Beste mensen,
Betreft 525i e60 van 2008 met n53 motor.
Op de brandstof hogedruk rail zit geen aansluiting om mijn brandstofdrukmeter op aan te sluiten.
A. Heeft iemand enig idee hoe de druk in de hogedruk rail gemeten kan worden?
B. Wat is de vereiste brandstofdruk.
Betreffende deze materie is niets te vinden voor deze motor op Youtube of Google
Wie o wie?
Charles
Brandstofdruk meten e60 met n53 motor
Re: Brandstofdruk meten e60 met n53 motor
Wil je niet ontmoedigen...
Zie info
https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e61- ... em/XF8fZOJ
Eigenlijk een relatief eenvoudig principe
Stationair zal die brandstof pomp dit nog opvangen, ergens rond de 3 a 3.5 bar? Meen ik... (Ergens gelezen)
Maar onder belasting al gauw naar de 150-200 bar.
Het meten van deze drukken vergt al gauw een investering... en echte diagnose begint met scoop beelden.
Of preventief de sensors en pomp vervangen.
Je moet evt ergens een T stuk erop zetten (yup en dan begingt het gedoe met maten En verloop stukjes)
Zie https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e61- ... e/CMJSh20I
Ik zou eerst beginnen met uitlezen en kijken of die brandstofdruk vast kan houden. Gedurende x min. Wat zegt de lage druksensor, raildruksensor onder brpaalde condities. En icm de toestand van de returnvalve indien mogelijk
Echte specs geven ze niet omdat het zo dynamisch is op basis van diverse condities denk ik...
Bimmerprofs staat ook het een en ander over de werking meen ik...(zal kijken of ik dit nog toevoeg)
Let op dat je bij werkzaamheden, bij ontgrendelen de brandstofpomp al een druk op je systeem zet mocht je wat gedemonteerd hebben...
Zie info
https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e61- ... em/XF8fZOJ
Eigenlijk een relatief eenvoudig principe
Stationair zal die brandstof pomp dit nog opvangen, ergens rond de 3 a 3.5 bar? Meen ik... (Ergens gelezen)
Maar onder belasting al gauw naar de 150-200 bar.
Het meten van deze drukken vergt al gauw een investering... en echte diagnose begint met scoop beelden.
Of preventief de sensors en pomp vervangen.
Je moet evt ergens een T stuk erop zetten (yup en dan begingt het gedoe met maten En verloop stukjes)
Zie https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e61- ... e/CMJSh20I
Ik zou eerst beginnen met uitlezen en kijken of die brandstofdruk vast kan houden. Gedurende x min. Wat zegt de lage druksensor, raildruksensor onder brpaalde condities. En icm de toestand van de returnvalve indien mogelijk
Echte specs geven ze niet omdat het zo dynamisch is op basis van diverse condities denk ik...
Bimmerprofs staat ook het een en ander over de werking meen ik...(zal kijken of ik dit nog toevoeg)
Let op dat je bij werkzaamheden, bij ontgrendelen de brandstofpomp al een druk op je systeem zet mocht je wat gedemonteerd hebben...
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
-
in INPA kun je ook je drukken uitlezen, zowel het hoge als het lage druk circuit hebben een eigen sensor.
Er natuurlijk wel vanuitgaande dat deze sensoren in orde zijn.
hier vind je je lage druk: ../F5/F1/F1
en hier je hoge druk: ../F5/F1/F2
Er natuurlijk wel vanuitgaande dat deze sensoren in orde zijn.
hier vind je je lage druk: ../F5/F1/F1
en hier je hoge druk: ../F5/F1/F2
onderstuur is als je de muur met de voorkant raakt,
overstuur is als je de muur met de achterkant raakt
paardenkracht is hoe hard je de muur raakt
en koppel is hoe ver je de muur meesleept.
overstuur is als je de muur met de achterkant raakt
paardenkracht is hoe hard je de muur raakt
en koppel is hoe ver je de muur meesleept.
Nou eigenlijk heb ik al gegeten en gedronken. Ik dacht dat er een simpele manier was om de druk te meten. Net zoiets als een schrader ventiel. Niet dus. Maar goed ik weet nu wat ik weten wilde. Zolang er niets aan de hand is: gewoon van af blijven.
Bedankt voor de inbreng.
Charles
Bedankt voor de inbreng.
Charles