djim - e92, 2,5i

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
djim308

djim - e92, 2,5i

Bericht door djim308 » 29 dec 2019, 13:35

ook ik zal mezelf is voorstellen

ik ben djim en 23 lentes jong
vanaf kleins af aan al gek van bmw's en nadat ik me rijbewijs heb gehaald, heb ik eerst een tijdje in een mazda 323f van me vader gereden. Maar verlangen van bmw was toch groot en na een half jaartje heb ik toen een e46 318i coupe (8 klepper) gekocht. hiermee best veel problemen gehad.. koppakking, koppelingsplaat, raammechanisme's, radiator en achter gescheurd.. etc.. etc.. etc.. maar toch het laatste jaar er probleemloos mee gereden
toch was het verlangen naar een e92 met een 6 cilinder groot! en deze zou er ook komen maar alleen de vraag was wanneer, diversen bekeken en bezichtigd maar de juiste zat er niet tussen, tot ik vorig jaar toch tegen kwam en eigenlijk meteen verkocht was! :love:

zodoende rijd ik de auto nu al een jaartje en is het elke elke keer weer fijn om in te mogen stappen! de pomp wordt je soms wel moe van (1 op 8 )....
verder zoals altijd zal ik nooit is een keer probleemloos rijden.. (brommers altijd al pech, e46 en de quad ook :whistle: :whistle: ) toen vanaf weekendje weg naar huis reed en iedereen had afgezet, kreeg ik diversen meldingen op het scherm, auto stuurde raar en had bijna geen power meer.. kleine reset proberen uit te voeren en dat werkten niet. Dan toch maar even door naar de garage waar ik alleen maar hoopten op iets kleins... dacht ik in eerste instantie ook toen ik hoorde dat me stuurhoekssensor kapot was, totdat ze me prijs vertelden :gek: 700ex btw .. wauw, had ik niet verwacht.
deze hier toen niet laten maken en zelf eerst maar is opzoek gegaan waarna ik dit bij me oude chef aangaf, gaf deze een nummer door en hier kon het geregeld worden voor ongeveer de helft .. (2de hands van een 2012) voor dit verschil wou ik de gok nog wel nemen. verder kwam ik er na langere tijd achter dat de auto qua weggedrag niet goed afgesteld was.. en dus voorbanden aan de ene kant kaal waren en de andere kant zo goed als nieuw (reed perfect rechtuit, geen trillingen etc..) toch maar eventjes nieuwe bandjes erop (bridgestone runflats) en laten uitlijnen, al ging dat niet doordat me stuurkogels te vast zaten (deze ook maar gelijk laten vervangen) en nogmaals laten uitlijnen
ook heeft de auto heel soms last van de welbekende tikkende klepstoters met het starten (N52 blok), binnekort moet hij terug voor onderhoud en dan zal het blok ook gespoeld worden om te kijken of het hiermee verbeterd
olie verbruik is 1l op de 5000 km

verder is het een toppertje om mee te rijden, genoeg power in en ligt goed op de weg, nog jaren plezier van beleven :driving: :driving:
velgjes moeten een keer bijgewerkt worden.. steenslag schade begint de lak iets bij los te komen, heel klein beetje stoeprand schade op :( :( maar dit gaat in het voorjaar gebeuren

verhaal wel lang genoeg eigenlijk, toch nog eventjes een paar foto's erbij gezet :kwijl: :kwijl:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Yamaha Aerox
Derbi DRD Limited edition
Derbi GPR
Tomos
Yamaha YFZ 450
Mazda 323F
e46 - 318ci
e92 - 2,5L - N52

gang is alles - er hoeft niet altijd links ingehaald te worden :///m:

Tomba

Re: djim - e92, 2,5i

Bericht door Tomba » 29 dec 2019, 20:25

Welkom op het Forum djim308 en heel veel geluk en rijplezier toegewenst met je nieuwe aanwinst. :ja:

1983: E12 520i automaat
1984: Ford Capri II 2.3GT
1985: E10 2002 ti
1992: E21 323i
2004: Alfa Romeo 156 2.0 16V (8,5 jaar)
2012: E46 328i Executive (5,5 jaar)
2019: E60 523i Executive LCI automaat
2020: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two Automaat

Leen
BimmerPortal Team

Bericht door Leen » 29 dec 2019, 22:52

Welkom hier bij het forum djim!

Heel veel plezier en veilige kilometers toegewenst. :duimen:

Groeten,
Leen
Lexus RX450h President Line

Robin
BimmerPortal Team

Bericht door Robin » 30 dec 2019, 00:21

Welkom op 't forum, Djim.

Mooie wagen zo, en fijn om meteen wat fotootjes te mogen bekijken.

Veel plezier met je e92, maar dat zal wel lukken vermoed ik!
BMW E46 318i Touring, 07/2003 - Showroom
Verkocht: BMW E39 528iA Touring, 01/2000 - Showroom

Ik ben beschikbaar voor fotoshoots van jouw BMW! Meer info via PB.
Volg mijn auto-avonturen op Instagram: @robinvanarkel.nl | @robins_bmw

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”