F31 witte rook uit uitlaat na 150km
F31 witte rook uit uitlaat na 150km
Goedeavond,
Mijn 320i uit 2014 heeft met dit koude weer last van witte rook uit de uitlaat. Ook als de motor warm.
Vanochtend weer, na 150 kilometer snelweg stond ik 5 seconde stil voor verkeerslicht. Gevolg grote wolken witte rook uit mijn uitlaat.
Bij stationair stil staan is dit nog steeds het geval. Word het warmer en je staat stil, dan voel je nog steeds condens uit de uitlaat tegen je hand aan blazen.
Dealer doet het af als normaal. Ik vind het bijzonder.
Zijn er mensen die dit ook hebben?
Mijn 320i uit 2014 heeft met dit koude weer last van witte rook uit de uitlaat. Ook als de motor warm.
Vanochtend weer, na 150 kilometer snelweg stond ik 5 seconde stil voor verkeerslicht. Gevolg grote wolken witte rook uit mijn uitlaat.
Bij stationair stil staan is dit nog steeds het geval. Word het warmer en je staat stil, dan voel je nog steeds condens uit de uitlaat tegen je hand aan blazen.
Dealer doet het af als normaal. Ik vind het bijzonder.
Zijn er mensen die dit ook hebben?
Re: F31 witte rook uit uitlaat na 150km
BMW's dampen sowieso meer dan andere auto's... maar goed... is het condens (zoals ook bij veel LPG-wagens) of echt rook?
Ik denk het eerste. Onze beide BMW's dampen er vrolijk op los na gestart te zijn... zeker met deze koudere dagen, maar als het iets warmer is, zie ik BMW's eerder dampen dan andere auto's. Het stinkt totaal niet... geen oliestank.
Ik denk het eerste. Onze beide BMW's dampen er vrolijk op los na gestart te zijn... zeker met deze koudere dagen, maar als het iets warmer is, zie ik BMW's eerder dampen dan andere auto's. Het stinkt totaal niet... geen oliestank.
Re: F31 witte rook uit uitlaat na 150km
Inderdaad wat voorganger zegt.
Als je koelvloeistof op peil is, en je hebt geen storing verder...zou ik het ook als normaal beschouwen. We kunnen de rookontwikkeling niet zien via een bericht...
Je zou evt aande fueltrims nog wat kunnen herleiden ALS deze afwijken...
Als je koelvloeistof op peil is, en je hebt geen storing verder...zou ik het ook als normaal beschouwen. We kunnen de rookontwikkeling niet zien via een bericht...
Je zou evt aande fueltrims nog wat kunnen herleiden ALS deze afwijken...
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Re: F31 witte rook uit uitlaat na 150km
Het bijzonderen is dat ik dit met de vorige Bmw niet had.
Het zijn de witte pluimen/rook zoals bij een koude start. Echter komt het ook voor als de motor warm is.
Geen blauwe damp/olie stank.
Enige wat er wel is, is een veel hoger brandstof verbruik. Ik ben van 6 op 100 naar 7.5 op 100 gegaan. Nu snap ik dat ik in de winter een iets hoger verbruik heb. Maar gemiddeld 1.5 liter meer op de 100 is wel veel.
Het zijn de witte pluimen/rook zoals bij een koude start. Echter komt het ook voor als de motor warm is.
Geen blauwe damp/olie stank.
Enige wat er wel is, is een veel hoger brandstof verbruik. Ik ben van 6 op 100 naar 7.5 op 100 gegaan. Nu snap ik dat ik in de winter een iets hoger verbruik heb. Maar gemiddeld 1.5 liter meer op de 100 is wel veel.
Re: F31 witte rook uit uitlaat na 150km
zou toch het koelvloeistofpijl in de gaten houden mocht je koppakking ernaast liggen. Je verbruik wordt al hoger.
E36 320i Coupé 1994 verkocht
News from the new owner: the car is a total loss after a crash 


