je rechtstandig doen, in de richting van het midden van het stuur
- is die rechterveer-vergrendeling eraf, dan kun je de airbag er wel uittrekken (uit de linkerveer)
- de stekkers voor zo'n M-stuur met MF is precies hetzelfde als het M3-stuur met MF en kun je zo aansluiten
- wel er op letten dat de grondplaat onder de airbag recht zit, anders blijft je airbag-plaat na montage scheef zitten
succes
Dit is de uitleg voor een stuur met ronde airbag.
Uitleg die ik gaf ging over een 'oud type' stuur met rechthoekige airbag.
www. M3 register .nl