Ik heb een E88 320i (n43b20) gekocht met de wel bekende motorschade. Drijfstanglager defect door falende ketting/oliepomp.
Ik heb een ruilmotor gekocht en ingebouwd. De inlaatspuitstuk heb ik overgezet naar de ruilmotor en de componenten van de brandstoftoevoer met injectoren ook. Tevens zit de originele kabelboom van de oude motor ook op deze ruilmotor. Als de auto nu op contact staat draait continu de brandstofpomp en tijdens het starten geeft de auto geen krimp. Slaat totaal niet aan. Voor de wissel van de motor draaide de auto normaal en waren alle ECU’s te lezen. Tijdens de motorwissel is de accu spanning eraf geweest. Als ik nu met de Carly-app de auto uitlees, krijg ik bijna met alle modules geen contact meer. Ik vrees dat de DME de geest heeft gegeven. Ik heb overigens de zekeringen bij de accu al gecontroleerd. Deze zijn allemaal goed.
Wie heeft dit al eerder bij de hand gehad en kan mij helpen bij dit probleem. Ik hoor graag van jullie.
Groet,
Fabian
