Alyssa - E46 330ci
Alyssa - E46 330ci
Afgelopen zomer was het dan zo ver: ik ging voor een nieuwe auto kijken… Mijn vorige auto was helaas geen BMW, maar heb ik wel veel plezier van gehad. Doordat deze al wat ouder was en ik na een tijdje toch op zoek was naar iets meer luxe, was het moment daar… De zoektocht naar een BMW kon beginnen! Uiteraard begon het avontuur met een speurtocht. De wensenlijst was groot en ik wilde niet settelen voor minder, aangezien ik wist dat ik de auto lang zou houden.
De zoektocht
Na lang twijfelen, tussen een MINI en een E46, uiteindelijk toch uitgekomen op een E46. Wel de pre-facelift, ik vind dat model zelf gewoon net iets mooier. Maar goed, dat is natuurlijk voornamelijk een smaakkwestie.
Na overal een zoekopdracht te hebben aangemaakt, alle apps van de grotere occasion sites te hebben geïnstalleerd en een aantal weken geduld (zeker niet mijn sterkste kant ), kwam er ineens een melding over een E46 coupé in mijn geboorteplaats. Enige ‘grote nadeel’, de kleur. Ik had mezelf beloofd niet voor een zwarte auto te gaan. Dus, auto genegeerd, zoekopdrachten actief gelaten en afwachten maar weer…
Eindelijk! Of toch niet?
In de tussentijd bij een Indivual uitvoering gaan kijken, in echt een te gekke kleur. Omdat je nooit weet wat je koopt, wilde ik graag een aankoopkeuring laten doen. Zo gezegd, zo gedaan; keuring bij Autobedrijf Gijsbertsen laten doen. Helaas kwam hij niet door de keuring en was de liefde dus van korte duur. Tot op de dag van vandaag (nou ja, niet helemaal meer dan) baal ik er nog steeds van.
Toch maar even kijken?
Na de teleurstelling van de Individual, begon de zwarte E46 steeds aantrekkelijker te worden. Maar, niet zonder aankoopkeuring! Toevallig bleek de auto in onderhoud te zijn bij Autobedrijf Gijsbertsen, dus een keuring was geen probleem. Sterker nog, tijdens de BMW Respected meeting bij hun pand, zou de auto daar te koop aangeboden worden. De ultieme gelegenheid voor een proefritje… De twijfel was sterk aanwezig, vooral door de kleur en wat kleine puntjes die aangepakt moesten worden. Uiteraard wist ik dat dit bij een 18 jaar oude auto vaak wel het geval zou zijn, maar ik was niet echt op zoek naar een ‘project’ auto (viel wel mee hoor). Maar goed, de opties waren top, de kilometerstand was goed en het belangrijkste; hij had een shadowline pakket, iets dat ik een echte must vond.
Zo gezegd, zo gedaan
Aangezien ik zelf toch al op de meeting zou zijn, was het een kleine moeite om contact op te nemen met de eigenaar voor een proefrit. Dus, zo gezegd, zo gedaan. Een proefrit was geen probleem, de auto stond daar toch al die dag. Tegen het einde van de meeting (had ik al gezegd dat geduld niet mijn sterkste kant was? ) stapte ik eindelijk in mijn toekomstige(?) BMW. En wat reed dat lekker zeg! De twijfel over de kleur bleef… Maar ik moet wel zeggen, de rest van de auto maakte een hoop goed. Vooral het rode interieur vond ik gelijk al echt een unieke toevoeging.
Mee naar huis!
Na contact te hebben gehad met de (voormalig) eigenaar en mijn interesse in de auto uitgesproken te hebben, kwamen we tot een koop. Blij als een klein kind, gelijk naar Wijk bij Duurstede gereden om mijn auto op te halen. Eind goed, al goed! Toch?
9 héle dagen plezier
Uiteraard had ik een lijstje met (om te beginnen) kleine aanpassingen, die ik graag wilde doen. Zo was het achterlicht een beetje beschadigd, waren nieuwe zijknipperlichten geen overbodige luxe en zo waren er nog een aantal kleine dingen die ik graag wilde (laten) doen.
Woensdag, 17 juli, hadden twee vriendelijke heren echter andere plannen. Onderweg naar BimmerProducts, raakte ik op de snelweg betrokken bij een kettingbotsing. Na de zoektocht hoef ik jullie als medeliefhebbers natuurlijk niet uit te leggen hoe ik reageerde, of wel?
