Hallo,
ik zit te denken om een 7 serie aan te schaffen van rond bouwjaar 1997 - 2000
Heeft er iemand veel ervaring met deze wagens ?
Welke motoren en uitvoeringen zijn het beste ? 750 - 740 -730-728?
Ik heb nu wel genoeg ellende met de e61 gehad dat ik terug wil naar een oudere auto.
Bedankt
aanschaf 7 serie e38
Re: aanschaf 7 serie e38
Heb je ooit nog een E38 gekocht?
En is de E61 echt zo slecht? Ken meer mensen met slechte ervaringen idd.
En is de E61 echt zo slecht? Ken meer mensen met slechte ervaringen idd.
Re: aanschaf 7 serie e38
Check www.bmw7club.nl voor heeeelveeel info over de 7-serie(s).
Heb 3 stuks E38 gehad. Echt dikke wagens en nog in de oude BMW tijd gebouwd, dus van goede kwaliteit. Beter dan bijv. de E61 en nieuwere types.
Ook de E38 kent zijn zwakheden. Onderstel bijhouden (vernieuwen) luistert veel nauwer dan de E61. Reserveer daar een budget voor om hem op peil te krijgen. Heb bij alle E38's nog het onderstel moeten aanpakken i.v.m. trillen.
Ook remmerij is wat onderbemeten voor het type auto. Neem wat dat betreft altijd originele onderdelen.
728i is gewoon bulletproof. Niet echt snel, maar gewoon goed mee te komen met het verkeer. 730i, 735i en 740i V8's hebben kans op kettinggeleider problemen en loslopende oliepompbouten, maar heb je die gechecked en/of aangepakt is het ook een prima probleemloos blok. 750i is ook goed, maar duur in onderhoud. Automaat is een wat zwakker punt in de E38 en dan vooral in de meer vermogende uitvoeringen, maar ook omdat de meeste onderhand al dik 2 ton gelopen hebben. In de 728i zijn daar minder problemen mee omdat die gewoon minder te lijden heeft. Keuze tussen 728i en 730i zou ik altijd de 728i nemen. Goedkoper in onderdelen en onderhoud en betrouwbaarder.
Roestpreventie is beter op de prefeacelift modellen tot 1998. Na die tijd meer kans op roest op bijv onderkant deuren en achterklep.
Heb 3 stuks E38 gehad. Echt dikke wagens en nog in de oude BMW tijd gebouwd, dus van goede kwaliteit. Beter dan bijv. de E61 en nieuwere types.
Ook de E38 kent zijn zwakheden. Onderstel bijhouden (vernieuwen) luistert veel nauwer dan de E61. Reserveer daar een budget voor om hem op peil te krijgen. Heb bij alle E38's nog het onderstel moeten aanpakken i.v.m. trillen.
Ook remmerij is wat onderbemeten voor het type auto. Neem wat dat betreft altijd originele onderdelen.
728i is gewoon bulletproof. Niet echt snel, maar gewoon goed mee te komen met het verkeer. 730i, 735i en 740i V8's hebben kans op kettinggeleider problemen en loslopende oliepompbouten, maar heb je die gechecked en/of aangepakt is het ook een prima probleemloos blok. 750i is ook goed, maar duur in onderhoud. Automaat is een wat zwakker punt in de E38 en dan vooral in de meer vermogende uitvoeringen, maar ook omdat de meeste onderhand al dik 2 ton gelopen hebben. In de 728i zijn daar minder problemen mee omdat die gewoon minder te lijden heeft. Keuze tussen 728i en 730i zou ik altijd de 728i nemen. Goedkoper in onderdelen en onderhoud en betrouwbaarder.
Roestpreventie is beter op de prefeacelift modellen tot 1998. Na die tijd meer kans op roest op bijv onderkant deuren en achterklep.
x '95 BMW E36 328i Cabrio
x '98 BMW E38 728iA
x '97 BMW E36 318i T
x '81 BMW E23 735iA
x '00 BMW E39 530dA T
x '98 BMW E38 728iA
x '02 BMW E46 330d T
x '04 BMW E61 525iA T
x '04 BMW E46 318i T
x '00 BMW E38 735iA
✓ '08 BMW E61 525dA T
x '98 BMW E38 728iA
x '97 BMW E36 318i T
x '81 BMW E23 735iA
x '00 BMW E39 530dA T
x '98 BMW E38 728iA
x '02 BMW E46 330d T
x '04 BMW E61 525iA T
x '04 BMW E46 318i T
x '00 BMW E38 735iA
✓ '08 BMW E61 525dA T
Re: aanschaf 7 serie e38
Dus jij zou altijd kiezen voor de 728, terwijl ik een week geleden een 730 gekocht heb.
Lekker dan.
Lekker dan.
