Timo’s motorswap N52b30a ( It’s Running )
-
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 02 feb 2019, 10:15
Re: Timo's Projectje ( The waiting project )
Ik heb een n52k de facelift motor deze heeft een zwarte
-
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 02 feb 2019, 10:15
Re: Timo's Projectje ( The waiting project )
CreativeS schreef: ↑29 nov 2019, 18:25 N52B25 en N52B30 hebben toch een zilverkleurige bobine-afdekking? De zwarte is voor de N53. ik ben binnenkort ook aan de beurt. De vorige eigenaar was niet zo precies met schoonmaken, dus allemaal vlekken op het plastic. Zelfs met APC niet schoon te krijgen.
Anyway... je kunt weer verder! Mooi zo!
Ik heb nog zo zilvere liggen zonder vlekken
Re: Timo's Projectje ( The waiting project )
Dan was ik abuis

Ik heb je een PB gestuurd.
-
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 02 feb 2019, 10:15
Re: Timo's Projectje ( The waiting project )
Ervan uitgaande dat het blok nog wel wat afgesteld wordt... is het begin al goed 

-
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 02 feb 2019, 10:15
Re: Timo's Projectje ( The waiting project )
Klopt, momenteel draait die k*t door de missende air temp sensor en de powerclass die voor half vermogen zorgt.
Hier wordt momenteel aan gewerkt
Hier wordt momenteel aan gewerkt
-
- Berichten: 854
- Lid geworden op: 10 mei 2016, 21:24
Re: Timo's Projectje ( The waiting project )
Echt lekker bezig kerel !!!
Mitsubishi Outlander limited 2019 ( geen PEHV)
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E28 (M) 535iA 1984, 1986
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E28 (M) 535iA 1984, 1986
-
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 02 feb 2019, 10:15
Re: Timo’s motorswap N52b30a ( It’s Running )
Lijkt het wel op...(als je ervan uit gaat dat die cilinder mechanisch in orde is)
Je kunt ook naar messwerte injectoren kijken...en vergelijken met een andere bank injector
Bimmerprofs schrijft het een en ander over die inpa menus
Je kunt ook naar messwerte injectoren kijken...en vergelijken met een andere bank injector
Bimmerprofs schrijft het een en ander over die inpa menus
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
-
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 02 feb 2019, 10:15
Re: Timo’s motorswap N52b30a ( It’s Running )
Heb eens op hun site gekeken maar die praten allemaal over de n53 en dat is een directe injectie motor en de n52 niet.
Zometeen even de injectoren op de testbank hangen en ultrasoon reinigen
Zometeen even de injectoren op de testbank hangen en ultrasoon reinigen
-
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 02 feb 2019, 10:15
Re: Timo’s motorswap N52b30a ( It’s Running )
Injectoren laten reinigen en bobines vervangen, draait als een zonnetje.
Nu nog ff airco vullen en uitlijnen.
Nu nog ff airco vullen en uitlijnen.
-
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 02 feb 2019, 10:15
Re: Timo’s motorswap N52b30a ( It’s Running )
Kleine kanttekening, Momenteel draai ik op half vermogen ivm met de 2f4a ( powerclass ) fout.
Voor de mensen die dit niet kennen een jip en janneke uitleg.
De cas en dme zijn aan elkaar gelinkt door middel van 3 dingen
1 Vin nummer
2 Isn nummer
3 Powerclass nummer
Als de Vin en de Isn niet kloppen op allebij de modules start de auto niet.
Bmw heeft het "geprobeerd" onmogelijk te maken om bijvoorbeeld een 325/328 te veranderen in een 330 door middel van de dme te wisselen.
Powerclass zijn normaal niet te veranderen door de leek.
De powerclass op de cas is niet aan te passen, maar de powerclass op de dme kan je in de eerste 10 werkuren nog aanpassen door middel van een andere flash te draaien met winkfp.
Mijn contact in Tampa Florida heeft voor mij een flash gemaakt die of deze powerclass negeert of ook op de zelfde powerclass draait.
Deze is al in mijn bezit maar ivm tijdgebrek vandaag heb ik deze nog niet geinstaleerd ( en omdat ik een beetje bang ben, vorige poging starte die niet meer )
Nu zou deze aangepast moeten zijn en morgen als ik van mijn werk kom zal ik deze flashen " Fingers Crossed"
Nu alleen nog de remmen goed ontluchten, airco vullen & uitlijnen maar alle bedrijven hebben het nogal druk hier schijnbaar en kan pas zaterdag voor de airco en maandag voor de uitlijning.
T beesje draait wel lekker soepel moet ik zeggen.
Al bij al een leuke ervaring geweest.
Dan kan ik als ik tijd heb verder met de deurgreep verlichting te steken
Voor de mensen die dit niet kennen een jip en janneke uitleg.
De cas en dme zijn aan elkaar gelinkt door middel van 3 dingen
1 Vin nummer
2 Isn nummer
3 Powerclass nummer
Als de Vin en de Isn niet kloppen op allebij de modules start de auto niet.
Bmw heeft het "geprobeerd" onmogelijk te maken om bijvoorbeeld een 325/328 te veranderen in een 330 door middel van de dme te wisselen.
Powerclass zijn normaal niet te veranderen door de leek.
De powerclass op de cas is niet aan te passen, maar de powerclass op de dme kan je in de eerste 10 werkuren nog aanpassen door middel van een andere flash te draaien met winkfp.
Mijn contact in Tampa Florida heeft voor mij een flash gemaakt die of deze powerclass negeert of ook op de zelfde powerclass draait.
Deze is al in mijn bezit maar ivm tijdgebrek vandaag heb ik deze nog niet geinstaleerd ( en omdat ik een beetje bang ben, vorige poging starte die niet meer )
Nu zou deze aangepast moeten zijn en morgen als ik van mijn werk kom zal ik deze flashen " Fingers Crossed"
Nu alleen nog de remmen goed ontluchten, airco vullen & uitlijnen maar alle bedrijven hebben het nogal druk hier schijnbaar en kan pas zaterdag voor de airco en maandag voor de uitlijning.
T beesje draait wel lekker soepel moet ik zeggen.
Al bij al een leuke ervaring geweest.
Dan kan ik als ik tijd heb verder met de deurgreep verlichting te steken

-
- Berichten: 854
- Lid geworden op: 10 mei 2016, 21:24
Re: Timo’s motorswap N52b30a ( It’s Running )
Lekker bezig, mooi dat je nu echt wat stappen richting voltooing van je project kan maken!
Binnenkort kan je weer


Binnenkort kan je weer


Mitsubishi Outlander limited 2019 ( geen PEHV)
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E28 (M) 535iA 1984, 1986
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E28 (M) 535iA 1984, 1986
-
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 02 feb 2019, 10:15
Re: Timo’s motorswap N52b30a ( It’s Running )
Hij staat al voor de deur terug thuis, dat is al een hele grote stap
Vanmiddag ff de powerclass oplossen ( hoop ik )

Vanmiddag ff de powerclass oplossen ( hoop ik )
-
- Berichten: 854
- Lid geworden op: 10 mei 2016, 21:24
Re: Timo’s motorswap N52b30a ( It’s Running )
Is dat nog gelukt Timo?
Mitsubishi Outlander limited 2019 ( geen PEHV)
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E28 (M) 535iA 1984, 1986
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E28 (M) 535iA 1984, 1986