Mijn redding: ik hield netjes afstand tot mijn voorganger, waardoor ik de voorste in de 'ketting' was. Mijn achterkant was uiteraard beschadigd, maar aan de voorkant was gelukkig niets te zien. Neemt natuurlijk niet weg dat de dagwaarde van een E46 volgens de verzekering niet echt bijzonder hoog te noemen is...
Back on the road!
Net na het ongeluk, had ik je voor gek verklaard als je tegen me had gezegd dat ik, een aantal weken later, gewoon weer kon genieten van mijn nieuwe aanwinst. Maar, met de hulp van Autobedrijf Gijsbertsen (Helen & Aaron, you rock!) is niets minder waar! De E46 is gemaakt, gespoten en rijdt weer vrolijk rond!
And last but not least: dit verhaal is natuurlijk niet compleet zonder een aantal foto’s
De zoektocht
Na lang twijfelen, tussen een MINI en een E46, uiteindelijk toch uitgekomen op een E46. Wel de pre-facelift, ik vind dat model zelf gewoon net iets mooier. Maar goed, dat is natuurlijk voornamelijk een smaakkwestie.
Na overal een zoekopdracht te hebben aangemaakt, alle apps van de grotere occasion sites te hebben geïnstalleerd en een aantal weken geduld (zeker niet mijn sterkste kant ), kwam er ineens een melding over een E46 coupé in mijn geboorteplaats. Enige ‘grote nadeel’, de kleur. Ik had mezelf beloofd niet voor een zwarte auto te gaan. Dus, auto genegeerd, zoekopdrachten actief gelaten en afwachten maar weer…
Eindelijk! Of toch niet?
In de tussentijd bij een Indivual uitvoering gaan kijken, in echt een te gekke kleur. Omdat je nooit weet wat je koopt, wilde ik graag een aankoopkeuring laten doen. Zo gezegd, zo gedaan; keuring bij Autobedrijf Gijsbertsen laten doen. Helaas kwam hij niet door de keuring en was de liefde dus van korte duur. Tot op de dag van vandaag (nou ja, niet helemaal meer dan) baal ik er nog steeds van.
Toch maar even kijken?
Na de teleurstelling van de Individual, begon de zwarte E46 steeds aantrekkelijker te worden. Maar, niet zonder aankoopkeuring! Toevallig bleek de auto in onderhoud te zijn bij Autobedrijf Gijsbertsen, dus een keuring was geen probleem. Sterker nog, tijdens de BMW Respected meeting bij hun pand, zou de auto daar te koop aangeboden worden. De ultieme gelegenheid voor een proefritje… De twijfel was sterk aanwezig, vooral door de kleur en wat kleine puntjes die aangepakt moesten worden. Uiteraard wist ik dat dit bij een 18 jaar oude auto vaak wel het geval zou zijn, maar ik was niet echt op zoek naar een ‘project’ auto (viel wel mee hoor). Maar goed, de opties waren top, de kilometerstand was goed en het belangrijkste; hij had een shadowline pakket, iets dat ik een echte must vond.
Zo gezegd, zo gedaan
Aangezien ik zelf toch al op de meeting zou zijn, was het een kleine moeite om contact op te nemen met de eigenaar voor een proefrit. Dus, zo gezegd, zo gedaan. Een proefrit was geen probleem, de auto stond daar toch al die dag. Tegen het einde van de meeting (had ik al gezegd dat geduld niet mijn sterkste kant was? ) stapte ik eindelijk in mijn toekomstige(?) BMW. En wat reed dat lekker zeg! De twijfel over de kleur bleef… Maar ik moet wel zeggen, de rest van de auto maakte een hoop goed. Vooral het rode interieur vond ik gelijk al echt een unieke toevoeging.
Mee naar huis!
Na contact te hebben gehad met de (voormalig) eigenaar en mijn interesse in de auto uitgesproken te hebben, kwamen we tot een koop. Blij als een klein kind, gelijk naar Wijk bij Duurstede gereden om mijn auto op te halen. Eind goed, al goed! Toch?
9 héle dagen plezier
Uiteraard had ik een lijstje met (om te beginnen) kleine aanpassingen, die ik graag wilde doen. Zo was het achterlicht een beetje beschadigd, waren nieuwe zijknipperlichten geen overbodige luxe en zo waren er nog een aantal kleine dingen die ik graag wilde (laten) doen.