Re: F31 witte rook uit uitlaat na 150km
Maar dat zou je ook weer aan eventueel sludge onder de dop moeten zien... koelvloeistofpeil moet je altijd in de gaten houden. Ik check het elke week.
Re: F31 witte rook uit uitlaat na 150km
Waarom zou je sludge moeten zien? Als je geen sludge hebt kan ook je koppakking eraan gaan.
Laatst gewijzigd door Bart70 op 21 jan 2020, 14:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is onnodig en niet toegestaan
Reden: Quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is onnodig en niet toegestaan
E36 320i Coupé 1994 verkocht
News from the new owner: the car is a total loss after a crash 


Re: F31 witte rook uit uitlaat na 150km
Dan zou je toch juist - door die lekke koppakking - sludge onder de dop krijgen...
Re: F31 witte rook uit uitlaat na 150km
Als je een toereikend aantal kilometer per dag rijdt waarbij je auto netjes op temperatuur komt ga je geen sludge zien. Maar wel witte rook na 150Km.
Heb zelf met een defecte pakking rondgereden en had zelfs olie in het kvs systeem...Maar nul sludge. En ik reed veel.
Heb zelf met een defecte pakking rondgereden en had zelfs olie in het kvs systeem...Maar nul sludge. En ik reed veel.
E36 320i Coupé 1994 verkocht
News from the new owner: the car is a total loss after a crash 


Re: F31 witte rook uit uitlaat na 150km
Oké. Dank je.
Re: F31 witte rook uit uitlaat na 150km
Ga evt met een camera via het bougie gat en bekijk de zuigers onderdeling?
Ondanks dat je 150km hebt gereden....en ik snap dat er dan minder rookontwikkeling kan zijn bij warme motor. Echter de ene bmw is de andere niet. Brandstofverbruik....het is een indicatie maar hoe betrouwbaar is die. Is je 6.5 gebaseerd na >1000km en die 7,5 na 150 km reset? Met dit "koudere" weer?
Ondanks dat je 150km hebt gereden....en ik snap dat er dan minder rookontwikkeling kan zijn bij warme motor. Echter de ene bmw is de andere niet. Brandstofverbruik....het is een indicatie maar hoe betrouwbaar is die. Is je 6.5 gebaseerd na >1000km en die 7,5 na 150 km reset? Met dit "koudere" weer?
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Re: F31 witte rook uit uitlaat na 150km
Even een update,
Auto is bij dr dealer geweest. Heb twee jaar garantie erop. (Binnen een jaar al verschillende onderdelen vervangen zoals de computer van het motormangment.
Wagen is gecheckt en het is schijnbaar normaal bij de 2 liter motoren om dit bij koud weer te hebben. Bmw vergelijkt het als in de koud ademen dan heb je soms ook witte rook.
Tevens zijn wel de voor remmen vervangen vanwege trilling tijdens remmen. Het zoveelste onderdeel in een jaar tijd.
Het verbruik reset ik na iedere tankbeurt, gemiddeld rij ik zo rond de 1/18. En dat verbruik is sinds een aantal weken weer terug. Waardoor het verbruik hoger lag, geen idee.
Auto is bij dr dealer geweest. Heb twee jaar garantie erop. (Binnen een jaar al verschillende onderdelen vervangen zoals de computer van het motormangment.
Wagen is gecheckt en het is schijnbaar normaal bij de 2 liter motoren om dit bij koud weer te hebben. Bmw vergelijkt het als in de koud ademen dan heb je soms ook witte rook.
Tevens zijn wel de voor remmen vervangen vanwege trilling tijdens remmen. Het zoveelste onderdeel in een jaar tijd.
Het verbruik reset ik na iedere tankbeurt, gemiddeld rij ik zo rond de 1/18. En dat verbruik is sinds een aantal weken weer terug. Waardoor het verbruik hoger lag, geen idee.