relais kachelmotor vervangen
-
relais kachelmotor vervangen
Hallo,
Een jaar geleden heb ik de kachelweerstand vervangen en alles deed het weer. Nu doe de ventilatimotor/kachelmotor het niet meer. De auto wordt wel warm. De ventilatormotor zou stuk zijn edoch die werkt nog naar behoren. Krijgt geen stroom. Gedachte gaat uit naar het relais van de kachelmotor. Waar kan kan ik die vinden? Wellicht is dit de oorzaak van het probleem. Dank alvast voor de reactie.
Grz. Guus
Een jaar geleden heb ik de kachelweerstand vervangen en alles deed het weer. Nu doe de ventilatimotor/kachelmotor het niet meer. De auto wordt wel warm. De ventilatormotor zou stuk zijn edoch die werkt nog naar behoren. Krijgt geen stroom. Gedachte gaat uit naar het relais van de kachelmotor. Waar kan kan ik die vinden? Wellicht is dit de oorzaak van het probleem. Dank alvast voor de reactie.
Grz. Guus
-
Re: relais kachelmotor vervangen
de kachel weerstand vervangen. gaat meestal kapot door zwaar lopende ventilatiemotor succes martin
-
Dank voor de reactie Martin. Ik heb de weerstand al een keer vervangen. Kreeg door om naar het relais te kijken.
-
Martin heeft gelijk. weerstand vervangen en de ventilator doet het weer. vorige weerstand heeft er nog geen jaar ingezeten. Ik ga daarom de ventilator ook vervangen voor een nieuwe. Kom op "autodoc" veel tegen in verschillende prijsklassen. Iemand een idee welke ik met een gerust hart kan aanschaffen?
-
je kunt de oude ook effe smeren. succes martin.
Ik heb gelezen dat de goedkopere kachelweerstanden snel stuk gaan. Dus daar zou ik niet op bezuinigen.
De blower (OEM) is bij Ekris goedkoper dan bij autodoc.nl
Ik kan de eventuele korting even niet bekijken, want het BP-account bij Ekris werkt weer eens niet.
OEM Behr/Hella Ekris:
64119204154
Luchtcompressor E46
€ 237,34
Behr/Hella Autodoc:
HELLA Interieurventilatie
artikelnummer: 8EW 009 158-051
Versie:produced by BEHR
aanvullende informatie:BEHR HELLA SERVICE *** PREMIUM LINE ***
€ 372,35 (niet op voorraad)
Nu ben ik sowieso al snel geneigd om bij de dealer te kopen, maar goed.
Originele 'egel' erbij voor €119... jarenlang plezier zonder vervelende bijgeluiden op hoge toeren
Ik kan de eventuele korting even niet bekijken, want het BP-account bij Ekris werkt weer eens niet.
OEM Behr/Hella Ekris:
64119204154
Luchtcompressor E46
€ 237,34
Behr/Hella Autodoc:
HELLA Interieurventilatie
artikelnummer: 8EW 009 158-051
Versie:produced by BEHR
aanvullende informatie:BEHR HELLA SERVICE *** PREMIUM LINE ***
€ 372,35 (niet op voorraad)
Nu ben ik sowieso al snel geneigd om bij de dealer te kopen, maar goed.
Originele 'egel' erbij voor €119... jarenlang plezier zonder vervelende bijgeluiden op hoge toeren

-
Dank allemaal voor de goede adviezen. Idd goedkoop kan duurkoop zijn. heb er nu al weer een inzitten met een jaar garantie. Ventilator doet het weer. Origineel lijkt mij ook altijd beter maar waar doe je goed aan. probeer het met deze auto allemaal zelf te doen. Veel met Bosch onderdelen al vervangen. Op autodoc zijn volgens mij de prijzen wat vriendelijker. Ben niet zo thuis in merken en kwaliteit. Wat is goed? Bosch is volgens mij een A merk. Maar niet alles wordt door Bosch geleverd. Vooralsnog wil ik de optie van Martin uitproberen. Als het lukt om te smeren....... weet alleen nog niet waarmee. WD40 wellicht. laat het wel weten of het gelukt is. Inmiddels ervaring met het in en uitbouwen van de ventilator en kachelweerstand.
Mijn moeder zei altijd: "Duurkoop is goedkoop". Je hoeft dan voorlopig niet meer... en je kan er beter een druppel ongebruikte motorolie op laten vloeien.