Hallo allen,
ik rijd een 525i touring uit 2002 met 270k km. Sinds een maand heb ik een vreemd probleem.
Stationair loopt ie soms niet mooi rond. Niet op 5 poten ofzo, maar af en toe een (t)rilling.
Dan gaat het motormanagement-lampje aan. Gaat soms ook na een paar dagen weer uit. Maar eigenlijk brandt ie continu. Uitlezen zegt 'misfire cyl 6'
Verder loopt de motor prima, levert goed vermogen.
Als ik veel stroomverbruikers aanzet, bv 2x de stoelverwarming icm verlichting, dan gaan de dimlichten af en toe zachter branden.
Op het eerste gezicht dacht ik, dynamo. Maar het acculampje brandt niet, en doormeten (aan het blok) geeft ruim 14V laadstroom.
Accu is net 2 jaar oud.
Ik vermoed dat alles samenhangt, maar zeker weten doe ik het uiteraard niet.
Voordat ik em wegbreng naar van den Hengel hier in Adam-- misschien heeft een van jullie een idee?
Of ermee te maken gehad?
Veel dank bij voorbaat!
Sander
525i 2002 vreemd electronisch probleem.
Re: 525i 2002 vreemd electronisch probleem.
Misfire 6 kan meerdere oorzaken hebben van een slechte/oude bougie,bobine, injector tot slechte compressie. Geen idee met de info die jij nu omschrijft... Testen of preventief vervangen
Wbt die dynamo. Verbruikers aan, en nog evt met een amperetang controleren als je die hebt. Volt zegt niet altijd alles.
Anders gewoon naar garage brengen en diagnose laten uitvoeren. Kost mijn inziens 1a2 uur werk met de juiste tools.
Wbt die dynamo. Verbruikers aan, en nog evt met een amperetang controleren als je die hebt. Volt zegt niet altijd alles.
Anders gewoon naar garage brengen en diagnose laten uitvoeren. Kost mijn inziens 1a2 uur werk met de juiste tools.
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Re: 525i 2002 vreemd electronisch probleem.
bobine van cilinder 6 verplaatsen. Dan na een poos uitlezen en kijken of het probleem zich naar een andere cilinder verplaatst. Dan weet je dat de bobine defect is. Blijft 6 dan alsnog misfire geven is er iets anders aan de hand en kun je gaan compressie meten bv.
Over de belasting van je dynamo: eigenlijk wel normaal als je grootverbruikers aanzet. En als het stationaire toerental al niet te best is (af en toe), wil een dynamo het ook wel even moeilijk hebben. Wordt het erger kunnen de koolborstels aan hun einde zijn. Voorlopig niks verontrustends met 14V laadSPANNING.
Over de belasting van je dynamo: eigenlijk wel normaal als je grootverbruikers aanzet. En als het stationaire toerental al niet te best is (af en toe), wil een dynamo het ook wel even moeilijk hebben. Wordt het erger kunnen de koolborstels aan hun einde zijn. Voorlopig niks verontrustends met 14V laadSPANNING.
E36 320i Coupé 1994 verkocht News from the new owner: the car is a total loss after a crash
-
- Berichten: 544
- Lid geworden op: 16 mei 2016, 11:25
Re: 525i 2002 vreemd electronisch probleem.
nieuwe bougies platsen en kyken of er geen olie in de bougiesgaten staat ivm doorslaan van de bobine
Re: 525i 2002 vreemd electronisch probleem.
Misfires kunnen ook gerapporteerd worden bij een vacuumlek (heb ik althans gehad). Check anders even dit topic: viewtopic.php?f=109&t=48516&p=611410#p611410
Ik had ook last van een wat 'rommelig' verloop soms in de motor, en toen bleek de elleboogslang na de LMM gescheurd te zijn. Loste ook een hoop andere rare, kleine kwaaltjes op (vaag hoog piepgeluid op bepaalde toerentallen, iets hoger verbruik, etc.)
Succes!
Ik had ook last van een wat 'rommelig' verloop soms in de motor, en toen bleek de elleboogslang na de LMM gescheurd te zijn. Loste ook een hoop andere rare, kleine kwaaltjes op (vaag hoog piepgeluid op bepaalde toerentallen, iets hoger verbruik, etc.)
Succes!
Jedemals lückenlos Scheckheft gepflegt.
Re: 525i 2002 vreemd electronisch probleem.
Dank, ik ga ermee aan de slag. Hij zegt nu ook IGF op cyl 3. Maar ook too lean. Heb em gereset en kijken wat ie geeft de komende tijd.