Re: aanschaf 7 serie e38
Haha, ja...
Praktisch zelfde vermogen, zuiniger, en qua onderdelen / onderhoud / sleutelgemak makkelijk dan de kleine V8.
M52 is jarenlang in zowel de drie, vijf en zeven serie geleverd en daar zijn meer en goedkoper onderdelen voor te vinden dan bijv. jouw V8.
...dat wil niet zeggen dat jij een slechte auto / motor hebt, alleen dat zou mijn keuze zijn.
Praktisch zelfde vermogen, zuiniger, en qua onderdelen / onderhoud / sleutelgemak makkelijk dan de kleine V8.
M52 is jarenlang in zowel de drie, vijf en zeven serie geleverd en daar zijn meer en goedkoper onderdelen voor te vinden dan bijv. jouw V8.
...dat wil niet zeggen dat jij een slechte auto / motor hebt, alleen dat zou mijn keuze zijn.
x '95 BMW E36 328i Cabrio
x '98 BMW E38 728iA
x '97 BMW E36 318i T
x '81 BMW E23 735iA
x '00 BMW E39 530dA T
x '98 BMW E38 728iA
x '02 BMW E46 330d T
x '04 BMW E61 525iA T
x '04 BMW E46 318i T
x '00 BMW E38 735iA
✓ '08 BMW E61 525dA T
x '98 BMW E38 728iA
x '97 BMW E36 318i T
x '81 BMW E23 735iA
x '00 BMW E39 530dA T
x '98 BMW E38 728iA
x '02 BMW E46 330d T
x '04 BMW E61 525iA T
x '04 BMW E46 318i T
x '00 BMW E38 735iA
✓ '08 BMW E61 525dA T
Re: aanschaf 7 serie e38
ik rij al 3 jaar met de "onbetrouwbare" 730i …. buiten het onderhoud en normale slijtage heb ik geen "grotere" kosten gehad....
kwa prestatie met een 728i vergelijke.... beetje kort door de bocht hoor, een 730i is geen racemonster... maar hoeft ook niet,het is een wagen die klasse en luxe uitstraalt waarmee je gezapig cruist en geniet van elke km die je ermee doed. En ja als ik moet kiezen tussen v8(geluid) op de achtergrond of 6 cilinder.... is mijn keuze snel gemaakt. en ja hoor ik heb meerdere bmw's allemaal 6 of 8 cilinders. maar dit is louter mijn mening
nu wat je zeker moet chekken… de benzinetank op roest.... dit is echt een kutjob heb deze net zelf vervangen door nieuw exemplaar … ik garandeer je hier sta je niet op te roepen om dit te doen..
de vroege v8en m60 type hebben geen problemen met de ketting (onder voorbehoud van goed onderhoud ) wat ze wel hebben is boutjes van de oliepomp in het carter. (beetje loctite fixt het probleem) waterpomp durft wel is speling op te komen, roest aan de achterste wielbogen , roest onderaan de deuren, roest onder de drempels, lekkend difrentieel is blijkbaar ook een veel voorkomend probleem, zien dat al de elektronica werkt, en volgende altijd in achterhoofd houden, hoe kleiner het te vervangen onderdeel des te duurder het word.... je kan achterover vallen van sommige prijzen van kleine lullige onderdelen tegenover de grote "ik verwacht een megaprijs" onderdelen....
kwa prestatie met een 728i vergelijke.... beetje kort door de bocht hoor, een 730i is geen racemonster... maar hoeft ook niet,het is een wagen die klasse en luxe uitstraalt waarmee je gezapig cruist en geniet van elke km die je ermee doed. En ja als ik moet kiezen tussen v8(geluid) op de achtergrond of 6 cilinder.... is mijn keuze snel gemaakt. en ja hoor ik heb meerdere bmw's allemaal 6 of 8 cilinders. maar dit is louter mijn mening
nu wat je zeker moet chekken… de benzinetank op roest.... dit is echt een kutjob heb deze net zelf vervangen door nieuw exemplaar … ik garandeer je hier sta je niet op te roepen om dit te doen..
de vroege v8en m60 type hebben geen problemen met de ketting (onder voorbehoud van goed onderhoud ) wat ze wel hebben is boutjes van de oliepomp in het carter. (beetje loctite fixt het probleem) waterpomp durft wel is speling op te komen, roest aan de achterste wielbogen , roest onderaan de deuren, roest onder de drempels, lekkend difrentieel is blijkbaar ook een veel voorkomend probleem, zien dat al de elektronica werkt, en volgende altijd in achterhoofd houden, hoe kleiner het te vervangen onderdeel des te duurder het word.... je kan achterover vallen van sommige prijzen van kleine lullige onderdelen tegenover de grote "ik verwacht een megaprijs" onderdelen....