Woensdag, 17 juli, hadden twee vriendelijke heren echter andere plannen. Onderweg naar BimmerProducts, raakte ik op de snelweg betrokken bij een kettingbotsing. Na de zoektocht hoef ik jullie als medeliefhebbers natuurlijk niet uit te leggen hoe ik reageerde, of wel?
Mijn redding: ik hield netjes afstand tot mijn voorganger, waardoor ik de voorste in de 'ketting' was. Mijn achterkant was uiteraard beschadigd, maar aan de voorkant was gelukkig niets te zien. Neemt natuurlijk niet weg dat de dagwaarde van een E46 volgens de verzekering niet echt bijzonder hoog te noemen is...
Back on the road!
Net na het ongeluk, had ik je voor gek verklaard als je tegen me had gezegd dat ik, een aantal weken later, gewoon weer kon genieten van mijn nieuwe aanwinst. Maar, met de hulp van Autobedrijf Gijsbertsen (Helen & Aaron, you rock!) is niets minder waar! De E46 is gemaakt, gespoten en rijdt weer vrolijk rond!
And last but not least: dit verhaal is natuurlijk niet compleet zonder een aantal foto’s
Re: Alyssa - E46 330ci
Een mooie uitleg en geschiedenis naar de keuze van de auto van je dromen Alyssa.
Ikzelf heb nog steeds spijt dat ik mijn E46 328i uit 1999 van de hand heb gedaan (erg veel onkosten zouden er aankomen).
Ik zie het model nog steeds rondrijden in de tussentijd met 350dkm op de teller (eigenaar is nu een automonteur).
Ik wens je heel veel geluk en rijplezier met je aanwinst en ..... dat zwarte kleurtje geeft nu toch geen problemen meer?
Ikzelf heb nog steeds spijt dat ik mijn E46 328i uit 1999 van de hand heb gedaan (erg veel onkosten zouden er aankomen).
Ik zie het model nog steeds rondrijden in de tussentijd met 350dkm op de teller (eigenaar is nu een automonteur).
Ik wens je heel veel geluk en rijplezier met je aanwinst en ..... dat zwarte kleurtje geeft nu toch geen problemen meer?
1983: E12 520i automaat
1984: Ford Capri II 2.3GT
1985: E10 2002 ti
1992: E21 323i
2004: Alfa Romeo 156 2.0 16V (8,5 jaar)
2012: E46 328i Executive (5,5 jaar)
2019: E60 523i Executive LCI automaat
2020: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two Automaat
Re: Alyssa - E46 330ci
Very cool car! Hoe ziet hij er van binnen uit?
Perfecte manier om 2020 mee in te gaan en goed dat je geen Mini hebt genomen... daar loop je nog harder op leeg dan op een BMW haha.
Zijn deze velgen origineel? Ik heb ze nog niet eerder op een E46 gezien maar ze staan echt goed. Veel stuurplezier!
Perfecte manier om 2020 mee in te gaan en goed dat je geen Mini hebt genomen... daar loop je nog harder op leeg dan op een BMW haha.
Zijn deze velgen origineel? Ik heb ze nog niet eerder op een E46 gezien maar ze staan echt goed. Veel stuurplezier!
Re: Alyssa - E46 330ci
Welko...
Grapje natuurlijk. . Mooie wagen is 't, ga je nog veel plezier van hebben!
Grapje natuurlijk. . Mooie wagen is 't, ga je nog veel plezier van hebben!
BMW E46 318i Touring, 07/2003 - Showroom
Verkocht: BMW E39 528iA Touring, 01/2000 - Showroom
Ik ben beschikbaar voor fotoshoots van jouw BMW! Meer info via PB.
Volg mijn auto-avonturen op Instagram: @robinvanarkel.nl | @robins_bmw
Verkocht: BMW E39 528iA Touring, 01/2000 - Showroom
Ik ben beschikbaar voor fotoshoots van jouw BMW! Meer info via PB.
Volg mijn auto-avonturen op Instagram: @robinvanarkel.nl | @robins_bmw
Re: Alyssa - E46 330ci
Mooie auto! Veel plezier ermee Alyssa.
E36 320i Coupé 1994 verkocht News from the new owner: the car is a total loss after a crash
Re: Alyssa - E46 330ci
Nette e46 coupe en trotste eigenaresse. Is het een automaat of handgeschakeld?
- BMW Clubsport
- Berichten: 642
- Lid geworden op: 07 sep 2009, 20:31
Re: Alyssa - E46 330ci
Mooie wagen! Heb er laatst bij de BMW's en Bitterballen meeting een rondje om gemaakt. Kleuren combo's past goed en de velgen misstaan helemaal niet op de auto!
