E60 overslaan cilinder 5
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 25 okt 2017, 13:47
E60 overslaan cilinder 5
Goedendag,
Ik heb een e60 523i sedan LCI bouwjaar 2008. Nou heb ik het volgende probleem met de auto. Als ik de auto koud ga starten (maar ook echt koud) na een paar seconden loopt de motor onregelmatig je voelt het trillen en even later brand de motorlampje en even later loopt de motor op 5 cilinders. Start ik hem weer op nieuw is de motor al wat warmer geen storing.
Ik heb het laten uitlezen Overslaan cilinder 5 tijdens het uitlezen zag je dat cilinder 5 veel te hoge waarde heeft en dan wordt uitgeschakeld. Nadat de motor een beetje warm is komt cilinder 5 weer bij en heeft dan normale waardes net als de rest van de cilinders.
Het volgende gedaan bobine cilinder 5 en 6 vernieuwend 6 nieuwe bougies leverde niks op. Hier en daar gelezen dat de injectoren problemen kunnen leveren. Injector 5 vervangen plus ingeleerd door BMW. Koude start en ja hij is weer overslaan cilinder 5. Hele software update gedaan. Storingen gewist opnieuw ingeleerd maar geen oplossing voor koude start. De storing komt weer terug tijdens koude start.
Kan iemand mij a.u.b. hierbij helpen wordt er helemaal gek van.
Alvast bedankt
Ik heb een e60 523i sedan LCI bouwjaar 2008. Nou heb ik het volgende probleem met de auto. Als ik de auto koud ga starten (maar ook echt koud) na een paar seconden loopt de motor onregelmatig je voelt het trillen en even later brand de motorlampje en even later loopt de motor op 5 cilinders. Start ik hem weer op nieuw is de motor al wat warmer geen storing.
Ik heb het laten uitlezen Overslaan cilinder 5 tijdens het uitlezen zag je dat cilinder 5 veel te hoge waarde heeft en dan wordt uitgeschakeld. Nadat de motor een beetje warm is komt cilinder 5 weer bij en heeft dan normale waardes net als de rest van de cilinders.
Het volgende gedaan bobine cilinder 5 en 6 vernieuwend 6 nieuwe bougies leverde niks op. Hier en daar gelezen dat de injectoren problemen kunnen leveren. Injector 5 vervangen plus ingeleerd door BMW. Koude start en ja hij is weer overslaan cilinder 5. Hele software update gedaan. Storingen gewist opnieuw ingeleerd maar geen oplossing voor koude start. De storing komt weer terug tijdens koude start.
Kan iemand mij a.u.b. hierbij helpen wordt er helemaal gek van.
Alvast bedankt
Laatst gewijzigd door Bart70 op 08 jan 2020, 10:46, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: E60 overslaan cilinder 5
Ik had hetzelfde bij een M54 motor. (wat zit er bij jou in?)
Het bleek bij mij een kapotte klepstoter te zijn
Het bleek bij mij een kapotte klepstoter te zijn
If you always do what you always did, you always get what you always got!
Naast de Bimmer: Lotus Elan M100 S2
en vroegah:
E39 530i touring FL
E39 523i sedan
E39 528i sedan
Z3 2,8
Naast de Bimmer: Lotus Elan M100 S2
en vroegah:
E39 530i touring FL
E39 523i sedan
E39 528i sedan
Z3 2,8
Re: E60 overslaan cilinder 5
Oh, welkom trouwens en stel je anders eerst even voor!
If you always do what you always did, you always get what you always got!
Naast de Bimmer: Lotus Elan M100 S2
en vroegah:
E39 530i touring FL
E39 523i sedan
E39 528i sedan
Z3 2,8
Naast de Bimmer: Lotus Elan M100 S2
en vroegah:
E39 530i touring FL
E39 523i sedan
E39 528i sedan
Z3 2,8
Re: E60 overslaan cilinder 5
Dit specifieke probleem bij koude start komt geregeld voor bij de N53 motor (e60 LCI vanaf 2007), ik heb het ook gehad. De garage waar ik de auto gekocht had, had eerst ook geprobeerd het probleem op te lossen met vervanging van één of twee injectoren of verwisselen o.i.d. maar heeft uiteindelijk bij mijn auto alle 6 de injectoren, bobines en bougies vervangen. Ik heb nu nog wel een probleem met de koude start, maar dat is telkens de foutmelding 'nokkenas icm krukas' en 'VANOS intake'. Dat probleem zorgt ervoor dat ook alleen bij echt koude start de motor niet lekker op gang komt, beetje nukkig loopt, maar niet echt dat schudden wat ik ook had door overslaande verbranding. Ik ben vooralsnog nog steeds niet heel enthousiast over de N53 motor....
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 25 okt 2017, 13:47
Re: E60 overslaan cilinder 5
Motor een N53 ,ben zeer te vrede met over de auto maar zit met mijn handen in het haar met dit probleem. Nokkenass sensor is ook vervangen.
Wat kost het om de kleppenstoters te vervangen? En weet iemand een goed garage waar ze dit kunnen doen.
Of zou het ook iets anders kunnen zijn?
Wat kost het om de kleppenstoters te vervangen? En weet iemand een goed garage waar ze dit kunnen doen.
Of zou het ook iets anders kunnen zijn?
-
- Berichten: 366
- Lid geworden op: 10 jul 2017, 11:54
- Locatie: Noord Brabant
Re: E60 overslaan cilinder 5
Je zit in de 'M5' forum!!
Als je dit probleem nou in de juiste forum zet, heb je misschien meer kans op een juist antwoord!
Als je dit probleem nou in de juiste forum zet, heb je misschien meer kans op een juist antwoord!
Re: E60 overslaan cilinder 5
Ik zou als eerste compressie testen van die cilinder t.o.v. de overige, dit relatief eenvoudig. En dat kan weer wat uitgesloten worden van een misfire. Mij lijkt wanneer de compressie oke is, een klepstoter ook een goede mogelijkheid (wat hj2 zegt). Als de olie wat warmer wordt dat de hydraulische klepstoter (beter) gaat functioneren.
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Re: E60 overslaan cilinder 5
Is verplaatst nu, heeft helaas even geduurdMartijn van Tilburg schreef: ↑26 okt 2017, 07:24 Je zit in de 'M5' forum!!
Als je dit probleem nou in de juiste forum zet, heb je misschien meer kans op een juist antwoord!
Re: E60 overslaan cilinder 5
Heb het probleem bij een 4cyl gehad, was de bij die de koppakking die koud iets van een druppeltje water doorliet.
-
- Berichten: 366
- Lid geworden op: 10 jul 2017, 11:54
- Locatie: Noord Brabant
Re: E60 overslaan cilinder 5
Bart70 schreef: ↑08 jan 2020, 10:49Is verplaatst nu, heeft helaas even geduurdMartijn van Tilburg schreef: ↑26 okt 2017, 07:24 Je zit in de 'M5' forum!!
Als je dit probleem nou in de juiste forum zet, heb je misschien meer kans op een juist antwoord!