Jammer van de kleine tegenvaller, maar toch veel plezier in het nieuwe jaar en veel veilige kilometers
Jammer van de kleine tegenvaller, maar toch veel plezier in het nieuwe jaar en veel veilige kilometers
OEM geleverd op een BMW E46 Clubsport
Re: Alyssa - E46 330ci
Ze zijn er voor meerdere modellen, maar het is BMW Styling 71 Doppelspeichen-Verbundrad.
http://felgenkatalog.auto-treff.com/?felge=710
Maar eh belangrijker... leuk geschreven verhaal en een zeer nette wagen Alyssa. Geniet ervan
Re: Alyssa - E46 330ci
Gaaf hoor!
Wat is de KM-stand? Heb je ook interieurfoto's?
Wat is de KM-stand? Heb je ook interieurfoto's?
Re: Alyssa - E46 330ci
Toch welkom hier, als BMW eigenaresse nu
Hopelijk kun je lang genieten van de wagen en dan zonder aanrijdingen verder, top dat het gelukt is om hem te behouden
Hopelijk kun je lang genieten van de wagen en dan zonder aanrijdingen verder, top dat het gelukt is om hem te behouden
Re: Alyssa - E46 330ci
Inderdaad, welkom hier
Dikke coupe, zoals met meerdere modellen van BMW, blijft ook dit een tijdloos model. Hoop dat je er nog heel lang van mag genieten. En zoals meerdere al hebben gezegd, erg benieuwd naar de update!
Oh ja, niet vergeten.....SHADOWLINE!
Dikke coupe, zoals met meerdere modellen van BMW, blijft ook dit een tijdloos model. Hoop dat je er nog heel lang van mag genieten. En zoals meerdere al hebben gezegd, erg benieuwd naar de update!
Oh ja, niet vergeten.....SHADOWLINE!
BMW E88 135i DCT + Lexus GS450h F-sport line
Re: Alyssa - E46 330ci
Bedankt allemaal!
Dank je wel! Ben helemaal gewend aan het zwart en moet zeggen dat hoe ze er nu bij staat, ik alleen maar blij ben met de kleur
Thanks! De velgen zitten er vanaf levering al onder ja, maar je ziet ze inderdaad niet veel! Van binnen... Ik ga binnenkort even wat extra foto's plaatsen. Maar het rood leren interieur valt in elk geval wel op!
Automaatje. Ik reed altijd al een automaat en rijdt ook vaak in een handgeschakelde E90. Dus heb zo beide opties. Daarnaast vind ik een automaat ook echt fijn rijden en zeker met een sportieve auto. En mocht je echt zelf willen 'schakelen', kan dat natuurlijk bij dit model ook nog gewoon.
Kilometerstand is nu 235.xxx. Voordeel is wel dat ie altijd dealer/specialist onderhouden is en dat de vorige eigenaar niet heeft bespaard op onderhoud. De interieurfoto's komen er dus aan
Re: Alyssa - E46 330ci
Ik heb eigenlijk nooit op of omgekeken bij een e46. Het paste nooit in mijn hoofd. Maar bij deze word ik toch spontaan blij. Zeker met zulke mooie velgen, schitterend interieur en prachtige zwarte kleur. Veilige kilometers toegewenst Alyssa!
E36 320i Coupé 1994 verkocht News from the new owner: the car is a total loss after a crash
Re: Alyssa - E46 330ci
Ah, dat is wel een heel leuk compliment, thanks dw70!
Gelijk een update, via de BimmerPortal blog pagina: Redactie aan het woord: Alyssa en haar BMW E46
Gelijk een update, via de BimmerPortal blog pagina: Redactie aan het woord: Alyssa en haar BMW E46
Re: Alyssa - E46 330ci
Prachtig Alyssa, de auto ziet er als nieuw uit
Hoelang waren ze ermee bezig en wat waren de totale kosten als ik het vragen mag?
Hoelang waren ze ermee bezig en wat waren de totale kosten als ik het vragen mag?
1983: E12 520i automaat
1984: Ford Capri II 2.3GT
1985: E10 2002 ti
1992: E21 323i
2004: Alfa Romeo 156 2.0 16V (8,5 jaar)
2012: E46 328i Executive (5,5 jaar)
2019: E60 523i Executive LCI automaat
2020: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two Automaat